Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

s2 puutuu alakierroksilla

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Jta on hyvä ja köröttelee isommilla kierroksilla kunnes saadaa köröttelykohta kartasta hierottua.
    :) kyllä kyllä, jahka tulee taas sellaiset kelit, että viitsii ässällä liikkua työmatkoja. Loggailen vielä tarkemmin ja varmistelen.

    Comment


    • #32
      Ok.

      Onko Jta huomannut sellaista, että vaihteenvaihtotilanteessa iskis vika? Tuossa kun tulin kotiin, huomasin et heitti tosiaan vaihteen vaihdon yhteydessä heitti vian päälle tai voi se olla jo aiemminkin tullut. Mutta kuitenkiiin, sakkausääntä olin kevyen kiihdytyksen päätteeksi kuulevinani -> päästin vapaalle ja testasin niin kierrokset huopas taas sopivalla kaasulla.

      Comment


        #33
        Alkujaan minulla se tuli erittäin kylmällä kelillä (min -15C) tosiaan pitkän pintiksen jälkeen valoihin tai risteykseen pysähtymisen jälkeen kun lähti ja vedätti reippaasti. Voi olla, että silloin ilmaantui juurikin vaihteenvaihdossa, mutta siis kun palasi alle kahden tuhannen kierroksen. Myöhemmin tuli myös ihan ilman pahempaa vedätystä ja pari kertaa jopa ihan jonossa köröttelyssä (sama kylmä).

        Oireet puutuminen, ei jaksa mennä edes pintiksellä (ahtopainemittari melkein nollassa, kun pitäisi olla lähempänä -0.5), tyhjäkäynti ylikorostunut, pakolämmöt alkavat nousemaan ja pysyvät lähemmäs 700 asteessa vaikka tyhjäkäynnillä.

        Nyt kun kelit lauhtui, ei ongelmaa.

        Comment


          #34
          Ongelma palasi jälleen kun keli kylmeni, ja kun kone pysyy kylmänä.

          Pari havaintoa lisää, eli sytkäennakko. Normaalisti ilman hyytymistä se on noin arvossa 24 kahden tonnin kierroksilla pintiksellä. Mutta kun tulee "vika" päälle, arvo on 47 samassa kierrosalueella.

          Toinen havainto, ongelman ollessa päällä pikku hiljaa kierroksia nostettaessa tyhjäkäynniltä ylöspäin, peli laittaa käynnin seis kun kierrokset nousee yli puolentoistatonnin. Käy taas yli kahden tonnin (nämä noin arvoja).

          Laatikoista löytyi yksi kaasuläpän anturi (tosin ABY), kokeilin silläkin, samat probleemat.

          Comment


          • #35
            Kokeilepa ajella imulämpöanturin johto irroitettuna. Mietiskelen nyt löytyykö jostain himppasen mielenkiintoinen imulämpökorjaus, joka tuon voisi aiheuttaa. Tehtaan jäljiltä siis. Tuota aluetta on polttoainetalouden takia ruuvattu sytytyskartasta melko paljon, joten vakiolla sytkäkartalla ennakko ei kasva levottomiin arvoihin vaikka saman verran toki kasvaakin. Toistaiseksi kyseessä on vasta hypoteesi.
            Tutkin softaa jossain välissä.

            Comment


              #36
              Tuon imulämpöanturin vaihtoa olinkin jo miettinyt (josko siinä käytetyssä kuitenkin jotain vikaa), kokeilen ajella ilman.

              Comment


                #37
                Aamulla töihin imulämpöanturin johto irti, ei toivottua vaikutusta :(

                Comment


                • #38
                  Ihan hyvä, koska ei sieltä mitään omituista imukorjausta löytynyt, kun iltasella asiaa vähän tutkin. Korjaaminen olisi ollut siis melkolailla hankalaa.

                  Comment


                  • #39
                    Itellä samat ongelmat ilmeni kun pakkasta tuli -15C. Eli auto kävi vähän aikaa parkissa, sitten liikkeelle ja vika päällä. Kierroksia kun koittaa pitää 1500rpm, niin hummaa 1000-1500rpm väliä. Tyhjäkäyntiä käy normaalisti. Ahdoilla toimii niinkuin pitää. Ja kone ollut lämmin, että selviskö tämä ongelma mikä vian aiheutti?

                    Comment


                    • #40
                      Ei mulla ainakaan koskaan selvinnyt. Eri moottorinohjauksella ei ole ollut kyseistä ongelmaa.

                      Comment


                        #41
                        Eipä selvinnyt itsellekkään, seuraavana talvena tein perusteellisen koneremonttin ja silloin melkein kaikki anturit tuli vaihdettua uusiin (mm. nakuantureiden johdot mureni käsiin).

                        Sen jälkeen ei ole tullut, tosin käyttö on ollut vähäistä alkuperäisen ongelmakuvauksen kaltaisissa olosuhteissa.

                        Comment


                        • #42
                          Tätä vikaa selvitellään jta:n vanhasta ässästä edelleen. Eli nyt kun pakkanen n.-15°C paikkeilla niin matka-ajossa hyytyy ja 1500-1700rpm paikkeilla kuollut kohta, josta hummaillee. Vikakoodeja ei luettu, koska en omista vag-comia (täytyy hommata, tiedetään), mutta käytän vkolla pakokaasumittauksessa ja katsotaan samalla, mitä koodeja antaa. Logeja en pysty ajossa lukemaan.
                          Vika tuli omasta mielestäni päälle tasaisessa matka-ajossa vakkari käytössä.
                          Vems-moottorinohjauksellako tätä ei ole esiintynyt?

                          Tietämyskone herjaa 3sekuntia käynnistyksen jälkeen jäähdytysnesteestä ja itse epäilin imusarjan alla olevaa lämpöanturia rikkinäiseksi. Paisarin tasoanturi voi kyllä myös antaa herjaa, mutta eikai se käyntiin vaikuta?
                          Ajossa lämmöt mittarin mukaan huitelee välillä 50-60°C asteessa ja välillä nostaa normaaliin ja pitää siinä.
                          Ajattelin nyt kuitenkin tuon lämpöanturin uusia ja paisarin antureineen myöhemmin (marmorilla 60€ yht.). Kannattaisiko koko kaasuläppäpotikka uusia?

                          Edellisessä aah koneisessa coupessa törmäsin vastaavaan eli välillä hyytyy ja lämmöt heittelehti mittarin mukaan, välillä löytyi kulkuhalut. Tuohonkin vaihdoin kopallisen antureita ja sytkäosat, muttei vikaa selvinnyt.
                          Viimeksi muokannut vV8m5; 11.1.2014, 23:19.

                          Comment


                            #43
                            Jaahas, vai on mysteriongelma palannut, luulin jo väistyneen konerempassa. Tosin uusia piirteitä, jos vakkarilla teki. Ei tehnyt Vempulalla, sehän ei paljoa mistään mitään piittaa.

                            Comment

                            Working...
                            X