Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vasemman lambdan vaihtaminen

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Vasemman lambdan vaihtaminen

Kyse onkin oikeanpuoleisen lambdan vaihdosta. Onko vaikea homma, mitä pitää purkaa ja mistä kautta pääsee käsiksi?
    Viimeksi muokannut jukrav; 13.12.2008, 02:16. Perustelu: Oikean lambdan vaihtaminen

Koneen päältä päin pääsee käsiksi. Suoja muovit ja muuta letku edestä, lambda hylsy ja hyvi pitkä jatko varsi.

Comment

Kyse olikin oikeanpuoleisesta.
      Onko tuo lambda hylsy joku erikoistyökalu?

Comment

onkos näissäkin 2 per puoli

Comment

Ei ole, miulla on vain yhdet päälambdat eli kaksi kappaletta yks/puoli eikä ole kahta/puoli.

Comment

Lambdahylsy on tällainen:

Tuo kestää jos lambda ei ole kovin tiukassa. Itsellä ei kestänyt.

Comment

ok.niitä hylsyjä lötyy vaikka biltemasta

LAMBDASONDIHYLSY
              Lambdasondin asennukseen ja purkuun. Sopii myös tyhjöventtiileihin. Sisäp. 1/2? neliökantakiinnitys hylsytyökaluja ja ulkop. 7/8? kiintoavaimia varten.

[COLOR=#0066cc]Iso [/COLOR]

Comment

Tack, tack. Sit ei muuta ku lambdaa ettimään :-) eiköhän se sieltä löydy ku purkaa ja kurkkii :-) Lambda kyl viel hommaamatta ja hylsy tietenki.

Comment

http://www.vpv-motorracing.com/

tuolta edullisesti antureita

Comment

Golfiin 1.8t:hen oli joskus paikallisesta varaosasta kysellessä Boschin mallikohtainen halvempi kuin Boschin yleismalli.

Comment

Itse vaihdoin lambdan. Joutui laittelemaan jatkovarsia (1 pitkä ja yks lyhyt) ja nivelen hylsyn jälkeen. Kyllä se onnistuu, meni n. 45 min vaihtoon, enkä todellakaan ole mikään ammattilainen.

Comment

Kiitti Marko, onnistuu se sit miultakin :-) (ollu auton alla ja päällä vuodesta 1978 alkaen)

Comment

Sen verran mainintaa vielä, että tarvikeliikkeen hylsy oli liian lyhyt. Alkuperäinen anturi on aika pitkä ja päästä lähtevä johtokuori ei taivu paljon ollenkaan. Jouduin rälläkällä hiukan jatkamaan hylsyn lovea, jotta sai sen johtokuoren mahtumaan hahloon.

Comment

Minä olen ollut vasta maan päällä vuodesta 1978 alkaen, mutta ihmettelen tuota, että miksi pitää olla nimenomaan hylsy? Eikö tuota saa kiintolenkillä auki?

Comment

No saa jos kone on pois kolostaan :) Eli siellä on hiukkasen ahdasta saada se lenkki sinne oikeaan asentoon, ja jos sen saa, niin voimankäyttökin voi olla vaikeaa.

Kohta Ola sanoo että on saanut lenkin jotain kautta pujotettua, mutta minä en ole :)

Comment

Kyllä ainakin tuonne kutosen lambdan juureen saa lenkkiavaimen pujoteltua jos on tarpeeks urheiluhenkeä ja pienet kädet =) ...ei siihen tosin tarpeeksi voimaa saa (tai itse ainakaan saanut), eikä siellä kyllä sitä tilaakaa ole hirveästi pyöritellä sitä lenkkiä.

Mutta sitten itse asiaan vielä, eli minulle on ainakin kerrottu että tuo biturbo on aika nirso noiden lambdojen suhteen, eli tässä suosittelen oem-osia. Korjatkaa toki, jos olen väärässä.

Comment

Sepä juuri noissa on että jos lenkki osuu oikeaan asentoon, niin välttämättä ei saa käytettyä voimaa. Varsinkin kun lambdat saattaa olla välillä tosi tiukassa.

Itsellä on VPV-motoracingista ostetut Boschin lambdat, hyvin ovat pelanneet.

Comment

Mutta sitten itse asiaan vielä, eli minulle on ainakin kerrottu että tuo biturbo on aika nirso noiden lambdojen suhteen, eli tässä suosittelen oem-osia. Korjatkaa toki, jos olen väärässä.
                                    Eipä tuossa muuta kuin että bosch boschin tilalle samalla varaosa numerolla, eli ei tarvi marmorille mennä hattu kourassa.

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja okkim
                                      Lambdahylsy on tällainen:

Tuo kestää jos lambda ei ole kovin tiukassa. Itsellä ei kestänyt.
                                      Tuo hylsy vois ehkä kestää paremmin jos alapäähän kiristää kevyesti vaikkapa pienen pakoputkiklemmarin.

Comment

Itse yritin laittaa letkuklemmaria mutta ei auttanut. Lisäksi se oli hankala saada sinne.

Comment

LAMBA

auto a6 -03 1.8t autossa viisipiuhanen lamda ja pitäisi laittaa nelipiuhainen boch tilalle miten piuhat?

Comment

eipä taida ihan heti onnistua...

Nelipiuhainen kun on kapeakaista ja viidellä piuhalla sitten laajakaista.

Comment

mistä laajakaistan saa, nopsaa ostettua.

Comment

Working...
                                              X