Moro!
Ensimmäiseksi pyydän anteeksi jos topikki tulee väärälle alueelle/näitä on jo olemassa, mutta haulla en ainakaan löytänyt vastaavaa.
Eli kysymys, joka heräsi käytyäni koeajamassa A4 B5 1.8Tq:ta vm. 95 eli AEB-moottorista kyse. Päällepäin kaikki näytti hyvältä, mutta sitten katsottuani koneen öljyt, huomasin, että öljytikku ei edes kastunut. Autoon oli tehty kansiremontti 4tkm sitten ja se oli luonnollisesti myös viime öljynvaihdon ajankohta. Koneen kyljet olivat kuivat, mutta öljypohjassa pientä tihkuntaa havaittavissa. Auton alla ei kuitenkaan ollut mitään öljyläikkiä. Oletan, että öljy ei katoa kannen, eikä öljypohjan kautta, joten voiko öljynsyöminen olla merkki esim. hajoamaisillaan olevasta ahtimesta? Vai onko muita ehdotuksia?
Auto tosin oli alamäessä, niin että perä oli abt. 30cm korkeammalla, ja tikkuhan on öljypohjan takaosassa, joten sehän vaikutta myös asiaan, mutta oletan, että ei kuitenkaan niin paljoa. Koneeseen sitten lisättiin öljyä abt. litra, jolloin öljyn pinta nousi tikun puoliväliin. Järkevintähän olisi tietysti ollut auton ajaminen tasaiselle alustalle ennen öljyjen tarkistusta, mutta siinä vaiheessa en sitä älynnyt.
Ensimmäiseksi pyydän anteeksi jos topikki tulee väärälle alueelle/näitä on jo olemassa, mutta haulla en ainakaan löytänyt vastaavaa.
Eli kysymys, joka heräsi käytyäni koeajamassa A4 B5 1.8Tq:ta vm. 95 eli AEB-moottorista kyse. Päällepäin kaikki näytti hyvältä, mutta sitten katsottuani koneen öljyt, huomasin, että öljytikku ei edes kastunut. Autoon oli tehty kansiremontti 4tkm sitten ja se oli luonnollisesti myös viime öljynvaihdon ajankohta. Koneen kyljet olivat kuivat, mutta öljypohjassa pientä tihkuntaa havaittavissa. Auton alla ei kuitenkaan ollut mitään öljyläikkiä. Oletan, että öljy ei katoa kannen, eikä öljypohjan kautta, joten voiko öljynsyöminen olla merkki esim. hajoamaisillaan olevasta ahtimesta? Vai onko muita ehdotuksia?
Auto tosin oli alamäessä, niin että perä oli abt. 30cm korkeammalla, ja tikkuhan on öljypohjan takaosassa, joten sehän vaikutta myös asiaan, mutta oletan, että ei kuitenkaan niin paljoa. Koneeseen sitten lisättiin öljyä abt. litra, jolloin öljyn pinta nousi tikun puoliväliin. Järkevintähän olisi tietysti ollut auton ajaminen tasaiselle alustalle ennen öljyjen tarkistusta, mutta siinä vaiheessa en sitä älynnyt.
Comment