Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Koeajolta heränneitä kysymyksiä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Koeajolta heränneitä kysymyksiä

    Moro!

    Ensimmäiseksi pyydän anteeksi jos topikki tulee väärälle alueelle/näitä on jo olemassa, mutta haulla en ainakaan löytänyt vastaavaa.

    Eli kysymys, joka heräsi käytyäni koeajamassa A4 B5 1.8Tq:ta vm. 95 eli AEB-moottorista kyse. Päällepäin kaikki näytti hyvältä, mutta sitten katsottuani koneen öljyt, huomasin, että öljytikku ei edes kastunut. Autoon oli tehty kansiremontti 4tkm sitten ja se oli luonnollisesti myös viime öljynvaihdon ajankohta. Koneen kyljet olivat kuivat, mutta öljypohjassa pientä tihkuntaa havaittavissa. Auton alla ei kuitenkaan ollut mitään öljyläikkiä. Oletan, että öljy ei katoa kannen, eikä öljypohjan kautta, joten voiko öljynsyöminen olla merkki esim. hajoamaisillaan olevasta ahtimesta? Vai onko muita ehdotuksia?

    Auto tosin oli alamäessä, niin että perä oli abt. 30cm korkeammalla, ja tikkuhan on öljypohjan takaosassa, joten sehän vaikutta myös asiaan, mutta oletan, että ei kuitenkaan niin paljoa. Koneeseen sitten lisättiin öljyä abt. litra, jolloin öljyn pinta nousi tikun puoliväliin. Järkevintähän olisi tietysti ollut auton ajaminen tasaiselle alustalle ennen öljyjen tarkistusta, mutta siinä vaiheessa en sitä älynnyt.
    Viimeksi muokannut Sleepy2; 12.12.2008, 20:14. Perustelu: Allekirjoitukset tarpeettomia.

    #2
    paljon ajettu? liekkö vienyt öljyä jo ennen kansiremppaa? miksi tehty tuo kansiremontti? öljyt je nesteet sekaisin? savuttaako kylmänä/vedättäessä? turbon väljyyden pitäs huomata kyllä savuttamisesta

    Comment


    • #3
      Sillä oli ajettu 185tkm. Kansiremontin syy oli kun lämmityslaitteen kenno ja moottorin lämpötila-anturi olivat hajonneet ja niin moottori oli ylikuumenentunut -> kansi oli mennyt kieroon. Silloin oli mennyt nestettä kakkospytylle. Luulisi nesteen kuitenkin tulleen ulos öljynvaihdon yhteydessä. Savutusta en huomannut sen kummemmin katsoa, mutta en ainakaan mitään erikoisen suurta savutusta havainnut.

      Comment


      • #4
        En tiedä tuosta mallista, mut mitä ite oon omista ja muiden autoista öljyjä katellu niin ei tuo pien mäki pitäs niin vaikuttaa ettei tikku kastu..
        Eli siis aika huolimaton kuski se myyjä, en itse lähtis edes miettimään kauppoja jos tuossa tilanteessa huomaa että öljyt vähissä
        Tiedä mitä se motti aikasemmin on kokenut, varsinkin kun tuota remppaa tehty

        Comment


        • #5
          Kansiremontin syy oli kun lämmityslaitteen kenno ja moottorin lämpötila-anturi olivat hajonneet ja niin moottori oli ylikuumenentunut -> kansi oli mennyt kieroon.
          Ajettu ilman nesteitä ja höylätty nesteet öljyn seassa? Jättäisin ostamatta.

          Comment


          • #6
            Jees. Eiköhän se jää ostamatta. Eli uuden yksilön etsintä edessä. Kiitoksia vastauksista!

            Comment

            Working...
            X