Eli nyt pientä neuvoa kaivattais, jos joku sattumoisin kotikonstein puolan kyseiseen moottoriin vaihtanut.. Puolasta lähtee 2kpl erimittaista johtoa kohti moottorin taka-osaa, ja lyhyemmän johdon liittimen paikka löytyy suht helposti, mutta mistäs päin kannattais etsiä sen toisen(pidemmän) johdon liitoskohtaa? Ei viittis heti puolta konehuonetta lähteä purkamaan.. :)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
2.8 AAH moottorin puola-asiaa
Collapse
X
-
Sellanen olis omakin arvaus, mutta olis hyvä saada varmuus ettei tulis enempää korjailtavaa.. pientä nykimistä matalilla kierroksilla, tyhjäkäynti pätkii, ja nyt olis enää puola vaihtamatta. Jos ei siitä parane ni paaliks :) (ilmamittari, lämpötila-anturi, tulpat, tulpanjohdot, sytkänvahvistin vaihdettu +alipaineletkuja..) kohtuullisen hankalaa löytää syytä noin pieneen vaivaan.. Moottorissa ei mekaanista vikaa, lambdat/päästöt kunnossa eikä vikakoodia mistään.
Comment
-
Noilla oireilla veikkaisin imuvuotoa. Suihkuttele esim starttipilottia auton käydessä kaikkiin alipaineletkuihin ja kuuntele josko käynti muuttuu. Eikä AAH moottorissa käy liittimet ristiin. Kaksi samanlaista harmaata siellä on, mutta ne voi sekoittaa vaan moottoria pois ottaessa.
Comment
-
No juu, nyt tuli puolakin testattua, ja yllätys... ei korjaantunut vaiva. Ja se pidempi johto mikä puolalta lähtee, menee tosiaan sytkävahvarille. Nyt olis sitten hyvät neuvot tervetulleita. Lambdat, katit ja imuvuoto kuulemma enää vaihtoehtoina..? Sit alkaakin olla jo uutta kaikki konehuoneessa paitsi moottori. Erikoista ettei edes ammatti-osaajat saa kaivettua vikaa esille noinkin vanhasta ja yleisestä moottorista.. ihminen se on kuitenkin ton tekniikan suunnitellutkin. toivottavasti :)
Comment
Comment