Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

7A ei käynnisty! apua nopeesti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Olisko kenelläkään lainata sulle boksia sen verran, että pystyisit todentamaan vian olevan siellä?

    Comment


    • #32
      jaa-a.... ei voi tietää....

      Jos jollakin olisi tommoseen vehkeeseen boksi niin olisi kyllä hieno homma jos joku viitsisi sitä lainata

      KORVAUS KYLLÄ TULEE!!!!!!!!!

      Comment


      • #33
        ois boksi jos haluat lainata. laita privaa..

        Comment


        • #34
          VEHKEET TOIMII!!!!!

          asento tunnistimen tappi oli poikki..... ja hall anturi paskana.... mutta nyt vehkeet on kunnossa... ainoa arvelluttava seikka oli äsken, kun se sammu yht äkkiä ja ei mihinkään.... vähän aikaa säädettiin ( katottiin että tappi oli paikalla ja modulaattori ehjä koska ei ollut pistetty puolan johtoo kunnolla) mutta sitten lähdi tulille kuitenkin... outoa!!!

          Mutta suuri kiitos kaikille hommassa auttaneille!!!!!!

          Comment


          • #35
            oli ilo olla apuna..

            Comment


              #36
              Jatkampa tänne, kun haku tälläisen threadin löysi ja koskettaa omaa katiskaa sopivasti. Torstai-iltana 7a-moottorinen Coupe sammui ilman mitään varoituksia liikennevaloissa seistessa. Lähti kuitenkin starttaamalla käyntiin, kun aikansa sahasi.

              Nyt lauantaina lisää ongelmaa; sammui varottamatta suoraan ajosta, eikä käynnisty startilla saati hinaamalla. Bensapumppu pyörähtää, kun laittaa virrat päälle ja starttausyrityksen yhteydessä tuntuisi bensa haisevan konehuoneessa. Kipinää katsottu 1. ja 3. pyttyjen johdoista ja suoraan puolan liittimestä, ei löydy. Kokeiltu toisilla pyörijällä ja kannella. Muuta kokeiltua/tehtyä:

              - Sulakkeet katsottu, kaikki ehjät.
              - Puolan liittimiltä löytyi 12v virtojen ollessa päällä.
              - Virranjakajan hall-anturi vaihdettu oletettavasti ehjään.
              - Molemmat asentotunnistimet vaihdettu kampiakselille, tosin käytetyt 200:sta.
              - Vikakoodeja koitin lukea vagcomilla, mutta kaapeli temppuili jostain syystä.
              - Kierroslukumittarin neula värähtelee hieman startatessa.

              Jakajan hall-anturi modattu V8:n hallista, oletettavasti ehjä. Tuota anturiahan ei ajossa tarvinnut? Niin voisiko olla, että kampiakselin anturit vaihdettuani nyt olisikin hall mahdollisesti rikki ja auton alkup. olisikin ehjä? Virranjakajan ratas oli vaihdettu metalliseen aiemmin. Jakajan rungon ja sen levyn viivat osuvat kohdalleen. Lisänä moottorin ja korin välille lisätty ylimääräinen maadoituskaapeli, tällä tuskin merkitystä.

              Ideoita / vinkkejä? Onko jokin maadoituspiste tärkeä? Jokin jännite puuttuu? Vauhtipyörän tapin tarkistan ja toisella eculla kokeilen huomenna.

              Edit:
              -Toisella 7A:n eculla kokeiltu, ei vaikutusta.
              - Vanha hall-anturi vaihdettu takaisin virranjakajaan ja viivat asettettu uudelleen kohdalleen, ei vaikutusta.
              - Kampiakselin tunnistimien johtoja vaihdeltu ristiin.
              - Puola vaihdettu toiseen käytettyyn, ei vaikutusta.
              - Jonkinlainen tappi (1kpl) löytyi vauhtipyörältä.
              - Kahdella käytetyllä virtalukonpohjalla kokeiltu, ei vaikutusta.


              Moottorinohjauksen sulakkeet rasia etureunasta mitattu, toisesta(10A) löytyy 12v virtojen ollessa päällä, toisesta (15A) ei löydy mitään. Hyppyjohdolla annettu sähkö tuolle 15A sulakkeelle, ei vaikutusta. Toiseen ecuun koitin päästä lukemaan vikakoodeja, ei päässyt tuohonkaan käsiksi.
              Viimeksi muokannut Härski; 1.3.2015, 23:32.

              Comment


                #37
                Olihan tämä saitti tuttu?

                http://www.20v.org/problem.htm

                en tiedä löytyykö suoraan apuja mutta...

                Comment


                  #38
                  On juu tuttu sivusto. Koitan tänään ledillä vilkutella vikakoodit ulos tuon ohjeen mukaan, katsotaan miten äijän käy :D

                  Edit: Ei käynyt mitenkään.
                  Vianhaku alkoi koodien vilkuttelulla. http://www.20v.org/fault.htm Tuon sivun ohjeen mukaan tein ledistä vilkuttimen ja sieltä tuli alkuun 2111 ja 2112. Sitten kaverin avustuksella suoritettiin virranjakajan hall-anturin mittaus tuosta huolimatta, toimii ok. Kampiakselin anturit myös mitattu, molemmissa 1kOhm. Samoin paikoillaan olleissa 200:n antureissa 1 kOhm. Anturijalan otin irti ja puhdistelin pinnat yms. Vauhtipyörän tappi löytyi anturin reiästä, jonkin matkaa ennen 1:n ykk:ta. Pitääkö näin olla?

                  Jakopään merkit ovat kohdallaan, sekin katsottu. Illan päätteeksi vilkuttelin koodit pitkän starttauksen jälkeen, niin 2114 ja 2111 löytyi laitteesta. Virranjakajan runkoa ei käännelty mielestäni tänään mihinkään suuntaan ja autosta olen löytänyt vain 2 pistoketta vikakoodinlukua varten. Että mitähän ihmettä seuraavaksi? Varovasti laskettuna jo 14h tätä vikaa koitettu paikallistaa.
                  Viimeksi muokannut Härski; 2.3.2015, 22:51.

                  Comment


                  • #39
                    Veikkaan edelleen HALL-anturia.=)

                    Comment


                      #40
                      Hall-anturi ei sammuta autoa ajosta, jos foorumilta lukemani eri tekstit pitävät paikkaansa. Kokeiltu myös piruttain toisella bensapumpun releellä, ei vaikutusta :D

                      Comment


                        #41
                        Millanen ECU tossa on? Jos siellä on joku häire, onko kokeiltu jollain toisella, varmasti toimivaksi tiedetyllä? Nyt on ollut aika kosteeta, jos vaikka joku boxissa olisi ottanut kipeää?

                        Comment


                          #42
                          -Toisella 7A:n eculla kokeiltu, ei vaikutusta.
                          Sellaista siinä sanottiin. Hitatchin ecu, enpä ole kuullut että noita olisi rikki mennyt.

                          Comment


                            #43
                            Joku hitachin laitos tuo moottorinohjaus on. Paikoillaan nyt tuon auton oma. Kokeiltu tosiaan toisen 7a:n eculla, joka ei antanut vagcomilla yhteyttä. Myöskään tuosta toisesta ecusta ei vilkuttelemalla löytynyt kuin "4444"-vikakoodi, joka viittaisi normaaliin toimintaa. Auton oma vilkutteli koodit eilen ulos.

                            Pitääkö tässä jokainen eculle tuleva piuha mitata erikseen vielä? Vai laitetaanko koppa kuusakosken nelipyöräsuuntaukseen tekniikan riisumisen jälkeen :)
                            Viimeksi muokannut Härski; 3.3.2015, 16:56.

                            Comment


                              #44
                              Ilta hypitty tasajalkaa, seistu käsillä, vaihdettu osia ristiin rastiin ja jopa seurattu haynesin korjausopasta 7a:n kohdalta vianhaussa. Tuloksena käynnistymätön auto. Aivan kohta 20h rikki vianhaun suhteen.

                              - Auton oma puola mitattu ja vaihdettu takaisin, ensiö-ja toisiopuolet korjausohjeen arvoissa.
                              - Ecun:n jännitteet mitattu haynesin oppaan mukaan, kaikki löytyy.
                              - Virranjakajan hall-anturi mitattu saman ohjeen mukaan, ohjeen mukaan toimii täysin oikein.
                              - Kampiakselin asentotunnismet mitattu ohjeen mukaan, taas tuo 1kOhm löytyy molemmista.
                              - Jako tarkistettu, virranjakajaa säädetty hieman, leveä pyörijä vaihdettu.
                              - Lisänä imusarjan päässä olevat maaliittimet putsattu ja mitattu yhteydet koriin.
                              - Bensaa tulee ainakin 1. pyttyyn starttauksen jäljiltä.
                              - Vikakoodit 2111 ja 2112 päivän päätteeksi, nyt toisella eculla (tällä mitattu jännitteetkin liittimeltä). http://www.20v.org/fault.htm

                              Comment


                                #45
                                Onhan jako tarkastettu vauhtipyörältä ? Onko tässä se vahvistin palikka puolan yhteydessä ? Kunto lienee testattu, jos on.

                                Comment


                                  #46
                                  Joo kyllä, vauhtipyörän "0"-merkistä. Niin monta pyörähtänyttä damperia nähnyt, että niihin ei välttämättä ole luottamista. Tosin tässä tapauksessa tuo damperin merkki pitää kutinsa.

                                  Toisella puolalla kokeiltu, joka oli täysin samanlainen. Ensiö ja toisio siinäkin rajoissa nätisti. Miten sen vahvistimen voi erikseen mitata? Mitenkäs sen tapin oikean etäisyydet voisi todeta? Ja tarvitaanko tappia koneen käydessä vj:n hall-anturin kera?

                                  Comment


                                  • #47
                                    Voi kuulostaa pöljältä, mutta kokeileppas toisella akulla. On tullut parikin tapausta jossa auto starttaa hyvin, mutta ei vaan käynnisty. Syyllinen oli molemmissa tapauksissa akku.

                                    Comment


                                      #48
                                      Kaikki pöljät ja tyhmät ideat otetaan tässä vaiheessa vastaan :) Kokeilin kahdella eri akulla irtaalleen ja rinnan kytkettynä. Ei vaikutusta.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Alkuperäinen kirjoittaja Härski Näytä viesti
                                        ...Moottorinohjauksen sulakkeet rasia etureunasta mitattu, toisesta(10A) löytyy 12v virtojen ollessa päällä, toisesta (15A) ei löydy mitään. Hyppyjohdolla annettu sähkö tuolle 15A sulakkeelle, ei vaikutusta. Toiseen ecuun koitin päästä lukemaan vikakoodeja, ei päässyt tuohonkaan käsiksi.
                                        Jos 15A sulakkeelta on virrat kateissa, niin puuttuukohan ne jostain muualtakin. Tuleeko antureille esim. jänöä? Ei kytkentäkaavioita sattuis olemaan käsillä, että vois jäljittää takaperin?

                                        Comment


                                          #50
                                          Haynesin korjausoppaan sähkökuvat löytyy. Löysin lisäksi netistä bentleyn näköisen oppaan osia tuosta 7a:sta, mutta ei niistäkään löytynyt mitään uutta.

                                          Comment


                                            #51
                                            Lisää pöljiä kysymyksiä: Oletko kokeillut toisilla tulpilla? En ainakaan huomannut aiemmista viesteistä. Oisko hukkuneet jossain vaiheessa ja möksähtäneet siitä? "starttausyrityksen yhteydessä tuntuisi bensa haisevan konehuoneessa"
                                            Bensan paine? Tuleeko polttoainetta liikaa? liittyen tuohon bensan haisemiseen.
                                            "- Kierroslukumittarin neula värähtelee hieman startatessa." Eikös tuo viittaa siihen että jotain tietoa pyörimisestä ecu tiedostaa?
                                            Eihän suuttimet ole koko ajan auki?

                                            Comment


                                              #52
                                              En ole testannut uusia/toisia tulppia itse autossa. Tulpanjohdon päässä kylläki. Jos bensaa tulisi liikaa, niin ei tuo kipinä puittuisi sitten? Lueskelin noita sähkökaavioita vielä illalla tarkemmin. 15A sulakkeelta tulee sähkö bensanhöyryjen kierrätykseen ja johonkin toiseen mielesni epäolenaiseen asiaan (en muista toista asiaa). Sähkö on bensapumpun releen ohjaama.

                                              Comment

                                              Working...
                                              X