Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

7A ei käynnisty! apua nopeesti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 7A ei käynnisty! apua nopeesti

    onko kenelläkään mitään tietoa kyseisestä moottorista (2.3 20v 7A -89)???

    Eli ongelma on että, sammutin auton ja annoin olla paikallaan noin 15 min jonka jälkeen starttasin ja ekalla avaimen käännöllä startti ei puhunut mitään käänsin avainta uudestaan ja sitten startti pyörähti mutta ei vaan lähde käyntiin!!! Muuten kone pyörii ihan normaalisti kun avaimesta kääntää mutta ei vaan lähde käyntiin... tossa vehkeessä on niin monta mahdollisuutta että missä se vika voisi olla (jos vika sähköpuolella), joten olisi kiva tietää jos jollakin on aiempaa kokemusta kyseisestä tapahtumasta koska siinä menisi "viikko" jos yksi paikka kerrallaan kattosin missä vika pilee...

    Pari päivää sitten kone teki semmosta että tyhjäkäynnin kierrokset hyppelivät 1200-1500rpm/min... tyhjäkäynnin "säädin" ja muut sillä välillä olevat letkut putsattu ja sama vika jatku seuraavana päivänä. Toimi kuitenkin hazardia vastaavana päivänä ihan hyvin. Siihen asti kunnes tapahtu toi yllä mainittu judanssi...

    Voiko vika olla mahdollisesti sähköissä, bensan-, ilman saannissa, moottori vika :( tai jokin muu....

    apu olisi tarpeen!!!

    #2
    Sulla siis kanttikopassa 20v? Minkälainen asentajarane on tehnyt sähköt?
    Onko hälytintä? Jos on niin tarkasta/ohita sen ajonestopiiri(t).

    Virtalukonpohja voi olla myös, mutta jos muut sähkölaitteet toimii myös startin aikana eikä koko auto pimene niin ei välttämättä..

    Jos et olisi sanonut että ekana startti ei pyörinyt niin olisin heittänyt jakajan rattaan mutta turhapa sitä nyt on tarkastaa.

    Moottori tarvitsee bensaa ja kipinää. Tsekkaa kumpi puuttuu.

    Comment


    • #3
      eli sähköt on tehty ihan asiallisesti... "ammattilainen"... Ei ole hälyä eikä ajonestoo... toivottavasti ei ole mennyt jakoremmi pois paikaltaan... Joo kanttikopassa on toi coupen 7A motti... täytyy huomenna tarkastaa noi kaikki mahdolliset sähköjudanssit!!! muuten kaikki sähköt pelaa aivan normaalisti startatessa ja muutenkin... ja nopee silmäys niihin sähköihin ei viitannut siihen että joku liitin olisi irti taikka löysässä....

      Comment


      • #4
        Morjesta! Kattos piruuttas ettei sinne jakajaan ole valunu akselin juuresta öljyä. Tekee tiemmä joskus sellasen konkelon, kun on niin hölmössä asennossa. Tästä taas seuraa se että hall anturi alkaa takkuamaan. Ja tulis mieleen äkkiseltään ettei kone startatessa "löydä" ykköspyttyä ja näinollen aloita kipinän jakamista. Mutta ihan ekaks tutki toi virtalukon pohja! -Ei olis ollenkaan eka yksilö jossa pohja simahtanu.

        Comment


          #5
          Ittellä simahti viime kesänä bensa pumppu suht samoilla oireilla, moottori meinas vaan stumpata pari kertaa (kierrokset jonnekkkin 500:taan) ennen pumpun laukeamista. Pystytkö kuuntelee/mittaamaan pyöriikö bensapumppu?

          Comment


          • #6
            jako kohdallaan, Pumppu pyörii ja virranjakaja putsattu!!!! Puola ja sen ympärillä olevat osat vaihdettu("sytytyksen modulaattori ja toisio vastus") ja jos jollakin on ideoita mikä on semmonen hitachin poksi(vaalea n. 10x10cm) mihin menee 6kpl johtoja kahden eri pyöreän liittimen kautta...

            Ja ei toimi vieläkään.... ei anna kipinää.... NYT APUVA NOPEESTI :D

            Täytyy tarkistaa virtalukon pohja jos se vika pilee siellä...

            Comment


            • #7
              no niin vika löyty!!! hall anturi paskana... ja kun tervejärkinen audin kasaaja on liimannut pyöriän kiinni niin ei pääse purkaan sitä sillei kätevästi yläpuolelta, vaan joutuu koko akselin ottamaan irti hammaspyörän päästä....

              Ja siitä johtuen kun "hammaspyörä" on pakeliittiä niin tottakai se menee hajalle... :(

              Eli nyt olis hakusassa koko virranjakaja(missä toimii hall anturi)....

              Comment


                #8
                Jakaja maksaa kovasti paljon eli monta. Multa voit ostaa metallisen rattaan siihen jakajaan tai sitten rikot sen pyörijän ja ostat sellaisen uuden samasa sähkökaupasta kuin uuden hallinkin. Pyörijän osanumeron määrittäminen saattaa kyllä vaatia pientä metsästystä.

                Comment


                • #9
                  no löyty jo koko virranjakaja ja se maksaa ainoastaan 50eskoo... joten jos siitä tulee kaupat niin tuskin tarvin sitten enää sitä sun metallista pyörää.... mutta katotaan nyt...

                  Saattaa ollakkin että tarvin sen vielä ;)

                  Comment


                    #10
                    jos jollakin on ideoita mikä on semmonen hitachin poksi(vaalea n. 10x10cm) mihin menee 6kpl johtoja kahden eri pyöreän liittimen kautta
                    Suuttimien etuvastus.

                    Osta 2.3/AAR tjms. pyörijä, se sopii sinne NM/7A pyörijän tilalle ja pelaa.

                    Comment


                      #11
                      No sepä oli halpa jakaja. Pääasia että saat vehkeen kuntoon!

                      Comment


                      • #12
                        Arska: -Sitten siitä "uudesta" jakajasta vasta hyvä tulee kun vaihdat heti kärkeen siihen ton Tepon mainostaman metallirattaan. Ei muuten, mutta ei tarvi taas parin viikon päästä maata siellä konehuoneessa! No onhan se jakaja onneks helpossa paikassa ;))

                        Comment


                        • #13
                          joo.... ei kato ole kuitenkaan kovin hirveesti sijoittaa siihen projektiin....Varmasti tulee hyvä jos se metallisen "hammasrattaan" ostan.... mutta nyt jo mennyt rahaa pitkälti yli 100 eskoo niin ei kuitenkaan työttömällä ole taskusta semmosia summia ;)

                          jakaja oli joo yllättävän halpa... mutta toivottavasti on ehjä!!!

                          Joo... kyllähän siellä virranjakajan lähellä opn hyvinkin tilaan... ;) sais vaan käden siellä käännettyä niin hyvä olis.... :D

                          Comment


                            #14
                            Suosittelen kyllä myös sitä metalliratasta. Se voi hajota jossain perämettässä seuraavan kerran. Sitten harmittaa muutaman kympin säästö, kun olisi ollut helposti tehtävissä.

                            Nimimerkki ehjän pakeliittirattaan metalliseen vaihtanut.

                            Jakaja irtoaa oikeastaan aika helposti, kun sen on pari kertaa tehnyt :)

                            Comment


                            • #15
                              kiitoksia Tepolle hammasrattaasta!!! Mutta eipä toimi vieläkään kipinä hukassa edelleen!!! ja ideat vähissä!!! :(

                              Tällä hetkellä vaihdettua osaa:

                              - Hall anturi
                              - virranjakajan hammaspyörä
                              - Puola
                              - "toisio vastus"
                              - sytytyksen modulaattori

                              Kaipais apua nopeasti!!!

                              Comment


                              • #16
                                Mulla oli aikoinaan vm 95 passatissa saman tyylinen ongelma... vikaa haettiin useammasta paikasta... lopulta vika löytyi virtalukon pohjasta.

                                Comment


                                • #17
                                  jos jollain on ideoita hall anturista....

                                  Eli hall anturi on volkkarin onko mahdollista että toi hall anturi on väärä toiminta periaatteeltaan?? eli audin hall anturi toimii niin että se katkoo virrasta ja volkkarin anturi taas maista??

                                  Anteeksi huono selitys toivottavsti joku ymmärtää... :)

                                  Tarkistetaan se virtalukonpohja illalla....

                                  Onko kenelläkään muita ehotuksia?

                                  Comment


                                  • #18
                                    -Eikös se halli toimi aina "samalla" tavalla, eli kyllä ne vaihtokelpoisia pitäs VW:n kanssa oleman. Kun vaan kiinnitys käy. Ootko kokeillu lähteekö mäkistartilla käymään? -Auttas ton virtalukonpohja epäilyn suhteen. Sitä lienee turha kysyä että syttyykö varoitusvalot/ tuleeko kulutuskohteille virta, kun syttyvirta on kytketty.

                                    Comment


                                      #19
                                      Arska mittaa ne vauhtipyörän anturit. Ne on samalanlaisia, joten ohmimittaus pitäisi tuottaa saman tuloksen. Koita irroittaa ne ja putsata.
                                      Ovat siis kuskin puolella, toinen laskee vauhtipyörän hampaita ja toinen saa pulsseja vauhtipyörältä eri kohdasta.

                                      Comment


                                      • #20
                                        anturit putsattu ja mitattu ei ole vika niissä!!! täytyy koittaa sitä mäki starttia mutta tuskin toimii kun mitattiin virtalukonpohja ja se anto ihan oikean tuloksen....

                                        KAIKKI HÖLMÖTKIN EHDOTUKSET KÄY!!

                                        Comment


                                          #21
                                          No ei tässä nyt mitään fiksuakaan enää mieleen tule, joten hölmöjähän niiden on sitten oltava :)

                                          Moottorinohjauspurkki död? Oletko koittanut vikakoodeja sieltä lukea?

                                          Tuleeko puolalle jännite sytytysvirrat päällä?

                                          Siis tuo ekan yrityksen startin pyörimättä jääminen nyt sekoittaa koko loogisen ajattelun. Ihan oikeesti.

                                          Comment


                                            #22
                                            ekalla avaimen käännöllä startti ei puhunut mitään käänsin avainta uudestaan ja sitten startti pyörähti mutta ei vaan lähde käyntiin
                                            Kyllä voisin vahvasti veikata sitä virtalukonpohjaa. Millälailla sen mittasit? Koitappa startata ihan lyhyissä pätkissä ja kun lopetat starttaamisen, niin liikuttelet avainta hiukan virrat päällä asennossa. Saattaapi meinaan lähteä käymään.

                                            Comment


                                            • #23
                                              noh.... virtalukon pohja mitattiin sillei että startatessa puolan "15" numeroltaan olevaan liitimeen(joka sijaitsee siinä puolan yläpuolella) tulee virta... näin meitä neuvo oikein autoasentaja!! :D Ja sinne tuli virta startatessa... rupee meinaan kohta oleen BOKSI vika jos muualta ei ala vikoja tulemaan....

                                              mutta täytyy koittaa sitä vitosen ehdotusta... eli "työntää käyntiin" jos se vaikka alkas sitten muriseen ;) tuskin, mutta kaikkia ehdotuksia on nyt kokeiltava. Kun rupee vika mahdollisuudet loppumaan...

                                              Ja jos jollakin on jäänyt semmosta virtalukon pohjaa mikä sopis tohon "rattoon" niin voisin vaikka pian ostaakkin??? ei se enää tässä konkurssissa paljoa paina!! ;)

                                              kertokaas viisaammat miten se virtalukonpohja voi vaikuttaa kipinän antamiseen??? audit on kyllä niin hienoja tunnistin härspäköitä että ei mikään ihme vaikka olis takasumuvalo palanut niin ei anna kipinää.... :D

                                              Ja jos vikaa ei löydy niin kohta on halpa 90 quattro myytävänä coupen tekniikalla ;)....

                                              Comment


                                                #24
                                                Ja prkl Suomen ääniltään hienoin 90 on saatava tulille!

                                                (ja Arska laitapas hintaa jos myyt ;-))

                                                Comment


                                                • #25
                                                  noh katotaan sitä hintaa sitten kun saan sen kuntoon, ei vaan eikai sitä sillei myydä!!! :D

                                                  Vai että suomen hienoimmat äänet.... höpö höpö... kyllähän muillakin 5 murisee! ;)

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Kytke virrat päälle ja anna suoraan heräte startin solenoidille (vaihde vapaalla).

                                                    Kyllä tuo kenkälaatikkoaudi on oiva kohde 20V moottorille, koppa on kevyt ja kapeavääntöinen varvikone pääsee oikeuksiinsa.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Tuolla Ramin ohjeella saa kyllä todettua sen lukonpohjan rikkinäiseksi, edellyttäen että lähtee käymään :)

                                                      E: Ajatuskatko..

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        täytyy testata!!

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          joo... eipä ollut vika virtalukossa!! nyt loppuu oikeesti vaihtoehdot missä se voi olla....

                                                          Enää ei ole kuin boksi :(

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            pitää ilmeisesti viedä se korjaamolle kuin iteltä ja muiltakin asentajilta loppuu vaihtoehdot!! Ei niinku tajua enää missä vois vika olla... :(

                                                            Hall anturi mittaus?????

                                                            1 2 3
                                                            | | | <------toivottavasti joku ymmärtää... :D
                                                            | | |
                                                            | | -------- +
                                                            | ------------ impulssi
                                                            ---------------- -

                                                            Kysymys kuuluu: kun tökkää virtakynän tohon hall anturin impulssi napaan niin kummassa virtakynä rupee vilkkumaan pitääkö kynä laittaa maihin vaiko virtoihin???

                                                            Koska taas seatin virranjakajan hall anturi toimii toiste päin kuin vw hall anturi. Jos taas audin hall anturi toimii kuin seatin anturi niin silloin vika piilee siel... koska toi virranjakajan hall anturi on vw anturi!!! (prkl kun on vaikea selittää) :D

                                                            Vai on niissä eroja... v**tu kun on säätänyt ja kaks viikkoo niin rupee pää oleen niin sekasin koko asiasta..... :|

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X