Onko se mennyt aiemmin samalla softalla ja osilla läpi päästöistä? Oliko katit lämpimät?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S4 2.7bit rs4 upgrade
Collapse
X
-
Tuo "lämmöt oli normaalit" ei välttämättä tarkoita sitä että katit on tarpeeksi lämpimät.
Jos on hyvät (race)katit, niin ne menee kyllä läpi ilman motarin huudatustakin mutta mittauksessa joutuu vähän aikaa lämmittämään. Harvoin kun kuitenkaan motarilta pääsee suoraan mittariin.
Mutta tekee se silti välillä hyvää lämmittää ne "punaiseksi" niin palaapahan paremmin paskat pois :)
Comment
-
s4-> rs4 päivitys. Apua tarvis!
Eli -98 s4:ään ois nyt vaihdettu rs4 ahtimet, coolerit ja kytkin.
Sitten herääkin kysymys mitä suuttimia suosittelette ja mistä saa edullisesti?
Riittääkö s4 oma maf vai vaatiiko kyseinen päivitys rs4:n?
Vielä ohjelman muutos? Ketä osaatte suositella muuttaan ohjelman oikeanlaiseksi kyseisille palikoille?
Kiitokset jo etukäteen!Viimeksi muokannut jta; 8.4.2010, 14:39.
Comment
-
630 Dekat käy suuttimiksi, tai sitten vielä uudemmat tämäntyyliset.
Kyllä se ässänkin maffi toimii, mutta paremman saat RS4 maffilla.
Dera osaa tehdä sulle softan.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja ola Näytä viestiEttei vuotais asennus ilmaa kun happeekin on reilusti ja lambda tosi laihalla?
Ennen katastusta kannattaa kisakateilla ajella motarilla kolmosella korkeilla rundeilla. Pelkällä peruslämmöllä voi olla tiukempaa päästä läpi.
Eli kävin kaikki omat "hitsaus" vuodot hitsauttamassa eurostainlessilla.
Tässä uudet lukemat
Tyhjäkäynti 810rpm
CO 0.08%
CO2 15.17%
HC 41ppm
O2 0.31%
Lambda 1.01o
COcor 0.08%
Ja 2690rpm
CO 0.26%
CO2 15.04%
HC 31ppm
O2 0.38%
Lambda 1.008
COcor 0.26%Viimeksi muokannut J.Paavi; 21.4.2010, 15:47.
Comment
-
tekeekähän näillä K04 imuputkilla mitään. XS-powerin tekeleitä. Ainakin edullisempi setti kuin orkkis ja sisältänee kaiken tarvittavan.
Comment
-
Eiköhän nuo asiansa aja, ja varmasti noin helpot osat saavat kopioitua suunnilleen oikein. Noita tiivisteitä ym mitä tuossa tulee, tuskin kannattaa käyttää.
XS-powerin pakosarjat eivät sovi, kannen puoleinen laippa vaatii jyrsimistä ja turbon laippa on liian lähellä kollektoria. Kompurakotelo ottaa kiinni siihen. Noitakin on kahta erilaista (silti melkein samanlaisia) kopiota, toinen ei sovi ollenkaan, ja toinen vielä huonommin :)
Comment
-
Laitetaas tänne linkki kun löysin firman joka tekee ykköseen ja kakkoseen halutut välitykset, parannettuja synkroja ym.
http://www.advancedautomotion.com/index.php?cPath=69_52
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja amalin Näytä viestitekeekähän näillä K04 imuputkilla mitään. XS-powerin tekeleitä. Ainakin edullisempi setti kuin orkkis ja sisältänee kaiken tarvittavan.
Comment
-
Fiveomotorsport tarjoaa tällaisia jatkoadapterin kanssa, ja kuulemma samat kävis RS4:kin ilman adaptereita. Mutta jos kerran ässän suutin on noin pitkä niin eihän se voi millään sopia RS4:ään. Ja eikä ässään edes tarvis jatkoja.
Lyhyt Deka on 48 mm suuttimen päästä päähän, ja se sopii risaan. Pitkä Deka on 74.8 mm, ja se menee ässään. Nuo EV:t on vissiin "standardit", eli about se 52 mm, pitkät on 64 mm renkaasta renkaaseen. Harmi kun Dekoista ei ole mittoja O-renkaista. Tässä vielä EV14 suuttimen speksit.
Noita olis melkein pakko mittailla ensin ettei tule turhaa ostosta.
Comment
-
Lueppa Okkim täältä:
Klik
EV:t menee suoraan ässään, mulla on irrallaan vielä nuo ev:t, jos haluat mittoja. Tuolta Fiveosta saa oikeat suuttimet, jos tietää tarkalleen mitat, muuten menee sen ehdotukset arpapelillä.
Nim. kokemusta on.
Decan tilalle ev laitettaessa tarvitaan noin 12 mm jatkoholkki 52 => 64 mm. Myös niitä mulla on irrallaan odottamassa toiseen autoon laittoa. Siihen tuli Decojen tilalle ev:t.
Edit: Okkim pyydät vain O-renkaasta O-renkaaseen mitan osuvan lähelle 52 mm niin tulee oikeat. Toki 64mm saa adaptereilla mutta turhaa, kun valmiiksi sopivia on saatavilla.Viimeksi muokannut vayne; 21.5.2010, 14:22.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Mikse Näytä viestiMittasin just ja orkkis suutin on tosiaan 52mm O-renkaasta toiseen. Mikä on käytännön hyöty teho/kulutus/(säädettävyys?) EV14 suuttimilla vrt. Deka006 suuttimiin. Onko rahanarvoinen ostos vaihtaa? Kovasti kun kaikki kehuvat mutta vertailtua faktaa ei löydy.
EV14 saa käymään biturbossa siten, että pitkäaikainen sopeutus on alle 5%. Dekojen kanssa on tekemistä.
Molemmat säätyy ja sutii samalla tavalla, mutta koska noissa ei ole oikeastaan mitään hintaeroa, olen suositellut noita EV14.
En suosittele vaihtoa Deka->EV14, ero ei ole niin suuri.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja dera Näytä viestiEn suosittele vaihtoa Deka->EV14, ero ei ole niin suuri.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Mikse Näytä viestiTuota vähän kalastelinkin ;)
Comment
-
Vissiin Mikko tilasit ne EV14 suuttimet? Mitkä on ne oikeet ässän imusarjaan?
http://www.fiveomotorsport.com/domes...s/?itemid=1099
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/6-NEW...Q5fCarQ5fParts
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/6-AUD...Q5fCarQ5fParts
Comment
-
Ässään noin 52 mm O-renkaiden väli menee suoraan. Menee myös 64 mm jos nostaa bensakiskoja holkeilla.
Mulla on ollut molemmilla mitoilla olevat suuttimet ässässä.
Ohessa kuva, sattui tallissa olemaan tuollaiset.
Edit:
Ja ostajan opas Fiveolle olisi seuraava:
- Ota sähköpostilla yhteys Bruceen
- Ilmoita haluavasi XXX koolla olevat EV14 suuttimet. Älä kerro mihin autoon ne haluat, sillä se tulee aiheuttamaan turhaa kirjeenvaihtoa.
- Ilmoita toiseksi kriteeriksi O-renkaiden välimitaksi about 52mm
- Jos haluat sähköliitinadapterit, jotta käy ässän omiin liittimiin, niin pyydä vielä ne USCAR=>EV1
Noilla pitäisi tulla oikeat.Viimeksi muokannut vayne; 29.8.2010, 21:21.
Comment
Comment