Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 2.7bit rs4 upgrade

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Herätetäänpä aihe eloon, hiljalleen kun tapahtuu.

    Ohessa virallinen kuva erään S4 B5 päästöistä Bosch EV14 750 cc @ 3 bar suuttimilla. Linjapaine on 4 bar, joten tuotto vähän enemmän ;)

    Hyvin menee päästöihin, kun osataan säätää :) eli Deran säätämä.

    Ehdotan kaikille vanhan ässän säätöä miettiville, että ennen säätöä vaihtaa tulpat, puolat, maffin ja egt:t. Säästyy molempien osapuolien aikaa.
    Attached Files

    Comment


    • Lisätään listaan n. metri alipaineletkua, bypassit ja än seitenviis. :)

      Tän vuoden aikana tekemistäni about kymmenestä biturbosta K04 satsilla muistaakseni YKSI on ollut ehjä. Muut ovat tarvinneet pieniä korjaustoimenpiteitä.

      Comment


        Joo N75 tuli kanssa vaihdettua ja lopulta luovuin sen käytöstä epävarman/epätasaisen ohjauksen takia ja Apexi on hoitanut hommat mallikkaasti. Saapa kabiinista säädettyä mitä haluaa.

        Comment


        • Miten paljon toi maffi vaikuttaa ?
          Yllättävää varmaan ei ole et se yksi toimiva oli ollu pajalla viikkoa aikasemmin ;)

          Comment


            Nyt alkaa toimimaan ihan hyvin, kun osat alkaa olla ehjiä. Ohessa logeja noin 1.5 bar 3 ja 4 vaihteilla. Ulkona oli noin +5 astetta. Fats luokkaa 3.5-3.7 s eli ihan ok arvo tälle tonnikeijulle 1710 kg punnittu ilman kuskia....

            Nakutus luokkaa 4.5 eli ennakkokarttaa tullaan laskemaan hiukan, jotta ollaan luokaa 2 luvuissa. Seokset 0.89 vag-com volttia eli niitä kokeillaan kanssa hiukan laskea, vähän rikkaalla ehkäpä tuo.

            Ilmamassa näkyy hyvin nousevan eli vag-com pohjaa siinä 5700 => loppuun asti. Todellinen ilmamassa voipi olla luokkaa +380 ??

            Eli lähellä maalia ollaan :)


            Edit: Kuvissa siis maf, kaasu ja ennakot.
            Attached Files

            Comment


              On se aika tonnikeiju. Omasta A4 avantista katsoin painoja kun kats.mies ajoi iskaritestiin. Sain luvut 1538kg.

              Comment


                On se aika tonnikeiju. Omasta A4 avantista katsoin painoja kun kats.mies ajoi iskaritestiin. Sain luvut 1538kg.
                Tuo kuulostaa kyllä liiankin kevyeltä farmariksi, sedan pienellä kevennyksellä olisi tuo luku. Omalla kohdalla varusteet nostaa painoa eli kaikki varusteet mitä saa kattoluukkua ja sähkörecaroita myöten (jotka muuten painaa sikana). 19" pallot myös varmaan tekee omansa. Samalla puntarilla Alastarossa oli myös yksi sedan, joka painoi muistaakseni matalat 1500 kg.

                Comment


                • Millainen tuo Apexin ohjaus on? Hyvin olet saanut S:n toimimaan.

                  Comment


                    No jos ne iskarintestin puntarit leimalla pitää paikkansa niin painot olivat: edessä 448kg , 430kg ja takana 330kg , 330kg.

                    Comment


                      Millainen tuo Apexin ohjaus on? Hyvin olet saanut S:n toimimaan.
                      Tuo on vieläpä mallia 80-luvulta :) tilasin sen joskus halvalla Ebay:stä japanista. Säätää vain yhtä painetta läpi koko alueen, kahden eri ohjelman valintamahdollisuus. Solenoidi on se sama, mikä kaikissa Apexi:n ahtopaineen säätimissä mutta mitään muuta kuin ahtopainetta tai solenoidin sykleä ei voi säätää.

                      Olen miettinyt, että hankin AVC-R:n, mikä toisessa autossani on, sitten saa alakertaan enemmän ahtoa ja ylempänä vähemmän. Joku 1.7-1.5 bar olisi varmaan hyvä.

                      Kyllähän itse ecu:n ohjelma on kaiken lähtökohta, noi komponentit ovat olleet jo kauan käytössä mutta ilman kunnon ohjelmaa ei niistä kaikkea saa irti.

                      Comment


                        Seokset 0.89 vag-com volttia
                        Omissa kokeiluissa noin rikas seos on tuntunut hienoisena puutumisena kulussa.

                        Itsellä ollut ajatusta, että pitäis päästä apexi:sta eroon, että sais ahtoja tasattua... Ongelmana lähinnä ahtojen muuttuminen ulkolämpötilan ja moottorin lämmön takia.

                        Comment


                          Paineiden heittelyyn vaikuttaa myös paljon ilmanpaineen vaihtelut

                          Comment


                            Tässä vielä sopeutuksen jälkeen logi kolmosella, ennen seuraavaa ohjelmaversiota.
                            Attached Files

                            Comment


                            • Ei sattuis jollakin olemaan jatko adaptereita rs4 suuttimille, sais mitat tai sitten jos haluaa myydä sellaiset.

                              Comment


                              • lukemat päin honkia

                                Kuva puhukoon puolestaan.
                                "pientä" säätö vissiin tarvii ässä :D
                                Katteja ei ajettu lämpimäksi mutta kyllä noi lukemat jo kertoo sen et on siellä muutakin pielessä, mutta mistä alottaa ?
                                Rauta vai softa puoli ?

                                Puolat, tulpat vaihdettu ennen tota.
                                Attached Files
                                Viimeksi muokannut Mani; 19.1.2010, 14:26.

                                Comment


                                  Lambdat ihan päin vi.. seiniä, ja häkääkin on vissiin aika paljon, eli huonosti palaa. tyhjäkaynnillä näköjään aika laihalla lambdasta päätellen ja silti on HC aika isolla. Ilmavuoto vai puuttuuko ruttu jostain? Ajoitus? Risa lambda-anturi?

                                  Comment


                                  • Lambda-arvot näyttävät hurjilta, en ole vielä tuollaisia nähnyt. Vieläkö auto on ajossa?
                                    Suosittelen laajakaistalambdan hankkimista ohjaamon puolelle, jos tämä selvisi vasta päästömittauksessa.

                                    Kylmä moottori tai katit eivät voi olla syy noihin lukemiin. Painetesti alkuun. Millä softalla ajat?

                                    Comment


                                      Eilen tuota Manin kärryä kattelin, niin VCDS ei antanut lambdakorjauskertoimia ollenkaan ja pakolämpökentissä oli ihan jotain muita arvoja. Liekö softa tehty tarkoituksella VCDS-epäsopivaksi vai onko tullut kämmi softatessa, josta johtuu myös oudot päästöt.

                                      Comment


                                      • Niinsiis, ongelma noiden päästöjen kanssa oli säädettäessä juurikin se, ettei ECU korjaa lambdalla mihinkään suuntaan. Tämän takia säätöhetkellä päästöt on jotain, ja vähän ajan päästä jotain aivan muuta. Uudet lambdat ja tsekkaus.

                                        Pakolämpökentissä oli kyllä omassa ajossa se perus 945 kuten kuuluukin, tsekkaan tuon kun auto tulee tänne.

                                        Comment


                                          Mulla näytti VCDS:ssä pakolämpökentissä mm. kierrosluku ja muissa vaihtelevia prosentteja, jotka ei kuuluneet asiaan. Liekkö väliaikaista VCDS sekoilua vai jotain muuta.

                                          Comment


                                            Tuo korkea jäännöshappi sotkee tuon lambda-arvon, että kannattaa selvittää mistä se johtuu.

                                            Comment


                                              DIY ohjelmaa:

                                              http://www.eurodyne.ca/eurodyne_maes...ning_suite.php

                                              Ei paha konsepti jos ei pelota ja kiinnostaa.

                                              Comment


                                                Onkohan kukaan jenkeissä jo käyttänyt tuota? ~900$, ei mahdoton hinta jos tuota on helppo käyttää ja siellä voi tehdä kaiken mitä tarvitsee. Tuosta on kyllä liian vähän tietoa esillä, saisivat kertoa hieman enemmän ominaisuuksista.

                                                Mahtaakohan tuo toimia pre-faceliftin ECUissa?

                                                Comment


                                                  Olen ymmärtänyt, että vaatii kwp2000 (tai jotain) protokollan nuo ohjelmointilaitteet. Mulla ei ainakaan sitä ole.

                                                  Comment


                                                  • Tuo eurodynen työkalu on aivan liian suppea kunnolliseen säätöön. Siitä löytyvillä säätöarvoilla ei saa 630cc/k04 pakettia toimimaan.

                                                    Rahat pois-touhua.

                                                    Comment


                                                    • Dodii.
                                                      Lambdat vaihdettu ja ne heräsivät henkiin.
                                                      Ihan kivasti menee päästöistä läpi vaikka ei ole kuulema huudatettu ennen mittausta.
                                                      Vähän ennen lämpimäksi tietenkin ajettu.

                                                      Isot kiitokset Deralle.
                                                      Attached Files
                                                      Viimeksi muokannut Mani; 12.2.2010, 20:52.

                                                      Comment


                                                        Siis vika oli viallisissa lambdoissa?

                                                        Comment


                                                        • Luulis, jos lambdojen vaihto + nollaus sai tuommoset lukemat aikaan.

                                                          Comment


                                                            Deralla ollut kuitenkin iso buki softassa :) vitsit vitseinä...

                                                            Hieno kuulla että äSsä liikkuu taas, tosin sun tuurisi tuntien, koputetaan puuta :)

                                                            Comment


                                                            • Laitetaas tähän kun päästömittauksia näyttää olevan.
                                                              Eli potilaana olisi facelift b5 s4. Nyt alla k04, downpipe + kisakatit ja catback. rs4 coolerit tulossa noin 1,5viikon päästä.
                                                              Lastuna nyt Dahlbäkin joku tekele ja sen jälkeen downpipe vaihdettu samoin rikkinäiset egt sensorit. Vag-comilla ei ollut mitään herjaa kuin airbag vika.
                                                              Katsastus olisi 4.5 ja päästö arvot aika persiillään. Mitattu juuri ja tuli hätä käteen.

                                                              Tyhjäkäynti 810rpm
                                                              CO 0.45%
                                                              CO2 12.96%
                                                              HC 139ppm
                                                              O2 2.86%
                                                              Lambda 1.126
                                                              COcor 0.50%

                                                              Ja 2520rpm
                                                              CO 0.47%
                                                              CO2 13.79%
                                                              HC 73ppm
                                                              O2 1.72%
                                                              Lambda 1.065
                                                              COcor 0.49%

                                                              Pitäisköhän softaa saada muutettua vai mistä kiikastaa?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X