Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 2.7bit rs4 upgrade

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Osaisko joku sano varman päälle tän ECU asian suhtee. Mä en mielläni arvailuiden perusteelle lähde tekemään mitään
    Kysäses Deralta, se varmaan osaa sanoa.
    Viimeksi muokannut okkim; 8.4.2010, 14:46. Perustelu: quote korjattu

    Comment


      Sanokaapa arvon raati, mahtuuko ässään suuttimiin liitinadapteri, jos ostaa USCAR liittimillä olevat suuttimet ? Eli että saa audin omilla liittimillä sähköt suuttimiin ilman johtojen availua.

      Vaikkakin on ollut suuttimet usein esillä niin ei nyt purkamatta tilanne avaudu mieleen.

      Tarkoitus on laittaa Bosch EV14 sarjan 750 cc suuttimet.
      Hyvinhän ne sinne upposi, kun olivat vakiosuuttimien mittaiset ja yllätykseksi lähti jopa käyntiin asti ja kävi ihan ok. Bensanpainetta on 4 bar ja nuo suuttimet tuottaa 750 cc @ 3.5 bar, joten vähän ylikin on nyt käytössä.

      Ilmeisesti Rs4 maffi kokonaisuudessaan auttoi käyntiin lähtöön, kun sen vaihdoin samalla ja silloin pyytää vähemmän bensaa.

      -25 % vähentää ecu reaaliaikaisesti bensaa ja opitut arvot nousee koko ajan. Normaaliajossa toimii normaalisti, toki ahdoilla ei kannata leikkiä ennen säätöä.

      Kuvan isommat suuttimet oli siis Blue Top malliset ja niillä ajoin 5 bar @ 490 cc tuotolla, joka riittää noin 1.4 bar K04:lla loppuun asti. Toki Suutin on melkein sata pinnaa auki eli ei hyvä.
      Attached Files
      Viimeksi muokannut okkim; 8.4.2010, 15:17. Perustelu: Lisäsin Boschin EV14 suutindokun

      Comment


        Laitatko tarkempaa speksiä noista suuttimista? Näyttävät myös paljon kevyemmiltä kuin edelliset, tuunausta ;)

        Mielenkiinnolla odotan miten tyhjäkäyntipäästöjen käy.

        Comment


          TÄSSÄ vähän faktaa suuttimista, vaikkakin tuolta en niitä ostanut. Mutta nuo muokkaa noita 1000 cc versioita itse ja pienemmät on samat joka myyjällä. Noilta tosin saa suutinsarjat mittauspöytäkirjoineen eli jos oikein tarkasti haluaa samanlaisen sarjan.

          Klik 2

          En usko tyhjäkäyntipäästöjen menevän mihinkään, nyt kun sopeutin ecun, niin tyhjäkäynnillä vaan tiputtaa bensaa 2 % eli tasan saman verran kuin noilla edellisillä suuttimilla. vaikkakin ajossa tiputtaa 25% eli venyy todella alas lineaarisesti.

          En nyt punninnut niit sentään :)

          Niin ja hintatieto varmaan kiinnostaa. Kappalehinta jäi 65 e nurkille rahteineen + tulleineen + alveineen. Ostettu täältä ja homma toimi nopeasti (tosin pitkän sähköpostirumban jälkeen, ennen kuin sain selväksi, että mulle käy ne hänellä muihin merkkeihin tarjolla olevat suuttimet Ebay:ssa, kun aina takertui siihen, että Audille juuri ei löydy. Mutta kun lopulta sain sanottua mitkä kaikki osat tarvin, niin homma pelasi mallikkaasti). Kaverille tuli samalla 550 versiot.
          Viimeksi muokannut vayne; 30.6.2009, 08:42.

          Comment


            Sitten kokeilet noilla miten E85 toimii, niin maailma pelastuu! Ootko lemmillä koittanut tiputtaa perusbensoja vai säädetäänkö se piakkoin?

            Comment


              Ilmestyy sinne sun naapuriin erittäin piakkoin ;) Ihan itse ecu noi 25 pinnaa säätää.

              Comment




              • Noilla toivottavasti saa jotain aikaan :)

                Comment


                • Toivottavasti sais joskus ensi vuoden puolella omaankin autoon tommosia palikoita kiinni.

                  Comment


                  • Kenen valmistamat kuulerit ja ilmanohjaimet noi on?

                    Comment


                    • Wagner-tuning molemmat

                      Comment


                      • Mites muuten RS4:n MAF toimii S4:n ilmanputsarin kanssa... Ilmeisesti RS4:ssa on hieman isompi halkaisija tuossa ilmanottoputkessa? Mietin vain että riittääkö pelkkä MAF vai pitääkö hankkia myös nuo muut osat?

                        Comment


                          Haku auttaa tässäkin tapauksessa ;)

                          http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...=s4+rs4+ilman*

                          Comment


                          • No niinpä tietenki. Jatkanpa tuonne lisää :)

                            Comment


                              Samoilla lämpösillä siihen MAFfin jatkeeksi laittaa jonkun blingbling filtterin niin ei tarvi putsarikoteloa terrorisoida..

                              Comment


                              • Ymmärtääkseni noilla bling blingeillä kun ei tee oikeastaan mitään, niin kuseeko siinä itteään nilkkaan. Jos ei, niin mikä olisi vähiten bling bling tuohon jatkeeksi?

                                Comment


                                  Tuossa pari mallikuvaa mitä ovat maailmalla laittaneet. Se, että mikä on todellinen hyöty niin faktaa löytyy aika vähän tai sitten ei oikein haluta kertoa, että onko oikeasti hyötyä vai ei...
                                  Toiset väittävät kuitenkin orkkisboksin riittävän ~500hp asti mutta kait noista on sen verran hyötyä, että pienemmilläkin tehoilla muutama heppa voisi lisää tulla.
                                  X-1 Intake ITG filtterillä


                                  X-1 Intake AEM dryflow filtterillä.


                                  mm. Vast performance ja 034 motorsport myy.

                                  Tai jos ei tuollaista halua niin sitten vaan tekee "darintake" modin alkup. kotelon kylkeen, eli lisäreikiä.

                                  Comment


                                  • Ahem, mulle tulee +380hv, joten en taida ihan noin hifistellä :) Paljos tuo vapari kustantaa suurinpiirtein?

                                    Comment


                                      Ihan törkeesti!! :D Lasikuituversio +400?..

                                      Darintake vois olla ihan pätevä ja toimiva ratkaisu.

                                      Comment


                                      • No kerpeles. Audiworldin sivuilla tuosta oli ihan tee se itse ohjeetkin. Eli tuohon ei tarvis kuin RS4 MAFin, vaparin sekä 3" putkea näin äkkiseltään. Tuota pitääkin harkita.

                                        Comment


                                          Tuota linkkiä varmaan tarkoitit. Z-Flo/Darintake DIY

                                          Comment


                                          • Jep, juurikin tuota. Tosin nyt kun tarkemmin mietin, niin taidan ostaa pelkän haitariputken sekä MAFin. Mikon ohjeiden mukaan tuo alkuperäinen kotelo käy pikku muokkauksella. RS4:n haitariputki sopii varmasti S4:n Y-putken kanssa. MAF on n. 230e ja tuo haitariputki n. 60e. Ei älytön hinta.

                                            No okei menetän siinä muutaman hevosen mutta muokkaillaan myöhemmin lisää jos on tarve :)

                                            Comment


                                              1. Jos jäät ~400hp rajalle niin et edes tarvi rs4 MAFia.
                                              2. Et tarvi välttämättä rs4 haitariputkea, mahtuu S4 haitariinkin.
                                              3. Ei se rs4 MAF:sta noin paljoa tarvi maksaa.

                                              0.02 niiku isot pojjaat sanoo :)

                                              Comment


                                              • Minähän kun en mitään mistään tiedä :) Ei vaan tuonne Powerflashille soittelin, niin suositteli hankkimaan tuon RS4 MAF:in. Säästäähän siinä tietenkin jos sitä ei tarvikaan. Voiko softa toimia eri tavalla, jos en tuota MAF:ia hanki?

                                                Edit: Niin ja voihan tuon RS4 MAF:in myöhemminkin hankkia jos sille tuntuu. En tosin tiedä milloinka tuosta omasa koslasta se on vaihdettu, joten ei se varmaan haittaakaan tekise jos sen uusii.

                                                Comment


                                                • Softa säädetään sen mukaan mikä MAF autossa on.

                                                  Comment


                                                  • Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viesti
                                                    Laitatko tarkempaa speksiä noista suuttimista? Näyttävät myös paljon kevyemmiltä kuin edelliset, tuunausta ;)

                                                    Mielenkiinnolla odotan miten tyhjäkäyntipäästöjen käy.
                                                    Säädöllisesti nuo suuttimet ovat todella hyvät ja samalla aivan kammottavat. Vanhempien ECUjen kanssa en usko ongelmia hirveästi tulevan, mutta näiden ME7 polven vehkeiden kanssa nuo ovat aivan liian "hyvät". Uudemmissa ECUissa on erilaisia aukioloaikakorjauksia about kymmenkunta, ne ovat säädetty tehtaalta vakiosuuttimille. Näiden karttojen jatkojalostus esim. Siemensin 630cc on todella helppoa, koska nekin ovat samalla tavalla "epälineaariset" kuin vakiosuuttimet. Nuo EV14:t ampuvat ihan eri tavalla, joten työtä on, ja paljon.

                                                    Mutta tehtävissä kyllä, ei sillä.

                                                    Toiset ovat jo varmasti helpommat...

                                                    Comment


                                                      Hyvä kuulla. Mitäs hyvää niissä sitten on?

                                                      Comment


                                                      • Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viesti
                                                        Hyvä kuulla. Mitäs hyvää niissä sitten on?
                                                        Onhan ne siis noin suutinteknisesti hyvät, ja kerran kun kartat on saanut kirjoitettua kohdalleen, niin samat pitäisi toimia lähes autossa kuin autossa...

                                                        Comment


                                                          Jeps lyhyesti hyvät piirteet vanhan tekniikan suuttimiin ovat: tarkka lineaarisuus, uskomaton sumu ja todella nopeat ;)

                                                          Tuo säätö homma on tosiaan noin, kun rupeaa miettimään tarkemmin. Kaikki aukioloajat kun nopeutuu rutkasti.

                                                          Kuitenkin kun venyvät todella pieniin aukioloaikoihin niin on mahdollista ajaa luokaa 800 cc suuttimilla perus ässässä ilman ongelmia päästöissä ja tyhjäkäynneissä. Nuo 1000 cc suuttimetkin pitäisi toimia yhtä hyvin.

                                                          Comment


                                                          • Huoh!
                                                            Viitateen aikasempaan ECU keskusteluu niin
                                                            551 saadaan toimimaan uudemmassakin autossa, mutta ESP ei saada :(
                                                            Mikäköhän boxi sitä nyt kannattaa hommmata. Puhdas 551 C vai uudempi.
                                                            Ja nykyinen on ABT lastulla/kopiosuojauksella varustettu 551 C.

                                                            Comment


                                                            • Vielä tuosta darintake modista kysymys. Tuohan nyt on tehty ässän MAF:lle mitä nyt ymmärsin, ja ilmeisesti tuo kartiofiltterin päästä lähtevä putki menee MAFin suulle asti? RS4:n MAFihan on isompi, joten riittääkö tuo 3" putki vai pitääkö sen olla isompi?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X