Osaisko joku sano varman päälle tän ECU asian suhtee. Mä en mielläni arvailuiden perusteelle lähde tekemään mitään
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S4 2.7bit rs4 upgrade
Collapse
X
-
Sanokaapa arvon raati, mahtuuko ässään suuttimiin liitinadapteri, jos ostaa USCAR liittimillä olevat suuttimet ? Eli että saa audin omilla liittimillä sähköt suuttimiin ilman johtojen availua.
Vaikkakin on ollut suuttimet usein esillä niin ei nyt purkamatta tilanne avaudu mieleen.
Tarkoitus on laittaa Bosch EV14 sarjan 750 cc suuttimet.
Ilmeisesti Rs4 maffi kokonaisuudessaan auttoi käyntiin lähtöön, kun sen vaihdoin samalla ja silloin pyytää vähemmän bensaa.
-25 % vähentää ecu reaaliaikaisesti bensaa ja opitut arvot nousee koko ajan. Normaaliajossa toimii normaalisti, toki ahdoilla ei kannata leikkiä ennen säätöä.
Kuvan isommat suuttimet oli siis Blue Top malliset ja niillä ajoin 5 bar @ 490 cc tuotolla, joka riittää noin 1.4 bar K04:lla loppuun asti. Toki Suutin on melkein sata pinnaa auki eli ei hyvä.Attached Files
Comment
-
TÄSSÄ vähän faktaa suuttimista, vaikkakin tuolta en niitä ostanut. Mutta nuo muokkaa noita 1000 cc versioita itse ja pienemmät on samat joka myyjällä. Noilta tosin saa suutinsarjat mittauspöytäkirjoineen eli jos oikein tarkasti haluaa samanlaisen sarjan.
Klik 2
En usko tyhjäkäyntipäästöjen menevän mihinkään, nyt kun sopeutin ecun, niin tyhjäkäynnillä vaan tiputtaa bensaa 2 % eli tasan saman verran kuin noilla edellisillä suuttimilla. vaikkakin ajossa tiputtaa 25% eli venyy todella alas lineaarisesti.
En nyt punninnut niit sentään :)
Niin ja hintatieto varmaan kiinnostaa. Kappalehinta jäi 65 e nurkille rahteineen + tulleineen + alveineen. Ostettu täältä ja homma toimi nopeasti (tosin pitkän sähköpostirumban jälkeen, ennen kuin sain selväksi, että mulle käy ne hänellä muihin merkkeihin tarjolla olevat suuttimet Ebay:ssa, kun aina takertui siihen, että Audille juuri ei löydy. Mutta kun lopulta sain sanottua mitkä kaikki osat tarvin, niin homma pelasi mallikkaasti). Kaverille tuli samalla 550 versiot.Viimeksi muokannut vayne; 30.6.2009, 08:42.
Comment
-
Comment
-
Comment
-
Tuossa pari mallikuvaa mitä ovat maailmalla laittaneet. Se, että mikä on todellinen hyöty niin faktaa löytyy aika vähän tai sitten ei oikein haluta kertoa, että onko oikeasti hyötyä vai ei...
Toiset väittävät kuitenkin orkkisboksin riittävän ~500hp asti mutta kait noista on sen verran hyötyä, että pienemmilläkin tehoilla muutama heppa voisi lisää tulla.
X-1 Intake ITG filtterillä
X-1 Intake AEM dryflow filtterillä.
mm. Vast performance ja 034 motorsport myy.
Tai jos ei tuollaista halua niin sitten vaan tekee "darintake" modin alkup. kotelon kylkeen, eli lisäreikiä.
Comment
-
-
Jep, juurikin tuota. Tosin nyt kun tarkemmin mietin, niin taidan ostaa pelkän haitariputken sekä MAFin. Mikon ohjeiden mukaan tuo alkuperäinen kotelo käy pikku muokkauksella. RS4:n haitariputki sopii varmasti S4:n Y-putken kanssa. MAF on n. 230e ja tuo haitariputki n. 60e. Ei älytön hinta.
No okei menetän siinä muutaman hevosen mutta muokkaillaan myöhemmin lisää jos on tarve :)
Comment
-
Minähän kun en mitään mistään tiedä :) Ei vaan tuonne Powerflashille soittelin, niin suositteli hankkimaan tuon RS4 MAF:in. Säästäähän siinä tietenkin jos sitä ei tarvikaan. Voiko softa toimia eri tavalla, jos en tuota MAF:ia hanki?
Edit: Niin ja voihan tuon RS4 MAF:in myöhemminkin hankkia jos sille tuntuu. En tosin tiedä milloinka tuosta omasa koslasta se on vaihdettu, joten ei se varmaan haittaakaan tekise jos sen uusii.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viestiLaitatko tarkempaa speksiä noista suuttimista? Näyttävät myös paljon kevyemmiltä kuin edelliset, tuunausta ;)
Mielenkiinnolla odotan miten tyhjäkäyntipäästöjen käy.
Mutta tehtävissä kyllä, ei sillä.
Toiset ovat jo varmasti helpommat...
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viestiHyvä kuulla. Mitäs hyvää niissä sitten on?
Comment
-
Jeps lyhyesti hyvät piirteet vanhan tekniikan suuttimiin ovat: tarkka lineaarisuus, uskomaton sumu ja todella nopeat ;)
Tuo säätö homma on tosiaan noin, kun rupeaa miettimään tarkemmin. Kaikki aukioloajat kun nopeutuu rutkasti.
Kuitenkin kun venyvät todella pieniin aukioloaikoihin niin on mahdollista ajaa luokaa 800 cc suuttimilla perus ässässä ilman ongelmia päästöissä ja tyhjäkäynneissä. Nuo 1000 cc suuttimetkin pitäisi toimia yhtä hyvin.
Comment
Comment