Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 2.7bit rs4 upgrade

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Jaahas mikäkukalie "virittäjä"?? Mulla ainakin on käyttökelpoisia ahtoja tarjolla jo 1800rpm-> ja ~3000rpm alkaa täyslaulu. Jos pitää vielä aikaisimmin olla tehoa niin osta mieluummin diisseli tai sähköauto ;D.

    Bolt-on tavaraa löytyy ja haulla saat tietoa niistä. Riippuu budjetista ja tehotavoitteista bolt-on tavaraa on tarjolla 380-600hp... Mut jos vierastat turbolagia niin ei kannata miettiä K04:sta isompaa..
    http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ighlight=650hp

    Comment


    • Tätä vähän pelkäsinkin, että tällä kaverilla ei välttämättä ole riittävästi kokemusta tästä aiheesta. Kyseessä on ilmeisesti kuitenkin varsin tunnettu "virittäjä" tuolla moottoripyörä ja riisikippo puolella.

      Onko muuten täällä pääkaupunkiseudulla asiantuntevaa pajaa joka noita RS4 turboja voisi asennella. Repolla ei vissiin enää ole tarvittavia tiloja käytössä?

      Noi toisessa threadissa olevat kitit menee jo omien tehotavoitteiden ja budjettien yli, koska kyseessä on kuitenkin käyttöauto. Viittikö joku vielä kommentoida noita RS6 hybridi turboja. Nämäkin siis ilmeisesti bolt-on?

      Comment


      • Pienillä kikkaviitosilla K04:t saa heräämään tarvittaessa aiemmin kuin K03:t vakiona heräävät, eli tuo herääminen ei tod. ole ongelma, ihan kukkupuhetta.

        Comment


          Ja K03:sia kun alkaa modaamaan, ne saa vaihtaa entistä nopeammin. Ei mitään järkeä.

          Jos meinaat RS6 turboja laittaa, niin sitten kannatta myös veivit vaihtaa. Kyllä ne on "bolt-on" jos ovat tehty kunnolla. Hybrideissäkin vaihtaisin veivit.

          Comment


            Sanokaapa arvon raati, mahtuuko ässään suuttimiin liitinadapteri, jos ostaa USCAR liittimillä olevat suuttimet ? Eli että saa audin omilla liittimillä sähköt suuttimiin ilman johtojen availua.

            Vaikkakin on ollut suuttimet usein esillä niin ei nyt purkamatta tilanne avaudu mieleen.

            Tarkoitus on laittaa Bosch EV14 sarjan suuttimet.

            Comment


              Sanoisin että ei mahdu. Muistaakseni ovat niin ahtailla paikoilla. Tekijämies varmasti laittaa, mutta sunnuntai tuunarilta jää laittamatta.

              Comment


                Minä taas voisin sanoa että niukin naukin saattaisi mahtua. Otin aiheesta pari kuvaa, niin saatte myös arpoa.
                Attached Files
                Viimeksi muokannut okkim; 7.6.2009, 00:33.

                Comment


                  Hieman lisätilaa saa, kun purkaa s4:sen liittimestä sen punaisen kontaktien pidikkeen irti ja liittää johdot adapteriin pelkästään sitä käyttäen (ei tarvi vielä johtoja muokata). Varmistaa vesitiiviyden ja kiinnipysymisen sopivankokoisella liimakutistesukalla.

                  Comment


                    Joo täytyy siis yrittää ylittää tuo sunnuntai tuunarin status :) ja pistää suuttimet hankintaan. Pakko ne sinne jotenkin on mennä.

                    750 cc on tarkoitus laittaa.

                    Comment


                      Etanoliako alat sillä polttamaan?

                      Comment


                        Mitäs olette tällaisista mieltä? http://www.bmotorsports.com/shop/pro...oducts_id/1589

                        Tarkoitus olisi käyttää E 85 litkua. Käykö tuos suoraan paikoilleen ja onko muut specsit oikeanlaiset?

                        Comment


                          Etanoliako alat sillä polttamaan?
                          Ei sentään, noista Ev14 on tullut suosituksia isoilta pojilta. Itse asiassa 1000 cc EV14 toimii alemmaksi (550 pohjalta tehtyjä) ja paremmin kuin esim Deca 630:set eli siinä mielessä 750 cc sopii mainiosti ja saadaan hyödynnettyä tuo seqventiaali kanssa.

                          Nämä suuttimethan omaan todella pieni partikkelisen sumun ja ovat nopeat, näin jos vertaa vanhemman tekniikan suuttimiin.

                          Comment


                          • Lähti saksata turbot tilauksen tänään. ( nykyset k03 viskoo öljyä jo imupuolelle. miten edes mahdollista :S )
                            Saa nähä pääsekö kirjottelemeen "että ottaa päähän" threadiin tässä tulevilla viikoilla.

                            Mites noitten rs4 coolereitten kanssa ?
                            Uskaltaako käytettyjä ostaa, kun säästäisi ainakin hetkellisesti 700€.

                            Comment


                              Kyllä ne käytetyt kestää ihan hyvin jos vaan ovat ehjät, eikä kolhittu tms mihinkään.

                              Comment


                              • Ilmeisesti S4:n ilmanohjaimet sopivat pienellä muokkauksella RiSan coolereihin. Olisiko jollakulla kuvia tuosta muokkauksesta niin näkisi vähän homman suuruutta? Vai kannattaako suosiolla etsiä jostain RiSan ilmanohjaimet?

                                Comment


                                  Kyllä ne sopii, ässän ilmanohjainta pitää hieman levittää, ja siihen tarvii tehdä sivulle joku lirpake jatkoksi. En muista ihan tarkkaan miten se piti tehdä, mutta sen näkee kyllä sitten kun osat on kourassa. Ei ole vaikea homma.

                                  Comment


                                  • Jatketaan taas tätä sähköpuolen hommilla. Eli mulla on ABT lastu tossa mun ecussa niin mites toi uusiks softaaminen onnistuu. Uutta ECU:a kehiin ?
                                    Kuvat on aika isoja, mutta näkee ainakin tarpeellisen.






                                    8D0 997 551 BX vissiin korvaa ton edellisen 8D0 907 551 C mikä mulla on tällä hetkellä?
                                    Viimeksi muokannut Mani; 16.6.2009, 19:59.

                                    Comment


                                      Nuo liimaläntit näyttäisi olevan helppo homma, katkaisee ne vaikka sivuleikkureilla. Miltä tuon piirin alla näyttää? Eli se kohta mistä tuo kortti on tinattu kiinni?

                                      Aki (Malinen) voisi osata laittaa tuon vakioksi.

                                      551 C purkin jälkeen tulee 551 D.

                                      Comment


                                        Tossa kuvassa on mun käsi :) Nico kävi mun luona tutkituttamassa ton.
                                        Joo, saan sen kolvattua vakioksi, jos jostain saa chipin.

                                        Comment


                                        • Onkos tuo ihan toimiva Ecu?

                                          Täältä vois löytyä vakio boksi vaihdossa...

                                          Comment


                                            Tossa kuvassa on mun käsi :)
                                            Heh heh :)

                                            Minulla on yksi rikkinäinen ECU josta saa piirin, jos en saa sitä ultraäänipesussa toimimaan. Täytyy yrittää ehtiä pesemään se ensi viikolla.

                                            Comment


                                            • Mä voin laittaa mailissa vakiobinäärin poltettavaksi, piiri tais olla tyyppiä AM29F400BT tai AM29F800BB riippuu ecusta, jos en iha nväärin muista.

                                              Comment


                                              • Onkos tuo ihan toimiva Ecu?

                                                Täältä vois löytyä vakio boksi vaihdossa...
                                                On toimiva. Vakio myllyllä ite ajelen ja toimii todella hyvin. 310hv ja 505nm
                                                Voi ajella rauhassa 1800rpm kierroksilla
                                                Turboilla ajettu 170tkm ja lastu ollu 70tkm ja et tuskin toi lastu tappaa heti niitä. Nyt vasta toinen rupeaa sanomaan sopimusta irti.
                                                ABT voin suositella ton peruusteella mikä itellä on.

                                                Comment


                                                • Jatketaan nyt tähän, vaikka voisikin kuulua jo jonnekin muualle.

                                                  Eli miten nuo ECU:t ovat vaihtokelpoisia keskenään? Joltain foorumilta luin että jotkin muutokset vuosimalleissa, kuten lambdojen määrän lisääntyminen uusimmissa aiheuttaa että ei ole ihan suoraan vaihtokelpoisia.

                                                  Tässä tapauksessa kyseessä siis kyseessä nuo 8D0 907 551 (ECU:n kannessa olevassa merkinnässä ei mitään kirjainta perässä, onko siis eka versio, vai löytyykö tuo viimeinen kirjain jostain ecun sisältä (vm. -98) ja tuo em. mainittu 8D0 907 551 C (-99) keskenään vaihtokelpoisia?

                                                  Ja vielä, jos tehdään "custom" lastu niin silloin ei liene väliä mistä purkista lähtöisin(?)

                                                  Comment


                                                    Olen muistaakseni pelannut 551 ja 551 C purkkien kanssa ristiin ja ne ovat toimineet. Ihan satavarmaksi en mene vannomaan. 551 C purkkia on myös -98 autoissa.

                                                    Käsittääkseni custom-lastulla purkki voi periaatteessa olla mikä vaan, tosin 551 D ja uudemmat ovat isommalla muistilla joten siinä kohti on pieni ongelma. Eli uudempia (551 D ja siitä eteenpäin) voi softalla vaihtaa ristiin. Vanhempia ei taidakaan olla kuin nuo kaksi (551 ja 551 C).

                                                    Comment


                                                      C, D ja E:kin saadaan toimimaan vanhassa. Mulla esim C:n tilalla D.

                                                      Comment


                                                      • Mutta toimiiko vanha uudessa :D ?
                                                        Eli toimiiko 551 mun autossa jossa on tällä hetkellä 551 C ?

                                                        Comment


                                                          Pitäs toimia, mutten ole tuommosesta kuullut. Deralta vois tulla VATI:a tähänkin pulmaan.

                                                          Comment


                                                          • Osaisko joku sano varman päälle tän ECU asian suhtee. Mä en mielläni arvailuiden perusteelle lähde tekemään mitään. Eikä kyl huvittais tilata uutta :(

                                                            Comment


                                                              Itsellä kävi ecu "tarkastuksessa" ja ilokseni huomasin ABT:n vaihtaneen takuukorjauksessa koko piirilevyn ja jättänyt samalla boksin vakiokuosiin ilman ylimääräisiä lastuja. Nyt on helppo jatkaa.

                                                              Ecuhan lähti Saksaan huoltoon ja silloin siinä oli fyysinen lastu pikaliittimillä varustettuna. Sanoivat vaan korjanneensa sen mutta helpompi on ollut näköjään suoraan vaihtaa kaikki. Samapa tuo, takuu niillä ainakin pelaa :)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X