Eiköhän sinunkin viritykselläsi tapahdu niin, ei ahdot muuten nouse ilman kuormaa. Videon perusteella nousee jopa 0.5 kantturoille vai ymmärsinkö väärin?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S4 2.7bit rs4 upgrade
Collapse
X
-
Ois kysymys noista Boschin Green top 440cc suuttimista. Jossain threadissa oli puhetta, että pitäis softaa pistää uusiksi, jos suuttimet vaihtaa. Onko tämä kuinka akuutti tarve? Lähinnä sitä mietin, että jos vaihtaa turbot ja suuttimet ja vie tämän jälkeen softan päivitykseen? Vai kannattaako vaihtaa nuo suuttimet ennen ohjelmointia paikan päällä?
Onko muuten tietoa saiskos noita suomesta suoraan mistään?
Comment
-
Mikähän nyt sitten on 'se paras' suutinvaihtoehto K04 upgradessa? Tässäkin topikissa on sivuttu suutinasioita, mutta tyhjentävää ei ole tullut esille (ei kai sitä koskaan olekaan...)
Jenkkifoorumeita jos selaa, niin törmää usein negatiiviseen palautteeseen esim. Green Toppien (Bosch 440cc) kohdalla, johtuen väärästä/huonosta suihkukulmasta 2.7T koneessa. Tämä taas aiheuttaa kylmäkäynnistys ja misfire ongelmia. Korvaavaksi on ehdotettu Green Gianttia juuri paremman suihkukulman ansiosta. Tässä mallissa taas joutuu modaamaan kiinnitykset 90 astetta, jotta saa kulmat kohdalleen, mutta se on pientä, jos ne toimii hienosti.
On puhuttu myös RS4 suuttimista, joissa taasen hinta ei ole kilpailukykyinen, mutta myös on arveltu, ettei se muutekaan ole paras vaihtoehto iskettynä S4 imusarjaan (erilainen, kuin RS4)?
Onku porukalla tähän heittää kokemuksen kautta saatua infoa, mikä suutin toimii kaikinpuolin hyvin tarkoittaen, että tyhjäkäynti ok, osakaasu ok, ei kylmäkäynnistysongelmia eli karkeasti eroa vakioihin ei huomaa paitsi tuotossa? Jokunen upgrade täälläkin on kaiketi tehny?
Vai onko asia niin, että jos leikkiin lähtee, niin täytyy sopeutua kompromisseihin?
Comment
-
Suomi kun on sen verran pieni maa ja tietotaitoa näiden autojen säätämiseen vähän niin se vaikuttaa "osittain" suuttimien valintaan. Itse päädyin siemensin Deka 630cc suuttimiin osittain sen takia että ne on hyväksi todettu ja niitä suosittelevat Pätevät säätäjät ja sen takia että Okkim möi ne edullisesti ;D. Meinasitko Pasi mennä Karalalle säätämään? Jos, niin sitten suosittelisin RS4 suuttimia mutta sijainnistasi päätellen saatat löytää lähempääkin apua säätämiseen niin ehdotan 630cc.
Itsellä toimineet erittäin hyvin, ei ongelmia kylmäkäynnistyksissä eikä misfirejä.
Comment
-
Itselläkin kyllä olisi tarkoitus hankkia se kaikista "toimivin" ratkaisu. Eli normaalikäytössä toimii hyvin mutta teho varausta voisi olla ainakin tuohon 400hv:n asti.
Onko kellään kokemusta S4:sta, mikä sopisi parhaiten?
Edit: Kerkesikin tulla jo vastaus kirjotellessa. Eli Siemensin Deka 630cc taitaa olla parempi valinta itelle tai sitten RS4 suuttimet. Millä hakusanalla noita RS4 suuttimia voisi eBaysta katella?
Comment
-
Itse en säätö paikkaa vielä ole valinnut, mutta kyllähän sitä autolla pääsee minne vain. Eli muutama tyytyväinen siemenen käyttäjä löytyy. Tuon 630cc osalta vain mielessä oli, että eikös juuri tyhjäkäynnit ja osakaasut ole vaikeampaa, mitä suurempi suutin (noin karkeasti)?
Mutta jos tämän kumoatte ja kyseisille suuttimille osataan ohjelmakin tehdä, niin nehän vaikuttaa lyömättömiltä :) (se oli haaste, eli haetaan vastakommenttia siemens 630:lle).
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja pmtp Näytä viestiItse en säätö paikkaa vielä ole valinnut, mutta kyllähän sitä autolla pääsee minne vain. Eli muutama tyytyväinen siemenen käyttäjä löytyy. Tuon 630cc osalta vain mielessä oli, että eikös juuri tyhjäkäynnit ja osakaasut ole vaikeampaa, mitä suurempi suutin (noin karkeasti)?
Mutta jos tämän kumoatte ja kyseisille suuttimille osataan ohjelmakin tehdä, niin nehän vaikuttaa lyömättömiltä :) (se oli haaste, eli haetaan vastakommenttia siemens 630:lle).
Comment
-
jos joku vielä muistaa vanhempia juttuja tuosta TurboZentrumista, niin tuleehan sieltäkin ne ahtimet kun vähän patistelee. Jos saksa taittuu, niin uskallan suositella ko paikkaa, kunhan vaan jaksaa vähän patistella. Itsellä oli siis hieman ongelmia tavaransaannin suhteen (alkup. toimitusajat kusi n. 2kk) mutta elämä on.
Mistä noi dekat kannattaa hommata, ja mitä muuta niiden kanssa vaihtoon?
Comment
-
On se mullakin jo ennen 5500rpm mutta sitä tarkoitin että jos tavoittelee +450hp niin kyllä se alkaa olla ehdoton, vaikkakin MAP hoitaa oman osuutensa ja kun molemmat ovat pois kartalta niin sitten vaan toivoo että softa tietää mitä tekee. Jos varman päälle haluaa ottaa lisätehot niin suosittelen maffin vaihtoa.
Comment
-
Imulämmöt
Ikävä kyllä joudun perumaan lupaukseni imulämpöjen logituksesta.
Tänään tarkoitus vaihtaa Wagnerit orkkisten tilalle ja keli on nyt pari viikkoa ollut logitusta vastaan.
Lämpötila on poikeuksetta ollut 0 tienoilla joten olen saanut imulämmöt ainoastaan n. +40 asteeseen. Talvirajoitukset ja uskalluksen puute estää nelosella vedätyksen kovinkaan pitkälle...
Otan kuitenkin kuvia asennuksesta ja logitan Wagnerit samoissa olosuhteissa. Ero orkkiksiin tuskin on kovin iso näillä lämmöillä mutta kuitenkin.
Coolereiden jälkeen vuorossa suuttimet ja pumppu.
Miten jsahlman laitoit bensapumpun letkun liittimen. Muistan edellisestä asennuksesta että metsästin oikealla kierteellä olevaa ja päädyin johonkin eriskummalliseen ratkaisuun. Koitin niin monta eri vaihtoehtoa että en muista mikä loppupeleissä oli paras.
Kohta myynnissä;
RS4 suuttimet
RS4 bensapumppu
Comment
-
Jotta taasen saataisin jäärittelemisen aihetta, "riittääköhän" tämä wagnerin pienempi setti jos kuitenkin on tietynlaisia tehotavoitteita kesäkeleille:
http://www.wagner-tuning.de/produkte...udiS44BLLK.php
Onko tietoa tuosta setistä? Hinta olis ainakin kukkaro ystävällisempi.
Ja kuinkas kävi siihen risaan tarkoitetun setin? Marcus?
Köyhällä ei ole varaa välivaiheisiin, mutta kohtuus kaikessa :)
Comment
-
http://shop.achtuning.com/index.asp?...OD&ProdID=1128
Mitenköhän noi toimis S4.
Jos ei mitään muuta vaikutusta niin ainakin virtuaali pippeli kasvaa noilla hönkäyksillä :D.
Comment
Comment