Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Jos lisää lisää patentteja tarkoitin. Eli jos laskee maf signaalia enemmän kun vain maffin putken halkaisijaa kasvattamalla ja vastaavasti kasvattaa suutinta => eli sähköisesti muokkaa maffin signaalia.
Juu ei ole tarvetta sähköisesti muokata maffia, sen voi tehdä mekaanisesti yhdistämällä eri maffien osia (runkoja/anturia). Tuolloin maffi arvo jää järkevälle/halutulle tasolle eli esim siihen tasoon, missä ollut K03:lla lastun kanssa. Silloin piisaa tarpeeksi/sopivasti ennakkoa/bensaa K04:sien tapeeseen.
Jos maffiarvoa muuttaa liikaa, ei paketti toimi hyvin. Esim rs4 maffilla menee jo suoraan perselleen säädöt alhaisen maffilukeman takia.
Ellet tätä sähköisellä muokkauksella tarkoittanut ?
Ellet tätä sähköisellä muokkauksella tarkoittanut ?
En juurikaan tuota tarkoittanut, vaan että lisätän jotain signaalipiuhaan, joka menee maffista eculle (vaikka apexi afc (toki kabiiniin tulee japanin tunnelmaa, mutta voi sen pitää piilossa)).
Lainaus:
Ellet tätä sähköisellä muokkauksella tarkoittanut ?
En juurikaan tuota tarkoittanut, vaan että lisätän jotain signaalipiuhaan, joka menee maffista eculle (vaikka apexi afc (toki kabiiniin tulee japanin tunnelmaa, mutta voi sen pitää piilossa)).
Juu sitä en lähtisi tekemään, melkein sitten kun kerran rahan arvoisia komponentteja meinaa ostaa, niin on parasta ostaa koko lastu suoraan, vaikka noista muutamista toimivista paikoista ulkomailla.
Myös täällä on suunnittelilla hieman suurempi upgrade, jonka jälkeen autosta löytyy suunnilleen seuraavat osat.
- Borg Warner K04-025 / K04-026 Audi RS4 Upgrade
- Bosch vihreät suuttimet 440cc @ 3 bar, 6 kpl + korotuspalat
- RS4 tai AWE:n välijäähyt
- RS4 ahtoputket
- RS4 pakosat
- 3" downpipet kisakateilla
- Supersprint putkisto
- Fidanzan alumiininen vauhtipyörä (5.4 kg)
- Clutchmasters Stage 4, keraaminen kytkin, 8-lapaisena versiona (X400)
- Sachs asetelma edellä mainitulle
- Saikou Michin öljynkeräyssäiliö
- H&R vakaajat
Noin puolet osista on tällä hetkellä hankittuna. Samalla vaihdetaan tietysti muuta kulutusosaa.
Ohjelman tekijä on vielä harkinnassa. Tunnetusti biturbo ei ole se helpoin lastutettava.
Löytyisikö tarpeeksi innokasta porukka, jotta saadaan Mihnea (MRC-tuning, England) lennätettyä tekemään lastut Suomeen?
Pikaisesti laskettuna muutama kiinnostunut on jo kasassa.
ABT on harkinnassa, jos sen sattuisi saamaan kohtuu hintaan. Tähän vaihtoehtoon en ole tosissani vielä tutustunut.
Tuskin saa kymmentä halukasta kokoon siitä osallistujamäärästä.
Mieluummin kuitenkin ottaisin Mihnean custom lastun kuin yhdenkään bulkkilastun. Itsellä ei tosin enää ole tarvetta osallistua kimppaan, mutta paikalle kyllä tulisin jos Mihnean suomeen saatte. (joku ryanair viritys vois olla huokee?) Rupeis noissa topspeed tapahtumissakin B5-audit oleen siellä missä pitäis.
Tuosta Giac:sta sen verran, että sitä saa melko erilaisille seteille tilattuna ja esim. ahtoja saa itse jälkikäteen säätää miten haluaa.
Noissa lentokenttien tapahtumissa vaan B5 paino ja varsinkin neliveto tekee sen, ettei noita nähdä kovin korkealla. K04 tai edes K04 hybridi ei tuota tarpeeksi ja tyyliin 450 hv saappaat painaa ohi :) Ensivuonna rima nousee, kun edellä mainitut tähtää jo 300 rajaan...
Giac näyttäs varteenotettavalta vaihtoehdolta. Tietysti Mihnean lastusta olisin valmis maksamaan, jos kaveri tänne tulisi. Rimpuillaan kentällä perässä. Mistähän saisi ylimääräiset 7 kilo euroa?
Tämän topikin ensimmäistä viestiä lainatakseni, kyseinen turbopaja ei vaikuta kovin luotettavalta.. Joten en tässä vaiheessa ainakaan kenellekään suosittele. Palvelu asiallista siihen saakka kunnes saavat nyhdettyä rahat.
Kyllä tuo aiemmin on ollut ihan toimiva pulju. Turboissa vaan voi olla joskus piiiitkä toimitusaika kun myyvätkin niitä "valmistajan hyllystä", eikä omasta.
Ostakaa turbot virallisilta jälleenmyyjiltä, löytyy usein heti hyllystä. Turbozentrum esim ei ole virallinen jällenmyyjä ja varmaan sellaiselle valmistaja toimittaa turboja sitten kun "ehtii". Ensin hoidetaan oma pesä ja muut sen jälkeen.
Marko, muistan kyllä maininnan. Ja pidin sitä itselle tarkkana kriteerinä, mutta tilaus kävi nopeammin kuin ajatus. Viimeiseen hetkeen pidin "virallisena" kunnes jälleen tarkistin listan. Myöhäistä se on nyt.
Joo turssit maksettu 5vk sitten, mitään ei näy eivätkä sähköposteihin vastaa. Ei vaikuta hyvältä asiakaspalvelulta.. Onneksi tuttu osaa saksaa, kun soitti väittivät että turbot muka tulleet ja "luulleet" että kaikki ok. Tosin olen lähettänyt vain useita sposteja, eikä niihin ole vastattu (ennen tilausta kulki helposti kymmenenkin meiliä päivässä ja vastaus tuli hetkessä). Lupasivat selvittää maanantaiksi missä ahtimet on, saa nähdä, vaikuttaa jälleen kusetukselta.
Alunperäinen toimitusaika, kun rahat siellä 1-2 päivää tavarat heille, 3-5 tavara suomessa. Elämä on kovaa, ostin jo kypärän.
Harri, milloin tämä sinun kokemus kävi ja oliko miten pitkä/vaativa prosessi? Mitä kautta otit yhteyttä?
Itse tilailin http://www.turbolader.net/, alle viikossa tulivat suomeen ja antoivat ups:än tilausseuranta koodin ja turbot maksettiin vasta suomeen saapuessaan.
Hinnoista, noin 1900-1700? itse maksoin alennuksien ja kaikkien jälkeen 1400? ovelle kannettuna.
Lueskelin tuossa jotain vanhaa Redline lehteä ja siinä oli MRC-pajan omistajan S4 tämmöiselle setupilla:
-Paksummat kannentiivisteet (8.5:1)
-Custom pakosarjat
-K04 hybridit
-Vesi/metanoli ruisku
-600cc suuttimet
-Bosch 10bar bensapumppu
-3" downpipet ja putkisto yhdellä pöntöllä
-MRC:n tekemä ohjelma
550HP @ 1.8bar
0-60 mph 4,2s
0-100 mph 9,75s
1/4 mail 12,7@114,2mph
Top speed 181,7mph
Mä tiedän varsin läheisesti myös softan osalta projektin, jossa S4 kulkee 196mph huippuja. Siinä voisi oikeasti 550hp olla kintaalla...
Tämä Englannin kieppeillä, sellaisella saarella jossa ei ole nopeusrajoituksia.
Comment