Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 2.7bit rs4 upgrade

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Hitaampia siinä mielessä, että luulisi "kunnolla" säädetyn järjestelmän pääsevän edes samaan kuin purkkaviritykset. Kuitenkin yli 10 km/h erot esim varttimaililla kertoo hyvin tästä säädön puutteesta.

    Maailmalla tuntuu firmat osaavan kyllä K04 säädön (Apr, Abt jne.), toisin sanoen perehtyvät asiaan riittävän vakavasti ;)

    Comment


      #32
      Mikko V perästä tullaan uusin kujein, koetetaan ainakin pysyä tiukasti imussa :)

      Comment


        #33
        Antaa palaa vaan, jos ohi menet, niin kysyn sitten neuvoa miten siihen päästään :)

        Comment


        • #34
          Alunperäiseen kittiin palatakseni, kuten kerroitte, walbron pumppuhan siinä on ja boschin suuttimet. Tekeeköhän noilla suuttimilla mitään? Kuinka suuri modi täytyy tehdä jotta alkup. rs4 suuttimet menee paikoilleen?

          Comment


            #35
            Ilmeisesti nuo "greentopit" ei ole niitä parhaita suuttimia, eli laita ennemmin vaikka pienemmät Dekat. Tai sitten ne Risan suuttimet.

            RS4 suuttimet tarvii tällaiset adapterit. Ei ole vaikea homma.
            Attached Files

            Comment


              #36
              Esim. karala möi noita adaptereita 40-50e/sarja.

              Comment


              • #37
                Voi pojat, mitä tekisinkään ilman nettiä ja teitä :)

                Comment


                • #38
                  kellään muulla tarvetta risan ahtimille? *kimppaan*

                  Comment


                  • #39
                    Moikka, Luin läpi jutustelunne, oli eri mielenkiintoista faktaa ja tietoo.

                    Itsellä olis kyseessä väännön nosto nyt 500:sta 600.aan. Ässäs täl hetkellä RS4 turbot ja suuttimen, Artec Powerin -lastu (katit alla). Kiinnostais tietää millä tuota vääntöä sais nostettua? Penkissä ahtopaineet vaihteli 1,20 - 1.43 välillä eli jonkinmoista heittelyä.
                    Voisiko ahtopaineita vielä nostaa?

                    Rupesin kyl miettimään myös tuota painon pudotustakin.

                    Comment


                      #40
                      Joo tuo ahtopaineen vaihtelu kertoo taas hyvästä säädöstä :)

                      Itse asiassa tuo 600 nm irtoaa jo 1.3 bar, kunhan sen saa heti ahtojen noustua mukaan ja pitää flättinä. Tietenkin pitää ohjelman olla kunnossa ennakoineen kaikkineen mutta tuon 600 Nm sai vakioahtimilla myös 3000-4000 rpm @ 1.5 bar.

                      Toki kuumassa dynotettuna ei 600 nm tule esiin.

                      Comment


                      • #41
                        Kiitti vayne. Eli softa krakaa tai säädöt kun nuo ahdot heittelee, jos ymmärsin oikein.
                        Lisäksi ongelmana oli, et käy liian laihalla max kuormalla. Mistä johtunee?
                        Miuta kiinnostais mitä miun pitäis tai vois tehdä asioille?
                        Viimeksi muokannut jukrav; 11.12.2008, 01:35.

                        Comment


                          #42
                          kuulostaa kovin softalta nuo ongelmat ja myös todella kuumissa oloissa dynotettuna, toivottavasti ei näissä kuumissa oloissa ole jopa säädetty ?

                          Vakio ahtimilla tuli ihan peruslastulla 341 hv ja 524 nm, lisäahdolla vääntö nousi 624 nm eli tuo kuvastaa hyvin kuinka ohjelma on sulla vaiheessa jos ei mitään muuta selkeää vikaa/vikakoodia tule ?

                          Miten auto liikkuu kadulla eli seilaako ahdot jne. ? Viileämmässä voi toimia ihan erilailla kuten dyno näyttää.

                          Comment


                          • #43
                            Tuli mieleen yks juttu. Katottiin vasta äske koodit ja herjas toisesta lamdasta.
                            No sillä ei ole varmaankaan testi tulokseen vaikutusta ellei sit kenkutellut jo silloin. Katsastuksessa kovilla kierroksilla arvot heittelehti ihan härän pyllyä, oli kohillaan ja sit taas heitti mihin sattuu.
                            Olisko tuolla kenkkuilevalla lamdalla osuutta asiaan?

                            En tiedä ahdoista arvoja ku ei ole mittaria, mutta vääntää pääsääntösesti hyvin mielestäni. Josku voi tulla kiihdytyksessä sellanen nyky ja sit jatkuu vähän ku joku katkeis hetkellisesti.

                            Comment


                              #44
                              Kylläpä se täällä kotosuomessa on säädetty.

                              Onko siinä vakio MAF? Sen voisi logittaa ja katsoa mitä arvoja antaa? Eli kolmosella alhaalta rajoittimeen asti veto 003 kenttä logiin. Meinaan vain että mahtaako se olla kunnossa...

                              Lambda kannattaa vaihtaa niin pääsee sulkemaan yhden vikakohteen, säästää bensaakin kun se toimii.

                              Comment


                                #45
                                Joo lambda ehdottamasti ja sitten odotellaan logituksia vag com:lla ilmamassa, suuttimet, nakut, ennakot ja ahdot ;)

                                Comment


                                • #46
                                  MAF oli autossa se kun sieltä tuli (okkim). Nyt syyskuussa Audilla vaihdettu uudet MAF, Lamda, Nokka-akselin tunnistin ja Lämpötilatunnistin. En tiedä millasen MAF:n Audi asensi??

                                  Yritän saada katottua tuon MAF:in arvot ja ynnä muuta?? Samalla taas näkis antaako vikakoodia Lamdasta.
                                  Viimeksi muokannut jukrav; 11.12.2008, 01:37.

                                  Comment


                                    #47
                                    Tuollainen +/- 10nm heitto väännössä ei kyllä ole mikään ongelma vaan ihan normaalia, sen verran pieniä heittoja kuitenkin. Toki hienosäätämällä voi saada vähän paremmaksikin.

                                    Orkkisturboilla Vaynen arvot ovat yläkanttiin, kaikista yksilöistä ei kyllä noita arvoja saada ulos, mahdollista toki. Kas kun nää autot ovat kaikki yksilöitä jostain kumman syystä :)

                                    Comment


                                      #48
                                      Olen hieman erimieltä noista arvoista ;)

                                      Omat lukemat on muuten melkein samat kuin laatulastuvalmistajan MTM lupaa vakioturboilla eli 345 hv / 520 Nm. Toki MTM:n sarjassa tuohon tehoon pitää vaihtaa Downpipet ja putki/katit mutta niinhän tässä mulla on tehty.

                                      Pelkällä lastulla lupaa vain reilu 300 hv ja putkiston kanssa n. 320 Hv. Samoja lukua tuli itsellä, kun nuo eri vaiheet on käyty läpi eli siinä mielessä uskon muuten kunnossa olevan auton kuin auton yltävän noihin. Ainakin mitä euroopan foorumeita on tullut luettua.

                                      Olellisinta on itse dyno, kuumassa ilman järkevää jäähdytystä ei noihin pääse kukaan nimimerkillä 280/340 hv samalla kokoonpanolla kuumalla/kylmällä setillä ;)

                                      Nuo 600 Nm väännöt vakioahtimilla on härskisti kaikki irti ahtimista ja sitä ei kukaan lastunvalmistaja tee, vaan jokainen omalla vastuulla. Mullahan ne ahtimet hajos :)


                                      Edit: TÄSSÄ yksi vaihtoehto tuleville Rs4 seteille. Ohjelmaa saa heiltä melkein mihin kokoonpanoon vaan muutettuna ja tarjosivat sitä minunkin settiin. Mitä olen lueskellut, niin ainakin noi toimii kuten pitäisi ;)
                                      Viimeksi muokannut vayne; 10.12.2008, 15:12.

                                      Comment


                                        #49
                                        Vayne, mä en ajatellut muuta kun pelkkää lastua, dp:llä, kateilla ja putkella toki päästään miltei aina noihin lukuihin eli ihan kuten Vayne kirjoittaa. Näin tarkennuksena :)

                                        Comment


                                          #50
                                          No mutta eikö lastu ja putkisto ole vähän kuin yhdyssana, aina yleensä yhdessä :)

                                          Comment


                                          • #51
                                            Voi teitä :) Kenen tekemä ohjelma vaynellä? Mielenkiintoisia lukemia, tulevaisuus kuulostaa hyvältä. Huomenna selviää toimitusajat potuille..

                                            Comment


                                              #52
                                              Vaynellä taitaapi olla ihan "rivilastu" tietotaitoisesta viripajasta, loppu tietotaito on sitten tullut häneltä itseltään, että on päässyt niin "lukemiin".

                                              Sellainen kokemuksen tuoma vinkki sulle neukka että jos tosiaan aiot tulevaisuudessa +400hp lukuja havitella niin melkeinpä suosittelisin ostamaan valmiin kitin, esim. ciac/apr ym niin varmasti saat ~tehot, joita luvataan. Vähän tulee hintavammaksi kuin ostaa kilkeet erikseen halvimmasta paikasta ja kasata (tai kasauttaa) ajan mittaan mutta pääset paljon helpommalla ja Varmemmalla!

                                              Jos meinaat ottaa halvemman vaihtoehdon niin en suosittele Dekan 630cc suuttimia jos säätäjänä toimii "ammattitaitoinen" ja tunnettu suomisäätäjä, josta on tainnut myös tulla tämän foorumin SUURIN TABU.. ;)

                                              Comment


                                              • #53
                                                Kukas tää TABU on? kyselee vielä nuori täällä :-) Vai onks okkim

                                                Jep, kiitti Repo
                                                Viimeksi muokannut jukrav; 11.12.2008, 00:24.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Mike, siinähän jää täysin projektin tuomat ilot ja surut kokematta. Meinasin jo alistua tilaamaan (no okei, jäi se rahastakin kiinni) valmiin paketin, mutta onneksi en siihen tyytynyt. Ja pikku hiljaa, onpahan mitä värkätä ja eikä heti saa kaikkea irti vaan jää ns. pelivaraa ;)

                                                  Tietotaitoinen viripaja in finnish?

                                                  Se säätämisongelma jääköön tulevaisuuten, hommataan ensin ahtimet ja dp:t paikoilleen.. katsotaan sitten suutin ja säätö puolta, jospa sen joku jo silloin osaisi.?!

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Okkim on kyllä semmonen säätäjä, että piisaa. Silti ei taida hänestä olla kyse.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Ei taida hänestä tällä kertaa kyse olla. Olen muutamassa muussa ketjussa kuullut hyvästä säätäjästä, ja vielä noille suuttimille.. Mahdoton yhtälö?

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        Uskoisin että tässä viitatään Karalaan ja tai Hariseen. Kyllähän sieltä tulee varmasti pääasiassa toimivia lastuja, mutta nää 2.7t:t isoilla suuttimilla on ilmeisesti olleet vaikeita saada semmosiksi kuin asiakas olisi halunnut.

                                                        Promolta saa APR:ää ja LMS:ltä MTM:ää jos valmiita yli 400 paketteja haluu. Taitaapa Königiltä saada ABT:täkin?

                                                        Laittakaa tänne nyt ne muutkin vaihtoehdot niin ei tarvi arvailla.

                                                        Jos haluu paskarrella niin voi onnella saada Mihnean = S2tuner tekemään semmosen "arviolla tehdyn lastun" kun ei sitä tännekkään saa custom lastuja tekemään. Vaatisi noin 10 hemmoa (juu, olen kaksi kertaa koittanut), jotta se tulis Suomeen. Mihnean kiinni saaminen on sitten taas eri juttu.

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Tuolla mun edellisessä pidemmässä viestissä oli yksi custom-lastupajan linkki, josta itse aikoinaan kyselin ja sieltä piti se ottaa mutta mutta tässä sitä ollaan vielä patenttien tiellä pihinä :)

                                                          Itsellä on ABT:n perus K03 lastu, joka taipuu näköjään ihan hyvin muutamilla patenteilla eteenpäin ;)

                                                          Nyt rajoittaa siis suuttimet, jotka mulla on suurimmat mitä tähän patenttiin saa. Ei sieltä varmaan enää hirveästi tehoa irtoaisi, kun tapissa alkaa olemaan vasta yli 6000 rpm mutta ainakin varmuuttaa saisi ja ei tarvisi ajaa bensanpaineet tapissa myöskään.

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            patenteilla eteenpäin
                                                            Ja jos lisää patentteja, niin tosiaan syötön katkaisun raja tulee ylöspäin pintakaasulla ajaessa, sekä sytyn ajoitus menee turhan aikaiselle.

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              Nuo osakaasuhommat alkaa olla kurissa eli ei enää haittaa, jos niitä osakaasulla / ahdoilla tapahtuvaa pätkimistä tarkoitit ?

                                                              Sopiva diodi ja 249 pois kytkentä auttoi niihin. Asian järkevyyttä ei kannata pohtia ;)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X