Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
CLUTCHMASTERS FX400
Onko jollakin kyseistä kytkin settiä? Vai kannattaako kattella jotain muuta ?
Aattelin hommata tässä ku pitää näitä tavaroita rupea pikkuhiljaa haalimaan todennäköisesti kesällä odottavaa remonttia varten.
Mistä noita downpipeja sais semmosella kohtuu hinnalla ? (Ässän remppaamisessa mikään ei oo halpaa)
Downpipeistä kannattaa kysellä Rs4 miehiltä, ne kun päivittää omansa kuitenkin, niin niistä saa edullisesti esikattien poistolla riittävät rännit ässään.
Oletko tullut ajatelleeksi, että päivityksen jälkeen pojat ohittelee kutosella nopeammin kuin sinä vakiolla kolmosella :)
Pahan heitit :) Pitäis varmaan sitten keksiä joku lääke siihen ;)
CLUTCHMASTERS FX400
Onko jollakin kyseistä kytkin settiä? Vai kannattaako kattella jotain muuta ?
Minulla on muutama kokemus tuollaisesta, kahdessa ei ollut alusta alkaen mitään ongelmaa käytössä. Oli hyvin mukava käyttää eikä ollut mikään äkäinen/juputtava. Yhdessä taas oli pientä äkkipikaisuuden tuntua, mutta sekin on nyt jo hävinnyt tai omistaja tottunut.
Kannattaako noi välijäähyt vaihtaa samalla vai kestääkö noi ässän omat miten pitkään ?
Ässän omat jäähyt ovat jo alkujaan alimitoitetut mutta kyllä niilläkin "pärjää" K03:n kanssa. Jos K04 meinaat niin ehdottomasti vaihtoon. Joko Rs4 coolerit tai ER:n SMIC, jotka on rs:n jäähyjäkin paljon isommat ja tehokkaammat. Riippuu paljon tehotavoittelista..
RS4 kuulerit tiputtavat imulämpöjä noin 15 astetta (ulkona 20) verrattuna S4 kuulereihin, paristakin autosta tämän mitannut. Virtaavat myös paremmin ja ovat melko helppoja asentaa. Eli kesäkelissä pelkät kuulerinvaihdot antavat parempaa kulkua jo lastutetussa S4:ssa, tai siis eihän ne sinänsä paranna kulkua vaan tuo lämmön tuoma huononnus vähenee hieman.
Eiks Pro-Mo:lla oo APR:n settiä? Nehän ovat ainakin paperilla vielä hieman parempia kuin RS4 kuulerit, tosin niitä en ole testannut itse. Enivei itse hankkisin melkein tuon APR:n setin koska siinä tulee letkut ja kiinnikkeet mukana, melko hyvä asia.
Parhaimmillaan mennyt nyt talviaikaan 9.5L/100km. Vpowerilla ja 90km/h mittarinopeus jonoajoa, muutamat liikennevalot/päivä sekä keskimäärin 1 ohitus/päivä.
Mitenköhän matka-ajossa tippuu lämmöt talvisin ku ei nyttekään meinaa 80astetta enempää antaa lämpöjä ku painelee 100km/h motorilla. Kesällä toi 90 on taulussa nopeasti.
Tää menee vähän OT puolelle mut mites jos tilaa saksasta tavaraa. Tuleeko siihen hintaan lisää muuta kuin postituskulut ?
Halvallahan Saksasta noita turboja saa. Tai ainakin halvalla saa odottaa jos ne niitä joskus suostuu toimittaan :D Rahat ne ottaa herkkään pois heti :D
http://www.turbolader.net/. Uskaltaiskohan näiltä tilata Risan turboja. 750€/kpl mikä ei mielestäni ole paha hinta.
Tuolta itse tilasin ja suosittelen. Antavat lähetys numeron jolla voit seurata paketin kulkua ja maksu suoritetaan kun tavara on suomen puolella. tuohon 750€ tulee vielä verot+rahtikulut.
Listahinta näyttää olevan APR:llä 1350€. Jos ei bujettiratkaisua halua RS coolereilla ja on rahaa millä mällätä niin hommaa ehdottomasti ER:n coolerit.
Aion kokeilla valjastaa apexi afc neo:n vtec lähdön hyötykäyttöön (lähdön saa asetettua menemään päälle halutusta kierrosluvusta alkaen). Tarkoitus olis laittaa suuttimien ja puolien syöttövirta releiden läpi ja releet aukeamaan kun vtec lähtö menee päälle, vtec lähdön toisen pään laitan kytkinpolkimen katkaisijan kautta maihin -> koneen pitäisi paukuttaa asetettua kierroslukua vasten kun kytkinpoljin painettuna ja kaasu pohjassa.
Toiveissa on, että ecu ei mene tästä turhan solmuun sekä että tätä omatekoista rajoitinta vasten kone voisi saada hivenen ahtopainetta nostettua -> liukas lähtö suht pieniltä kierroksilta -> lähtö onnistuisi aina. Vaihtamiset vois myös tehdä kaasu pohjassa.
Peruskäyttäjän lienee kohtalaisen mahdotonta säätää sitten tuota softaan asetettua rajaa. Eri asia niillä joilla on taitoa ja vehkeet. Toisaalta tuo väännönrajaus ei mahdollista kaasupohjassa-vaihtoja. Kaasupohjassa vaihtaen täytynee kylläkin tuoda radalle repullinen vetareita yms. tarviketta mukana. :)
Viimeksi muokannut Mr.Crossfire; 24.2.2009, 15:47.
Comment