Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 2.7bit rs4 upgrade

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Jos pituus on 52 mm O-renkaasta O-renkaaseen niin sopivat ovat. Oliko tuo sähköliitin nyt USCAR vai JET mallinen ? Tarvii adapterin jos USCAR.

    Myös 750 cc malli toimii ja antaa hiukan pelivaraa vireissä.

    Eiköhän Dera säädä, jos töissä sattuu olemaan.

    Comment


    • Saanko lainata aihetta ja kysellä vähän mielipidettä A6 2.7t tiptronicin suhteen?

      Auto on tällä hetkellä "aivan vakio", mutta pieni into olisi koneen vireistämiseen. Turbot jos vaihtaisi niin tuo RS4 setuppi olisi melko selkeä. Pelkään vain, että ne menevät "hukkaan" koska laatikolle ilmoitetaan väännön kestoksi 420 Nm. Tuon verran vääntöä kierrosluvulla 6000 tietää tehoksi 360 heppaa, eikä huvittaisi kierrättää oikeastaan tuotakaan vertaa. Vakiosuuttimien on sanottu riittävän 350 hevoseen asti, joten ehkä siinä olisi järkevä tavoite. Saako vääntökäyrästä tehtyä tuollaisen litteän, että mennään samalla momentilla läpi koko kierroslukualueen? Valmiita softia ei varmaan ole? Mikä olisi mielekäs ahdinvalinta, onko vakioiden ja RS4:sten välissä edes olemassa mitään?

      Comment


        Saa tehtyä melkolailla viivasuoran vääntökäyrän.

        Comment


          Kyllä sinne K04:set kannattaa laittaa, eipä ole mitään muuta bolt-on turboa K03:sia isompaa noiden välitä.

          Comment


          • Toisaalta eroa noiden ahtimien välillä alkaa syntyä varmaan vasta jossain 4500-5000 rpm korvilla kun pidetään 420 Nm raja mielessä. Tuolla alueella tulee viihdyttyä aika harvoin kun taas se alapäästä lähtevä 200-300 rpm olisi kyllä kiva olemassa. Kannattaisikohan tämmöisen pappatyylisen käyttöprofiilin vuoksi vain heittää softa ja vaihdella ahtimia samanlaisiin sitten kun luovuttavat... Valmiista ohjelmista ei tosin monta löydy jotka eivät mene väännössä yli tuon.

            Comment


              Niin miksi pitää turboja alkaa vaihtamaan, kun tavoiteltava vääntö saavutetaan hyvällä ohjelmalla vakioahtimilla 1500-5000rpm. Tekemisen ilosta voi vaihtaa, mutta ei autosta sen nopeampi tule.

              Comment


              • Mulla on tuossa omassa pyydyksessä saabin ahtimet välilaipoilla. Niiden kans ihan bolt on kamaa. Aika tarkalleen 3000rpm kohdalla alkaa maisema vaihtua. Sopivilla oheis kilkkeillä piisaa lähelle 500hv.

                Garrett tb25
                Komp. 42/54
                Turb. 41,75/53
                A/r 0.49

                Comment


                • Mites, onkos kellään kokemusta tälläisistä paketeista; Vast Performancen myymä FrankenTurbo
                  https://vastperformance.com/index.ph...rger-pair.html

                  Tai sitten näitä Tial:n paketteja:
                  http://uspmotorsports.com/product_in...roducts_id=616

                  Vastin sivuilla vaan pistää silmään, että toi FrankenTurbo-paketti olisi halvempi kuin RS4 turbo-paketti. Mutta voiko näitä sitten käyttää bolt-on orkkisturbojen korvaajina ilman muuta palikoiden vaihtoa jää mulle vähän epäselväksi.

                  Comment


                    Jenkit ovat noita Frankenturboja asennelleet. Esim Audizinelta löytyy asiaa. Minusta nuo ovat kiinaturbon koteloilla, keskiosasta en tiedä. Varmaan sekin tieto löytyy jenkkiforumeilta jos jaksaa lukea sitä niiden vittuilua ja väittelyä.

                    TiALit eivät ole ihan niin helpot asentaa kuin perus K04:t. Niiden kanssa pitää laittaa uudet öljy, vesi- ja ahtopaineohjausletkut. Lisäksi saattaa joutua säätämään hukkaportin kellojen tasapainon kohdilleen, tarkistamaan että hukkaportit aukeaa oikein, sekä että kotelot ovat oikeassa asennossa. Myöskään imuputket eivät mene "heittämällä" niinkuin nuo Audin osat, vaan ovat hankala saada paikoilleen. Ja ne kannattaa katkaista jos haluaa huoltaa jotain venttiilikoppien alta ilman isompaa taistelua.

                    Turboina ne varmaankin pelaa hyvin, tuo kaikki muu teettää vaan paljon enemmän työtä kuin KKK:n turboilla.

                    Comment


                      Ei nuo Frankenturbot ole kuin muutaman satasen edullisemmat kuin OEM K04. Ääni ehdottomasti OEM kamalle vain turbonvaihtoa suunnittelevalle, sellaisenaan tai modattuna. Suoristuu monta mutkaa asennusvaiheessa.

                      Comment


                        Suomessa ei ilmeisesti kovin paljon suosita FMIC-ratkaisuja? Onko niiden jäähdytysteho mainittavasti huonompi, vai mikä on syynä?

                        Comment


                          Veikkaisin enempi ongelmia katsastuksessa.

                          Comment


                            Miksi olisi ongelmia katsastuksessa?

                            On noita FMIC:täkin laiteltu mutta ei ole ihan bolt-on kuten useimmat SMIC:t. Vaatii mm. etupuskurin pilkkomista ja ei taida moni ässämies arvostaa tuning lookkia. Jäähdytysteho hyvällä kennolla on hyvä (pääsääntöisesti parempi kuin SMIC) mutta painehäviöt suurempia sivucoolereihin nähden.

                            Comment


                              Ja kannattaa muistaa monella koneen jäähdytyksen ongelmat FMIC:n peittäessä syylaria.

                              Comment


                                Kiitos vastauksista. Ainakin puolitosissani olen alkanut harkita FMICia tuohon omaan kulkineeseen. Täytyy lueskella hieman lisää ulkomaalaisia foorumeita, joilla näkyy olevan tehty noita keulacooleriratkaisuja enemmänkin.

                                Itseä ei haittaa, että asennus ei ole bolt-on. Eniten tuossa keulacoolerissa (toiminnan lisäksi) mietityttää ulkonäköpuoli. Kovin amiksella ei kehtaa ajella :)

                                Leimalle varmaan on ihan sama, onko kyseessä aftermarket-SMIC vai -FMIC, molemmat ovat loppupelissä ihan yhtä laittomia.

                                Eilen illalla tuli puhetta siitä, että moni on maalannut välijäähdyttimen huomaamattomamman väriseksi, esimerkiksi mustaksi. Tästä sitten alettiin pohtimaan, että kärsiikö coolerin jäähdytysteho värjäyksestä/maalauksesta jotenkin, ja jos, niin miten? Vai meneekö jo liikaa hipo-jutuiksi :)

                                Comment


                                  Jos se maalataan mustaksi, niin sehän säteilee lämpöä paremmin kuin kiiltävä pinta. Mutta miten maali sitten eristää, sitäpä en tiedä. Ehkä sen haitat/hyödyt on +-0. :) Ainakaan se ei sitten näy niin hyvin.

                                  Comment


                                    En vieläkään ymmärrä miksi mikään cooleri olisi laiton, jos autossa on alunperin välijäähdytys? Tietysti jos katsastaja käy pilkkuja viilaamaan ja epäilee viritysosan nostavan tehot yli sallitun niin asia on toinen. Tässä(kin) maassa on tuhansia autoja FMIC:llä enkä ole koskaan kuullut kenenkään narahtavan sen takia laittomasta autosta.

                                    Tuohon FMIC:n näkyvyyteen vielä niin ei taida ne ahtoputketkaan mahtua puskurin ritilän taakse piiloon. Vaynen mainitsema lämpöongelma taitaa esiintyä enemmänkin rata-ajossa, jossa vedetään lämä tiskissä mutta nopeudet silti maltilliset. Motarivedoissa uskoisin jäähdytyksen pelaavan riittävästi.

                                    Angra: Onko jotain syytä miksi haluaisit nimenomaan keulacoolerin? Hardware jää varmasti halvemmaksi kuin FMIC mutta onko ylimääräinen työ, pilkkominen, ulkonäkö ja tehohyöty välttämättä sen väärti..? En halua aivopestä pois keulacoolerista mutta tulipahan vaan mieleen nuo.

                                    Comment


                                      En lähtisi maalailemaan cooleria, vaan anodisointi mustaksi olisi ratkaisu.

                                      Comment


                                        Alkuperäinen kirjoittaja Mikse Näytä viesti
                                        En vieläkään ymmärrä miksi mikään cooleri olisi laiton, jos autossa on alunperin välijäähdytys? Tietysti jos katsastaja käy pilkkuja viilaamaan ja epäilee viritysosan nostavan tehot yli sallitun niin asia on toinen. Tässä(kin) maassa on tuhansia autoja FMIC:llä enkä ole koskaan kuullut kenenkään narahtavan sen takia laittomasta autosta.

                                        Angra: Onko jotain syytä miksi haluaisit nimenomaan keulacoolerin? Hardware jää varmasti halvemmaksi kuin FMIC mutta onko ylimääräinen työ, pilkkominen, ulkonäkö ja tehohyöty välttämättä sen väärti..? En halua aivopestä pois keulacoolerista mutta tulipahan vaan mieleen nuo.
                                        Olen aina ollut siinä luulossa, että välijäähdytintä ei periaatteessa saisi vaihtaa toisenlaiseksi, mutta saatan toki olla väärässä. Muistelisin kuitenkin lukeneeni mm. tältä foorumilta, että joillakin on ollut katsastuksessa ongelmia vaihdetun välijäähdyttimen takia.

                                        Keulacooleriin ei ole muita erityisiä syitä kuin budjettipolitiikka. Käytettävissä olevilla varoilla, tai sillä rahalla, jonka olen tällä erää valmis käyttämään, saan paremmin toimivan keulacoolerin kuin sivucoolerit. Puoli-ilmaisia sivucoolereita saa toki tarjota :)

                                        Comment


                                        • Alkuperäinen kirjoittaja angra Näytä viesti
                                          Olen aina ollut siinä luulossa, että välijäähdytintä ei periaatteessa saisi vaihtaa toisenlaiseksi, mutta saatan toki olla väärässä. Muistelisin kuitenkin lukeneeni mm. tältä foorumilta, että joillakin on ollut katsastuksessa ongelmia vaihdetun välijäähdyttimen takia.

                                          Keulacooleriin ei ole muita erityisiä syitä kuin budjettipolitiikka. Käytettävissä olevilla varoilla, tai sillä rahalla, jonka olen tällä erää valmis käyttämään, saan paremmin toimivan keulacoolerin kuin sivucoolerit. Puoli-ilmaisia sivucoolereita saa toki tarjota :)
                                          Ebay.de löytyy useasti n. 300-400 € pintaan Rs4-coolerit ja Okkim varmaan vois neuvoa millä mutkilla/supisteilla saa itse tehtyä nuo letkut..

                                          Comment


                                            Olen ollut siinä uskossa, että RS4-coolerit eivät ole hirveän paljon paremmat kuin orkkikset? Yksi pari näkyy olevan tälläkin hetkellä Saksan Ebayssa, tosin lähetys näyttäisi onnistuvan vain Saksaan.

                                            Comment


                                              En vieläkään ymmärrä miksi mikään cooleri olisi laiton, jos autossa on alunperin välijäähdytys?
                                              Pykälien mukaan ahdetun moottorin minkäänlainen muuttaminen on kielletty eli toisin sanoen se rinnastetaan moottorin vaihtoon. Siitä taas tarvitaan tehotodistuksen ja auton iästä riippuen VTT-rundit jne. Ei se nyt sen kummoisempi juttu ole.

                                              Ihan mielenkiinnosta, onko kenelläkään oikeasti hyvää väljäähdytystä tuollaisessa sahapukkimoottorissa? Siis tyyliin sellaista ettei hellekelillä nouse yli 40C imulämmöt. Tuo onnistuu geneerisessä 500hv laitteessa 600x300 kiinakennolla, jos se vaan saa hyvin ilmaa.

                                              Comment


                                                Jos coolereita on vaihtamassa, niin suosittelisin jotain muuta kuin RS4. Siihen joudut ostamaan valmiit putket tai tekemään itse putket supistuksineen. Itse kerran käynyt tuon tien, enkä enää sitä tekisi. Ne maksaa 150-300€ riippuen miten sen toteuttaa. Sinne meni "edullisuus".

                                                Itselläni on AWE:n sivucoolerit ohjureilla + vesiruutta imuilmaan+coolereille, joilla imulämmöt pysyneet ainakin 1-4 vaihteen täysvedossa max +40c. Lähtöimulämpötilan ollessa +35c ja ulkolämpötilan +25C.
                                                Eli erittäin hyvin on pysynyt hanskassa, mikä tuli todettua myös 30c helteessä varttimaililla. Auto veti 3-4 vaihteilla ihan eritavalla verrattuna aikaisempiin (imulämmöt karanneet).
                                                Cooleri ja mahdollisimman pieni delta imulämmönnousu on erittäin tärkeää, jos haluaa biturbon yhtään kulkevan pidemmissä vedoissa kuin 1-2 vaihdetta.

                                                Jos haluaa budjetti ratkaisua, laita keulacooleri. Hiukan kalliimpi, mutta asennuksena siistimpi, hommaa wagner, awe tai er.
                                                Jotkut ovat saaneet keulacoolerin mahtumaan vakiopuskimen ja ritilöiden taakse, joskin vaatii jotain veistelyä.
                                                Viimeksi muokannut Marko77; 1.8.2011, 09:05.

                                                Comment


                                                  Kuinkas pärjää ässän vakio koolereilla ja vesiruutalla?

                                                  Comment


                                                    Alkuperäinen kirjoittaja pipo_esa Näytä viesti
                                                    Kuinkas pärjää ässän vakio koolereilla ja vesiruutalla?
                                                    Täytyy muistaa, että rautapuolen kokoonpano ja ahdot vaikuttaa myös mikä riittää mihinkin. Mainitsemani vaihtoehdot riittävät todella pitkälle. Omalla kokoonpanolla ei vakiokoolerit tulisi toimimaan yhtään. Pelkällä lastulla vakiokoolerit + vesiruisku voi olla ihan riittävä yhdistelmä. Dataa ei väittämän vahvistamiseksi itselläni ole. Ulkomaan foorumeilta löytyy varmasti logeja.

                                                    Comment


                                                      Alkuperäinen kirjoittaja Marko77 Näytä viesti
                                                      Jotkut ovat saaneet keulacoolerin mahtumaan vakiopuskimen ja ritilöiden taakse, joskin vaatii jotain veistelyä.
                                                      Kattelin tuossa ajankuluksi niin cxracingin settiä ovat paljon laitelleet ja näyttää putketkin mahtuvan puskurin sisään, sitä en tiedä menevätkö ilman modaamista. Ebaysta löytää halvemmalla.

                                                      Marko tuossa sanoikin aika hyvin jäähdytykseen vaikuttavista asioista ja vaihtoehdoista.

                                                      Comment


                                                        Itse olen katsonut mm. JHM:n coolerisettiä, jossa on ilmeisesti sama kenno kuin tuossa CX-racingissa. Vaatii joitain muutoksia, jotta saa mahtumaan siististi vakiopuskurin taakse, mutta ainakin teoriassa pitäisi onnistua.

                                                        Comment


                                                          Mulla on yks tollanen tuplakennonen jossain varastossa kun ei sopinut rata-ajoon. Lähettämään en jaksa ryhtyä ja ainahan valmis paketti on asentaakin helpompi.

                                                          Comment


                                                            kun ei sopinut rata-ajoon
                                                            Ilman virtausta fmic:in ja näinollen myös syylärin läpi voinee tehostaa ainakin sillä, että poistaa muut aukot noukasta (eli smic:en aukot tukkoon) ja tilkitsemällä fmic/syyläri siten, että virtausta ei pääse muuten moottoritilaan kuin kennojen läpi.

                                                            Comment


                                                            • Täällä myös kiinnostusta JHM coolerille. Paljonkohan postit tuolle setille..

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X