Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

200 tq 20v vaihteiston sivuääni

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 200 tq 20v vaihteiston sivuääni

    Vuosia seissyt vaihteisto antaa laipoista saman suuntaisesti pyöritettynä "hankaavaa" ääntä.. laakeri? Ollut kylki kolari autossa "osuma kohdasta ei tietoa" vaihteiston toinen korvake hajonnut toinen puuttui. Öljyt ainaskin on sisällä ja vaihteet löytyy, mutta vapaalle laittaessa saa käsin pyörittää kytkin akselista jonkin verra, et vaihe tipahtaa pois. Käytön puutekko vai...?

  • #2
    Paljos tälläsis laatikoissa laakerien vaihto kustantaa, yhdenkin tai useamman, ni taidetaan puhua jo satasista?

    Comment


      #3
      Laakerit ei ole "kalliita" (~30-60e kpl), pari vuotta takaperin niitä ainakin sai "tarvikkeena". Synrorenkaat maksoivat satasen kantturoissa per vaihde. Stefat päälle ja lohkotiivisteet. Joskus muistaakseni laskeskelin että osat maksoi ~600-700 euroa. Hinnat kuitenkin elävät, joten... siihen vielä työ päälle.

      ADY/ADZ/yms. askeja pyörii jonkin verran hinnat on pyörineet 200-400 euron korvilla, joten harva laakereita/synkroja on vaihdellut. Ensiksi ajetaan maasta askit loppuun, sitten korjaillaan.

      Comment


      • #4
        Löytyykös tota ADZ:n laatikkoa kahtena versiona, valurautasena vahvempana (torsen,väliosa, vaihteisto/kytkinkoppa yhdistelmänä) ja joku "perus versio" vai onko väärää tietoa? Kuluneet laakerit ja stefat vaihtas, taas kestäs..

        Comment


          #5
          en ole ainakaan kuullut eri versioista.

          Comment


          • #6
            Saksalaisen perimätiedon mukaa ady olis noist kahdest vahvempi. Mut en o ikinä nähny mitään faktaa kylläkään. Tosta erikoismallist ei tietoa. Jomman kumman on saanu kuumiin maihin öljyjäähyn kera. Sellaisen lootan tietäisin myynnis saksassa. Tehdasuuden.

            Comment


            • #7
              Ja hintaa sen mukaan. Onhan toi 20v laatikko nyt sentäs vahvempi kuin, 10v alkuperäinen?

              Comment


                #8
                taitaa olla juuri toisin päin,torsen monesti heikoin lenkki

                Comment


                  #9
                  10V-turbon ja 20V-turbon askit identtiset lukuunottamatta laatikossa olevaa tyypin stanssia. Kaikki mitä vertasin ADZ ja AOB välillä, niin eroja ei löytynyt. Ellei sitten ajatuksena ollut tuo '86 ei-torsen aski. Vastaan ei ole tullut kuin valurautaisella ratasosalla olevaa 016-laatikkoa.

                  Comment


                  • #10
                    Ihan torseneista.. Kaitpa se kestää mihin tarkoituskin oli ja on huomattavasti vähemmän ajettu
                    (pitäis ainaskin olla), mitä nyt laakeri ääntelee. Purkaa ite, säästää korjauskuluissa.

                    Comment


                    • #11
                      Mites AVZ aski korvaamaan ADZ askia. Sopiiko?

                      Comment


                        #12
                        minkä laatikko tuo avz on?? ei ole tullut mua vastaan,eikä etkakaan tuntenut?? kaikki 200:sen quattro laatikot on vaihtokelpoisia

                        Comment


                          #13
                          AVZ ei ainakaan audin loota ole

                          Comment

                          Working...
                          X