Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Letkulämmittimen asennus(defa) Audi A6 1.8TQ -03

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Letkulämmittimen asennus(defa) Audi A6 1.8TQ -03

    Moi

    Ajattelin huomenna asentaa lämmityssarjan(defa) autoon. Onko joku hiljattain asentanut koko sarjan tällaiseen autoon ja onko vaikea homma? Miten jäähdytysjärjestelmä ilmataan?

    Kiitos vinkeistä etukäteen

    #2
    Ainakin vanhemmat järjestelmät ilmaa itse itsensä, mikäli ovat kunnossa. Tuo meikäläisen AAT ainakin ilmaantui itsekseen termarin vaihdon jälkeen.

    Letkulämmitin sitten EHDOTTOMASTI pystyputkeen. Eivät kestä yhtään 'kuivana' kuumentamista. Vaakaputkessa saattaa olla ilmakupla ja sellaiseen joutuminen ehkäistään tuolla pystyputkeen asennuksella.

    Comment


    • #3
      Kuinka paljon jäähdytysnestettä???

      Moi

      Kiitos vastauksesta :=)

      Missä vaiheessa vaihdetaan A6:seen jäähdytysnesteen? Ajattelin vain kannattaako vaihtaa uuttaa nestettä tilalle kun kerran joudun tyhjämään järjestelmän?

      Kuinkahan paljon jäähdytysnestettä mahtuu A6:seen?

      Comment


        #4
        Minä hain termarin vaihdon yhteydessä uudet kurat. Ei se vaihto huonoakaan tee. Tuleepahan oikein sotketut litkut sekaan. Jos on mahdollisuus huuhdella järjestelmä, se kannattaa tehdä. Meikäläisen ratsun järjestelmä oli vähän moskainen, mutta sepä onkin jo 11 vuotta vanhakin. Nesteen väristä näkee, onko huuhteluun tarvetta. Jos potilas on vuosimallia ´04, voi olla tarpeeton operaatio.

        Määrä saattaa näkyä ohjekirjasta. C4 tapauksessa näin ei ollut. Kun hakee sellaisen noin 10 litran tonkan, ei jää ainakaan vajaaksi. =)

        Comment


        • #5
          Ei lämpöä sisätilaan asennuksen jälkeen

          Moi

          Asensin viikonloppuna letkulämppärin kaikki meni asennuksen suhteen moitteettomasti. Moottorin lämmöt pysyy hienosti 90 asteessa. Ainut ongelma on, että en saa lämpöä sisätilaan. Vähän lämpöä saan tulemaan kun kierrätän moottoria. Missä voi olla vika. Onko ilmaa järjestelmässä ja miten saan ilmattua(missä sijaitsee ilmausruuvi tässä autossa)?
          Viimeksi muokannut MaRu; 7.12.2008, 21:29.

          Comment


          • #6
            Taitaa olla ilmaa jäähdytysjärjestelmässä!

            Ilmausruuvi löytyy venttiilikopankannen ja imusarjan välisestä putkesta (Tarvii ottaa moottorin muovisuoja irti, ennen kuin pääsee kunnolla näkemään!).
            Muovinen tulppa, jota voi kiertää tasapäisellä ruuvimeisselilla sekä 12 kärkisellä lenkki-avaimella..
            Ainakin näin -04 A4 BEX koneisesta löytyy, mutta eihän noissa eroja taida paljoa olla?!

            Kaveri antamaa kierroksia tarpeeksi koneelle (esim. 2500rpm)ja itse tulppaa availemaan.

            Comment


            • #7
              Moi

              En ole löytänyt ilmausruuvia autostani A6 1.8TQ -04 (AWT), voiko joku antaa vinkkejä mistä löytyisi? Ja millä keinolla saa ilman pois järjestelmästä?

              Comment


              • #8
                Ota se akkukotelon suojamuovi irti ja sen jälkeen siinä keskellä näkyy lämppärin kennolle menevät letkut, sitten siitä ylemmästä klemmari sivuun ja vedät letkua niin paljon ulos että letkussa oleva reikä toimii ilmaruuvina. Vaatii varmaan silti vähän kierroksia ennenkuin lähtee nesteet kiertämään.

                Comment


                • #9
                  Onko ylempi letku paluu letku kennolta?

                  Moi

                  Kiitos vastuksesta,

                  Pitääkö paisuntasäiliön korkki olla auki ja missä kulmassa auto pitää olla(mäessä nokka ylös?)

                  "Sitten siitä ylemmästä klemmari sivuun ja vedät letkua niin paljon ulos että letkussa oleva reikä toimii ilmaruuvina. Vaatii varmaan silti vähän kierroksia ennenkuin lähtee nesteet kiertämään" --> Onko ylempi letku paluuletku kennolta?

                  Comment


                  • #10
                    Korkki auki ja voi vaatia vähän enemmän kierroksia että kiertää sinne asti, ei tarvi olla keula ylempänä, mutta saattaa se helpottaa. En muista onko se paluu puoli mutta sieltä saa ilmat pois kun se on kokolailla ylin kohta järjestelmässä ja se on helpompi irrottaa.

                    Comment


                    • #11
                      Kukas osaa kertoa, että mikä on tuon muovisen "ilmausruuvin" kiristysmomentti? Kylmänä vai käyntilämpöisenä?

                      Comment


                      • #12
                        Asensin viikonloppuna letkulämppärin kaikki meni asennuksen suhteen moitteettomasti.
                        Mulla myös AWT-koneeseen lämmittimen asennus edessä. Asensitko myös takaiskuventtiilin kuten defan lappusissa neuvotaan ja tuliko venttiili vastuksen mukana vai pitikö ostaa erikseen? Onko lämmitin pelannut asennusohjeen mukaisessa paikassa kuten pitääkin?

                        Comment


                        • #13
                          Onko juuri tosi ettei AWT-koneessa ole erillistä ilmausruuvia ollenkaan? Olen tässä itsekin sitä etsiskellyt, toistaiseksi tuloksetta.

                          Eberin käyttö tai jokin muu kehittää säännöllisesti ilmaa vesikiertoon ja se pitäisi saada pois. Eberissä on oma ilmausruuvi, mutta laite on asennettu aika alas ja ilmausruuvi saisi olla mahdollisiman korkella.

                          Comment


                            #14
                            Lienee lämmityslaitteen kennon letkussa kennon päässä pieni ilmausreikä. Letkua löysälle ja sen verran irti että reikä tapaa nesteen.

                            Comment


                            • #15
                              Onko sillä suurikin merkitys, että asentaako tuon letkulämppärin ylä- vai alavesiletkuun? Ohjeet sanovat lähes aina että alempaan pitäisi asentaa, mutta tuossa V6 coupessa siihen alaletkuun on aika paha mennä lämmitintä tunkemaan ilman, että letku menee lyttyyn! Pystyputkeen se varmaan juuri ja juuri mahtuisi mutta siinä on ongelmana tuo T-haara eli ei oikeen siihenkään sovi ellei jotain patenttia keksi"

                              Comment


                              • #16
                                Syy on kierrossa. Lämpö nousee ylös ja kylmä tulee alas mikä pistää veden kiertämään jonkin verran. Muuten voi tarvita pumpun.

                                Comment


                                • #17
                                  Kiitos tästä, näinhän se järjellä ajatellen menee, ei nyt vaan oikeen sytytä kun yrittää itse miettiä, mutta kun joku kertoo syyn ni ymmärtää :D Tarvii vaan sitten yrittää soveltaa sinne alaletkuun jotenkin:S

                                  Comment

                                  Working...
                                  X