Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 typ89 2.0E quattro ei pelaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 80 typ89 2.0E quattro ei pelaa

    Terve!

    Vika alkoi pienellä nykimisellä, jonka jälkeen alkoi puutumaan sammumiseen asti, mutta uusinta starttauksen jälkeen taas kulki ok. Nyttemmin Auto pelaa hienosti välillä päivän, sitten taas nykii ja puutuu sammumispisteesen asti. Sittemmin tänään taas aamulla pelattiin, kunnes töistä tullessa tasakaasulla kolmosella ajettua se alkoi taas...

    Pari vuotoa jo poistettu ja useampi autoasentaja moista ihmetellyt ja melkein kaikkea on ehdotettu mitä lähteä vaihtamaan! Hyviä ideoita otetaan vastaan.

    -riku-

    #2
    Moottorinlämpöanturi, ilmamäärämittari, sytytysosat, hall-anturi, bensapumppu. Noista voisi lähteä liikkeelle. Vikakoodejakin se osaa kertoa, jos oikeasti siellä olisi jotain vikaa.

    Comment


      #3
      Saakohan tankki korvausilmaa? Koita ajella tankin korkki löysällä.
      t89 2.0e on vessanpytyllä joten ei kauheasti koodeja juttele. Saattoi tuo ke-jet olla, joten hyvällä tuurilla jotain kertoo :)

      Comment


      • #4
        Joo, kaikkea on ehdotettu, tuo korvausilma on vielä uusi! Tämä KE-jetttihän se. Eli siitä saa siis jopa vikakoodeja ulos?

        Comment


          #5
          Eikös tuosta polttimolla saa jotain "koodeja" vilkuteltua?

          Comment


          • #6
            Minkälaisia arvoja ehjän lambdan pitäisi antaa tästa mustasta piuhasta mitattuna?

            Comment


              #7
              Oma pikku punainen projekti, osaa kyllä kertoa koodeja. Ja juurikin tällä vilkuttamisella sen kertoo. Harmi vain siinä ei ole muistia, joten vian ilmettyä pitää sitä ruveta etsimään. Ja kaikkeahan se ei osaa kertoa.

              Eli sulakeboxi auki ja sieltä pitäisi löytyä harmaa rele (nro 58 muistaakseni) johon saa päälle laitettua sulakkeen. Siihen vain tökkää hetkeksi 5amp sulakkeen. Tässä siis kannattaa olla kaksi sankaria mukana. Toinen tökkää noin 5 sek. sulakkeen kiinni ja toinen lukee mittarin vilkkumisesta mitä koodia pukkaa. neljän numeron sarjassa pitäisi tulla.

              Morsetus tyyliin siis pitäisi kerätä numeroita.. tuota siis voi kokeilla nyt että onko siellä tuommoista. En meinaan muista missä minulla on tuo koodi lista. sen kyllä varmaan löytää jostain saksan audiclubin sivuilta vai olikose UKn. no mutta kuitenkin...

              Itsellä kaikkea mahdollista kanssa ehdoteltiin kun mootorin vikavalo ilmeni (kukaan ei siis tiennyt että missä pirussa on vikamuistin luku/ onko sitä edes, muttä löytyihän se kun itse tutki. Eivät meinaan edes kahdessa audin huoltoliikkeessä sitä löytäneet/ymmärtäneet, mutta special importetin myyjäpä osasin tämänkin kertoa.). Syynä tuli olemaan sitten nakutusanturi. Kone toimi oikein hyvin eikä kilkattanut eikä mitään, mutta tuppasi puutumaan. ilmeisesti anturi oli hyvin heikoilla, jolloin K-jet koitti säästellä konetta tiputtamalla tehoja, kun tahti ei ollut oikea.
              Viimeksi muokannut perrier; 28.11.2008, 07:41. Perustelu: lisää turhaa selostusta.

              Comment


                #8
                Joopajoo, porkkis pääsi heti kuittaamaan. :) Jotenkin sekoitin ABK-moottoriin, joten noista ehdotuksista voi sitten jättää lämpöanturin ja ilmamäärämittarin pois...

                Comment


                  #9
                  Lähteekö tuo käyntiin heti sammumisen jälkeen vai pitääkö odotella? Toimiiko ilman oireita, kun lähtee uudestaan?

                  Comment


                    #10
                    Eli sulakeboxi auki ja sieltä pitäisi löytyä harmaa rele (nro 58 muistaakseni) johon saa päälle laitettua sulakkeen. Siihen vain tökkää hetkeksi 5amp sulakkeen. Tässä siis kannattaa olla kaksi sankaria mukana. Toinen tökkää noin 5 sek. sulakkeen kiinni ja toinen lukee mittarin vilkkumisesta mitä koodia pukkaa. neljän numeron sarjassa pitäisi tulla.
                    Siis vilkkkuuko mittaristossa jokin? Vai se ledi kiinni jotenkin sulakeboksissa oleviin liittimiin. Pitäs yhdestä KEIII-jetistä lukee koodit, mut ei vag-com saa yhteyttä.

                    Comment


                    • #11
                      Noniin, nyt on sitten yksi mahdollinen alipainevuoto korjattu, tosin sen korjaamisen jälkeen piti taas väkisin kierroksilla pakottaa vehje ladulle ja pienen taistelun jälkeen alkoi pelaamaan ja pyörimään tyhkäkäyntikin. Eli siis korjauksen jälkeen ei tuntunut mitään eroa, vaan piti ajella tovi väkisin. Saas nähdä löytyikö vika vai lyökö taas vikaa päälle... Sit taas odotellaan puutuuko huomenna taas, joten hyvillä mielin varmoja kilometrejä kenties jo huomenna.. !?

                      Comment


                        #12
                        tästäpä vähän tietoa 20v.org sivulta. Siellä on ihan mukavasti muutamin ongelmiin ratkaisuja. Valitettavasti opastus on kyllä Englanniksi.. LINKKI

                        Comment


                        • #13
                          Löysin imusarjasta pienen reiän ja kohtuullisen hauraan letkun!
                          Nyttemmin sitten pari päivää kulkenut hienosti, mutta korjauksen mukana tuli tyhjäkäyntiin humputus ja kylmänä ei oikein pyörikään omillaan.

                          Comment


                          • #14
                            Reilun viikon kulki taas mukavasti, nyttemmin sitten melkosäännöllisesti about kilometrin ajon jälkeen meno kuolee toviksi mutta kaasuttelulla saa vielä pelastettua, tosin ei siis pyöri tasakaasulla vaan joutuu rumppaamaan. Tähän mennessä siis imusarjan ympäristöön vaihdettu kaikki letkut vuotoja sieltä löytyikin ja kruununa imusarjasta pieni reikä.
                            Viimeksi muokannut rikumon; 10.12.2008, 22:40. Perustelu: päivitystä

                            Comment

                            Working...
                            X