Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 1.8t -95 Syyläri vuotaa!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 1.8t -95 Syyläri vuotaa!

    Syyläri pitäis saada nopeasti vaihtoon,vuotaa sen verta runsaasti,jonka takia sotkee koko konehuoneen. Kysymys kuuluukin missä kannattaa käydä,tai mistä ostaa tampereen lähistöltä? Yritin purkaamoista katsella käytettyjä osia,muttei ainakaan vielä osunut silmään.. Paljonkohan mahtaa maksaa uutena? Tiedän,että aihetta on jo puitukin täällä..

  • #2
    Ihan vinkkinä. -Älä osta käytettyä, kun Sinulla sellainen kerran jo on.

    Nissensin jäähdyttimiä kehoittaa isot pojat välttämään. Minulla kyllä on sellainen kolmatta vuotta käytössä, että tiedä sitten. Haukuttu niitä on ainakin sen verran, että tuskin ihan tuulesta temmattuja juttuja kuitenkaan.

    Comment


      #3
      114e Motonetistä. Hyvin toimii omassa kulkineessa.

      Comment


      • #4
        käväsin tänään ostamassa sen syylärin sieltä motonetistä. Toivottavasti ei tullu maanantaipainos vastaan.. Auto ainakin tuntuu sellainen olevan!

        Comment


        • #5
          Paukahti tossa taannoin omasta Taudista myös jäähdytin ja nyt kuluu jäähynestettä lähes samaan tahtiin mitä bensaa. No ei nyt ihan sentään, mut about 2 litraa/500km. Jäähdyttimen alareuna on aina märkä sekä lätäkköä pukkaa auton alle, joskus pientä ja toisinaan melko reipaskin lammikko.

          Moponetti ei tunnista ysikympin jäähdytintä, joten täytyykin kysyä viisaammilta että sopiiko tonne suoraan jonkun muun vitoskoneisen Taudin jäähdytin(esim lötköstä/koupesta)? Siis ilman mitään ihmeempiä letkukikkailuja, jäähyjärjestelmä kun on muutenkin melko hankala ilmattava...

          Comment


            #6
            90:nen on pitkälti 80:nen, joten jos Motonetistä haluaa ostaa, niin 80:sen kennoja tutkimaan.

            Moottorityypin löytää tulpparivistön alapuolelta keskeltä stanssattuna lohkon yläpintaan, kaksi kirjainta esim. RU. Etka jumppa kertoo, että nelosissa taitaa olla 80/90/Coupeissa kaikissa 590mm pitkä syyläri (b 893 121 253A), paitsi ilmastoinnin kanssa saattaa olla 600mm pitkä (b 893 121 253) (myös dieseleissä).
            Viimeksi muokannut jasso; 1.12.2008, 17:45. Perustelu: vikaa, vikaa

            Comment


            • #7
              Oukei, kiits :)

              KV-mosahan tossa on. Eli vitonen, eikä oo ilmastointia. Ilmeisesti kasikympeissäkin on toi jäähdytin sit tolleen "hölmösti" koneen sivussa? Aattelin et näin on vaan näitten pitkien vitoskoneiden kanssa, ajattelu ei oo mun vahva laji :D

              Comment


                #8
                Komento takaisin! Jumppasin väärin.

                Tuo teksti pätee nelosiin. Vitosissa on erilaiset. Riippuen nyt vähän kokoonpanosta, KV:ssa on ETKAn mukaan syyläri manuaalisissa ilman ilmastointia 893 121 251 K (470mm) ja automaatin kanssa puolestaan 480mm. 480mm:ssä on lähdöt lisäsyylärille, jota käytetään lisänä.

                Meni vaikeaksi...
                Viimeksi muokannut jasso; 1.12.2008, 17:47.

                Comment


                • #9
                  No niin aattelinki, kun muistaakseni ysikympeissä on aina vitos-mosa keulilla. Manuaali toi mun peli on(onneks). Kone näyttää tosiaan KV:lta ja sitä se takapaksin, vai missäsenytoli, läpyskänkin mukaan on. Lohkosta ei oo kyl tullu kateltua. Saksantuliainen toi kärry, ilman ohjekirjaa, eikä edes itse tuotu, niin ei voi ihan varmaks mennä vannomaan että mikä tuo on...

                  Teppo varmaan kertoo saako hänen kauttaan tollaseen jäähdytintä, tai jos ei kerro niin sit täytyneepi kysästä...

                  Comment


                    #10
                    http://www.behrhellaservice.com/Chan...eCatalogue.jsp
                    Behr-Hella katalookista on näppärä katsella noita eri vaihtoehtoja.

                    Jos olisi ilmastointi, niin sama syyläri kuin ässässä. 1,5 vuotta sitten n. 290e autotarvikeliikkeessä.

                    Comment


                      #11
                      Tuon katalogin mukaan olisi VAG 893 121 251 K = Hellan/Behrin 8MK 376 714-721.

                      Comment


                        #12
                        Nostellaas vanhaa aihetta. Huomasin että syylärin vasemmasta alanurkasta, tyhjennyspropun (?) seutuvilta lykkää nestettä maahan. Auttaako noihin yleensä kiristys vai pitääkö vaihtaa tiiviste? En viitti mennä ensimmäisenä kiristelemään, kun näyttää paikat melko muovisilta..
                        A4 1.8tq '96 ilmastoinnilla..

                        Comment


                        • #13
                          Mulla hajos uudesta tarvikesyyläristä heti kättelyssä tuo ilmausruuvi. Nypin hajonneen muovirenkaan siitä ruuvista pois, ja löin täyteen o-renkaita siten, että kestävät suorassa. Bilteman o-rengaslajitelmasta löyty sopivan pienet tiivisteet.

                          Comment


                            #14
                            Onko -95 A4:ssa samanlainen syyläri kuin uudemmissakin B5-koppasissa? Motonetissä väittivät että voi olla eroja, ja sieltä löytyy tietysti vain 96-> syyläreitä joten ei uskaltanut vielä ainakaan ostaa pois. Manuaali kyseessä.

                            Comment


                              #15
                              Mulla on yli määräisenä AEB-koneisen uusi/käyttämätön syyläri (Behr/Hella). Etkan mukaan ollut tuolla osanumerolla käytössä jo vuodesta 95 B5-korisissa. Siinä on ATF-jäähdytin samassa, mutta senhän voi jättää käyttämättä.

                              Pistä vaikka privaa jos kiinnostaa.

                              Comment

                              Working...
                              X