Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Torsenia taka-akselille

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Torsenia taka-akselille

    Mitähän se A4:nen sanoisi jos tämän tuikkaisi taakse differentiaaliksi:
    Quaife, Rear Helical LSD Differential n. 920?
    Kait siitä tulisi enemmän "Tail happy", lainatakseni Top Gearin kavereita :)

    Ja mitähän se ESD siellä saa kaverina aikaan, paukkeen lisäksi...

    Stasiksella on ollut sellainen lamellilukolla (Eli luultavasti hauskempi, kuin tuo Quaifen pehmeästi lukottava LSD :)) oleva malli, mutta hintaa oli 2000 USD.

    #2
    Eipä ESD tuosta tuon taivaallista välitä, yrittää vain tasata jos pääsee toinen puoli kaikesta huolimatta lipsumaan (jolloin torsen on jo "seonnut" pidonpuutokseen)

    Comment


      #3
      Mitenhä tollainen toimii etuvetoisessa, kun semmoistaki olis tarjolla.
      Auttaako hieman pito-ongelmiin, nyt kun uupuu takatyöntö. :)

      Comment


      • #4
        Mitenhä tollainen toimii etuvetoisessa, kun semmoistaki olis tarjolla.
        Auttaako hieman pito-ongelmiin, nyt kun uupuu takatyöntö. :)
        Itellä on tossa Golfissa Torseni etuakselilla ja yks parhaimpia virityksiä mitä tuohon on tullut laitettua. Vetely kiihdytyksissä väheni todella paljon ja onhan tietenkin pitoa reilusti enemmin kun jää kaksi mustaa viivaa yhden sijasta.

        Comment


          #5
          Muistaakseni Alfa Romeo on tarjonnut tehdasvarusteena joihinkin autohinsa torsenia etuakselille ja siitä kirjoitetut jutut on olleet pääsääntöisesti hyvin positiivisia.

          Comment


          • #6
            Tuon linkin kuvassa lukee "Used in Porsche 944".

            http://www.quaife.co.uk/shop_files/QDF4Q30998.jpg

            Mahtaakohan tosiaan olla sama mötikkä A4:ssa ja tuossa Possussa? Jos noin on, jostain romikseltahan voisi löytää melkoisen halvalla tuollaisen.. Siivosti ajamisen vaikeutuisi entisestään :)

            Comment


              #7
              Porsche 944:ssä on Audin 016 sarjan vaihteisto joskin tietyin muutoksin, kun se on taka-akselilla. Sukulaisuussuhde on siis olemassa, mutta tuo olisi ainakin minulle uutta tietoa että 016 yhteensopiva etumurikka kävisi taka-akselille kunhan laittaa vaan.
              Porscheissa on kitkalukollista laatikkoa, mutta ei liene yhtään halvempi tapa, koska ovat sangen haluttua tavaraa 944-piireissä.

              Comment


              • #8
                Totta, tuon laatikon sukulainen makaa torquetuben jatkona. Sitä on vahvistettu useastakin eri kohdasta joten tavallinen Audi:n boksi ei ei Possussa kauaa kestä.

                Quaifesta sen verran että en Quaife tekee murikat mittojen mukaan. Esim, etumotti-Porscheen heillä on useita malleja (924,944,968 ja jne) mutta nuo tietenkin käyvät vaikka-ja-mihin. Tärkeää on mitata omasta perästä mitat ja verrata Quaifen sivuilla löytyviin mittoihin.

                Meidän kotteroissa tosiaan tuo M220 optio on haluttua tavaraa. Tässä on siis kyseessä kitkalukko. Se, että kumpi on järkevämpää, pistää käytetty kitkalukko vai modernimpi Quaife on jokaisen oma asia.

                Comment


                  #9
                  Mulla on possussa Quaifen murikka ja hyvin toimii. Autoa voi viedä luisussa todella helposti.

                  Urkin perään on sovitettu V8:n torsen, kokemusta ei käytössä vielä ole tuon ikuisuusprojektin osalta. Ehkä sitten kesällä (en sano minä vuonna).

                  Comment


                  • #10
                    Nostetaan nyt aihetta taas esille.

                    Ebay.de: Torsen-Sperrdifferential für Quattro Hinterachse !

                    Ilmoitettu sopivuus: RS2/S2/S4/S6/urquattro & VW Passat syncro 32b (Bj. 85-88)
                    Mainostavat myös vahvistettua versiota.

                    Kenelläkään ei taida olla vielä kokemusta näistä?

                    Comment


                      #11
                      Jos kyseessä on V8 audeissa käytetty murikka niin se ei kyllä kestävyydestään ole tunnettu.

                      Itselle parhaillaan asennuksessa quaifen torsenit eteen ja taakse, kesällä näkee miten toimii ja kestää.

                      Comment


                        #12
                        Tulee siis tripla-torsen =O vai? Voi aiheuttaa mielenkiintoisia efektejä mitä olen kuullut, mutta tämä on aivan hataraa muistikuvaa jostain tekstistä vm 2003 tjms.
                        Viimeksi muokannut haraldh; 22.1.2010, 22:48.

                        Comment


                          #13
                          Joo-o. Joidenkin mielestä tuohan arpoo voimaa mihin sattuu, milloin sattuu. Tavoitteena saada voimaa jaettua yhden sijasta vähintään kahdelle pyörälle. Mutkaradalla kun ei houkuta junttilukkoa käyttää ja 2k$ perän kitkalukosta on liikaa.

                          Eniten nyppii voiman karkailu sisäkaarteen etupyörästä, siihen ainakin tuolla pitäisi apua tulla.

                          Comment


                            #14
                            Aika mielenkiintoinen aihe! =) On nimittäin joskus käynyt mielessä että mitenköhän auto toimis jos ois 3 X torsen. Odotan innolla Tepon "analyysiä", kunhan saat ne paikoilleen ja pääset kunnolla kokeilemaan miten ne toimii! =)

                            Comment


                              #15
                              Kohtuu luottavainen toimintaan olen kun hyllyyn otin samalla keikalla toisen parin lukkoja myytäväksi...

                              Comment


                              • #16
                                Tässä olisi hieman tarkempia kuvia tuosta eBay-murikasta, jos vaikka joku tuosta osaa jotain sanoa silmämääräisesti.

                                Comment


                                • #17
                                  kyllä kelpaisi renkaitten väliin tommonen torso eteen & taakse. ottaa sanoinkuvaamattoman paljon päähän kun motarilla rupeaa kuskin tai matkustajan puoli vain sutimaan.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Aika jännä, että tuon Ebayn vehkeen hampaat ei ole hiottu. Jonkilainen nitraus näyttäisi kuvan mukaan olevan pinnassa, mutta salama voi vääristää. Hiomattomat hampaat vaan tuppaavat pitää aika kovaa ääntä, joten äkkiseltään tuntuisi, että laadukkaasti tehdyissä versioissa olisi hampaat varmasti hiotut.

                                    Comment


                                      #19
                                      tommosess paikassa yks hailee onko hiottuja rattaita. eihän noita ole edes kunnolla laakeroitu.

                                      Comment


                                        #20
                                        Alkuperäinen kirjoittaja Teppo Kalske Näytä viesti
                                        Joo-o. Joidenkin mielestä tuohan arpoo voimaa mihin sattuu, milloin sattuu. Tavoitteena saada voimaa jaettua yhden sijasta vähintään kahdelle pyörälle. Mutkaradalla kun ei houkuta junttilukkoa käyttää ja 2k$ perän kitkalukosta on liikaa.

                                        Eniten nyppii voiman karkailu sisäkaarteen etupyörästä, siihen ainakin tuolla pitäisi apua tulla.
                                        Jos arpookin miten sattu ja milloin sattuu, on eri asia huomaako sitä käytännössä. Ehkä rata olosuhteissa sen alkaa huomata, kun kuskin perstuntumakin on kohdillaan, mutta en usko kadulla asialla olevan mitään merkitystä. Uskallan väittää toimivaksi ratkaisuksi, ainakin katukäyttöön.
                                        Mielenkiinnolla odotan tuloksia.

                                        Comment


                                          #21
                                          tommosess paikassa yks hailee onko hiottuja rattaita. eihän noita ole edes kunnolla laakeroitu.
                                          Jep, vielä kun murikan toimintaperiaatteeseen kuuluu se että ns. normaalitilanteessa eli suoraan ajettaessa ne ei pyöri ollenkaan. :)

                                          Comment


                                          • #22
                                            Jos arpookin miten sattu ja milloin sattuu, on eri asia huomaako sitä käytännössä. Ehkä rata olosuhteissa sen alkaa huomata, kun kuskin perstuntumakin on kohdillaan, mutta en usko kadulla asialla olevan mitään merkitystä.
                                            Kyllä sen huomasi jo ihan pihalla siirtäessä.
                                            Takapään ulos-joustoa ei liiemmin ole, eikä riittänyt kumi kuopan pohjalle->auto paikallaan niinku "paskatatti" oikea takarengas sutii..
                                            Sama kadulla ja radalla, yhdestä renkaasta nousee mutkasta kiihdyttäessä savut...

                                            selkokielellä:
                                            http://www.youtube.com/user/4WDdragrace

                                            Tosin perstuntumakin lienee kohdallaan, varttiveto "luu ulkona" :)

                                            Comment


                                              #23
                                              Vaikuttaakohan tuo vakauttavasti kiihdytyksessä vai rupeekohan vikuroimaan pahastikkin tehojen kanssa.

                                              Comment


                                                #24
                                                Tuo videopätkä ei minusta kylllä korosta torsenin huonoja puolia, kun tuossa se toimii ihan niinkuin pitääkin eli työntää enemmän momenttia takapyörille.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  ei se mitään vikurointia ole, rifftinkiä :)

                                                  Otetaan huomioon se että tässä näkyy vain toinen puoli autosta.
                                                  Oikea takarengas löi lähes poikkeuksetta joutavaa kiihdytyksissä..

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Vaan sittenhän se mahtaa olla enempikin avoimen takatasurin vika, ei keskitorseenin? Jos keskitasuri olis juntti, niin löis tyhjää oikean takarenkaan lisäksi vasen eturengas. Jos takalukko olis kiinni niin silloin en tiedä mitkä kaikki renkaat sutis.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Kyl, olet oikeassa.
                                                      Otsikossakin lukee että torsoa taka-akselille.
                                                      kyllä, tai toiset ristikkäin.
                                                      Toinen etu, ehkä. luultavasti ei kuitenkaan mikään edellä mainituista :)

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Alkuperäinen kirjoittaja opinions Näytä viesti
                                                        Kyllä sen huomasi jo ihan pihalla siirtäessä.
                                                        Takapään ulos-joustoa ei liiemmin ole, eikä riittänyt kumi kuopan pohjalle->auto paikallaan niinku "paskatatti" oikea takarengas sutii..
                                                        Sama kadulla ja radalla, yhdestä renkaasta nousee mutkasta kiihdyttäessä savut...

                                                        selkokielellä:
                                                        http://www.youtube.com/user/4WDdragrace

                                                        Tosin perstuntumakin lienee kohdallaan, varttiveto "luu ulkona" :)
                                                        Tuleeko autosta esim.radalla mahdoton ajaa?
                                                        Eli tuleeko ns. etuvetovetelyä kun tehot siirtyy pyörältä toiselle?

                                                        Edit: Niin siis onko tuossa videon autossa nyt torsen vain keskellä?

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Päinvastoin. Tuostakin pitäisi tulla huomattavasti parempi, kun vetoa löytyy oikeasti tasaisesti jokaiselle pyörälle. Jää se turha arpominen pois. Sisemmät ei jauha mutkissa, kiihdytyksissä veto tulee tasaisesti jne.
                                                          Voi tietysti olla että tulee hieman "raskaampi" ajettava, mutta luultavasti nopeampi?

                                                          Omat kokemukset on (valitettavasti?) vain etuvetoisesta torsen-lukolla.
                                                          Ei todellakaan aiheuta vetelyä, päinvastoin vakauttaa menoa huomattavasti kun molemmat ohjaavat vetää. Mutkistakin suorastaan imee ulos, joskin sen saa liialla kaasulla myös puskemaan..

                                                          Teemu jo kirjoitti kauan sitten:
                                                          Itellä on tossa Golfissa Torseni etu-akselilla ja yksi parhaimpia virityksiä mitä tuohon on tullut laitettua. Vetely kiihdytyksissä väheni todella paljon ja onhan tietenkin pitoa reilusti enemmin kun jää kaksi mustaa viivaa yhden sijasta.

                                                          Videon autossa ei kuvaushetkellä ole muuta kuin vakio torseni keskellä ja avoin junttilukko takana.
                                                          Teppo varmasti raportoi mielipiteen käytöksestä, viimeistään sitten kun sillä on lukot paikallaan ja auto ojassa.
                                                          Viimeksi muokannut opinions; 1.2.2010, 11:17.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Joko se Teppo niitä lukkoja on päässy testaamaan?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X