Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

urs4 vaihdelaatikon jäähdytysputket? Vika pahempi. Laatikon turbiini sökö.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • urs4 vaihdelaatikon jäähdytysputket? Vika pahempi. Laatikon turbiini sökö.

    tänään töihin mennessä ajattelin että johan on liukasta kun rupesi kierrokset koneessa nousemaan noustessani isohkoa ylämäkeä...

    Todellisuudessa ei ollutkaan sitten liukasta vaan laatikko rupesi vaihtelemaan pykälää isommaks ja pienemmäks miten sattuu... Hiljensin sitten seuraavalle pysäkille (matkaa alle 1 kilometri) ja auto sammui. Käynnistin auton uudelleen ja se käynnistyi mutta auton alta kuului sellainen hiljainen kilkatus. Sammutin auton ja pellin alla kuikuilemaan.

    Taskulampun valossa näin että laatikon vasen kylki oli märkä ja auton alla oli öljy lammikko :(

    Auto traktoautoon ja soittivat että jäähdytinputket ovat entiset. Uudet maksavat 700 euroa...

    Näinpä onko jollakin tietoa voiko niitä tehdä itse ja mistä vois saada niistä hieman lisää tietoa, löytyykö jostain mittoja ja että mikä materiaali kestää...

    Onko tuossa 700 eurossa joku merkki liike hinta vai saako niitä jostakin halvemmalla.? Jollakin käytettynä (saa tarjota)

    paljonko siellä niitä putkia oikein on ja onko jollakin tietoa osanumeroista? Teppo?

    Kiitos etukäteen. . .
    Viimeksi muokannut okkim; 25.11.2008, 19:54. Perustelu: jäähdytys, ei lauhdutus ;)

  • #2
    Jos tuosta kuvasta saisi kaiveltua osanumerot?
    Kaikki joiden perässä laatikon koodi CBF, se laatikko sulla pitäis olla.
    Hintaa noille putkille Suomessa kai 550e nurkilla.
    Attached Files

    Comment


    • #3
      voin kans kurkata josko olis letkut vielä tallella.
      mitään muistikuvaa ei kylläkään ole mihin olisin nuo heittäny, mutta
      yritän ettiä.

      Comment


      • #4
        kiitoksia akille! muilla ollut vastaavaa ja miten korjattu?

        Comment


          #5
          Vanhojen putkien liitos jäähdyttimeen ja vaihdelaatikkoon voi tuottaa ongelmia. Vanhoista saa liitososat ehkä juotettua irti - ovat varmaankin fosforikuparilla juotettu itse putkeen kiinni. Sitten vain johonkin hydrauliikkeeseen, tapaavat yleensä vääntää putkesta. Tuohon sopinee joku 12mm rst-putki, joustopaikat rst-teflonletkuilla - ihan samannäköisiä niistä ei tule, mutta toimivuus on ilmeisesti ensisijainen funktio. Tarvikkeille ja työlle tulee hintaa ehkä alle 200e + tietty ulkoistettu työ mahdollisesta poispurkamisesta ja asennuksesta.

          Purkuautosta "uudet" putket?

          Comment


          • #6
            Elikkä putken pettämisen vuoksi oli hajonnut tuo turbiini laatikosta. Uusi laatikko maksaa 3490 e joten se ei tule kuuloonkaan. Tosin laatikon korjautuskin taitaa maksaa hunajaa jos mitään korjattavaa enään edes on.?

            Hyviä neuvoja otetaan vastaan ja profiilin kulkineeseen sopivaa laatikkoa saa tarjota jos sattuu jollain ylimääräisenä olemaan. . . Kiirekkin hieman olisi.

            Comment


            • #7
              Soitappa Antti Röyhkiölle (RAM-Auto) Suomusjärvelle, p. 0400-523366.
              Jonot on kyllä varmaan sitä luokkaa, että ihan heti huomenna ei auto työn alla ole...

              Comment


              • #8
                Minkäs tautta se laatikko pitää rempata jos kerran pelkkä turbiini rikki? Eikö pelkän turbiinin vaihto riittäisi -- muutaman tunnin savotta.

                Comment


                • #9
                  Juu, ihan oikeesti ei varmaan kannata antaa Traktoauton laittaa kun vaihtoehdot merkkiliikkeessä on joko uusi laatikko tai ei mitään.

                  Comment


                  • #10
                    juu ei jää traktoauton laitettavaksi vaan jonnekkin muualle... Soittelin korjauksesta ja jos siellä on planeetalle ja kehille käynyt jotain niin korjaus tulee maksamaan noin 3000 e. Siis tuolla suomusjärvellä...

                    Comment


                    • #11
                      Onpa aika kovan oloinen korjaushintakin tällä kertaa, taitaa olla pahimman mukaan arvioitu.
                      Kannattaisi varmaan antaa avauttaa laatikko, sen jälkeen tietänee kumpi on kannattavaa, uusi laatikko vai korjauttaminen.

                      Comment


                      • #12
                        Elikkä putken pettämisen vuoksi oli hajonnut tuo turbiini laatikosta
                        Onko tämä nyt fiktiota vai faktaa?

                        Jos laatikon öljynjäähdyttimen (puhekielessä vääristyneesti puhutaan lauhduttimesta) putken kusemisen vuoksi laatikosta karannut öljyt ja siitä johtuen öljynpaineet tippuneet nollaan, niin tottakai se rupeaa luistamaan ja tekemään vaikka mitä epänormaaleja juttuja. Tuntuu jotenkin liioitetulta, että tässä vaiheessa aijemmin toiminut toosa aukaistaan ja asennetaan suorilta käsin superkitti.
                        Jos tuo turbiinin hajoaminen on todellista, niin miksei sitä sitten pelkästään kannattaisi vaihtaa? Nopempi homma kuin manuaalin kytkinlevy/paineasetelman vaihtotyö.

                        Comment


                          #13
                          Aikapaljon on tomaattiursseja ollut purussa, luulisi että CBF-tjms, laatikko lähtee edulliseen kilohintaan kun kysyntä niille on kuitenkin aika alhaista.

                          Siis pahimmassa tapauksessa.

                          Comment


                          • #14
                            Ruåttis löytyy n. 500 € hintaan loota.

                            http://www.blocket.se/vi/19045703.htm?ca=11_s

                            Ja toisesta linkistä kone, turbo ja loota = 2000€

                            http://www.blocket.se/vi/19029943.htm?ca=11_s
                            Viimeksi muokannut RS_2; 2.12.2008, 20:24. Perustelu: linkin lisäys

                            Comment

                            Working...
                            X