Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ajoitusongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ajoitusongelma

    Audin 2,3 sen koneen jakohihnanvaihto vähän tökkii vuosmalli on siis 1987, olisiko jollain kokemusta? Kumpi merkki pitää vauhtipyörältä olla kohdallaan nolla vai viiva?

    Selvennykseksi vielä en ole tuotra hihnaa itse vaihtanut enkä paneutunut mutta kun tuon vaihdatin niin nyt pikkasen nykii ja ei ole vetoa, sytkiä katsottiin strobolla ja näytti nolla tulevan kohdalleen eli ennakkoa ei ole ja epäilyssä on että on muutaman hampaan pielessä?

    Nytkun joudun itse paneutumaan asiaan niin viisaampien neuvot olisi nyt kullankalliita.

    Miten se muuten on se virranjakaja kiinni kun ei het siitä päältä löytynyt miten olis saanut pyöräytettyä, vai saakokaan sitä?

    #2
    Kokemusta paristakin. Vauhtipyörä nollan kohdalle. Etupäässä pitää siivapyörän sisimmässä kohdassa oleva merkki olla hihnasuojassa olevan nystyrän kohdalla ja nokkapyörän takana olevan merkin pitää kohdata venakopan kansi. Ero on sitte yli 5mm, jos on pielessä.

    Virranjakaja on sellasella haarukalla kiinni. Kiinnitysmutterit on joskus peitetty pellillä, joka on väkisin väännettävä sivuun.

    Comment


      #3
      20v-koneissa ei ainakaan vauhtipyörän 0-merkki ja kampuran etuhihnapyörän merkki ole lähellekään linjassa eli etuhihnapyörästä ei tule välittää. Tai no jos se aivan päin seiniä on, niin voi olettaa että urakiila on murtunut rikki, mutta puolisen senttiä tms se on sivussa aina. Näin siis 20v:ssä.

      Comment


        #4
        Kyllä se ainakin mulla on ollu just eikä melkein, siis 10v.

        Comment


        • #5
          Jarkko Kalsi: kirjoitti
          "Kokemusta paristakin. Vauhtipyörä nollan kohdalle. Etupäässä pitää siivapyörän sisimmässä kohdassa oleva merkki olla hihnasuojassa olevan nystyrän kohdalla ja nokkapyörän takana olevan merkin pitää kohdata venakopan kansi. Ero on sitte yli 5mm, jos on pielessä."


          No tänäiltana olis aikomus ruuvvata, josko sais kohilleen.

          Kiitoksia taasen.

          Comment


          • #6
            Nonniin homma tehty ja kone laulaa, siis soveltaen ojetta noudattaen ja hei toi on yksi nokka-akselinen kone, kait ;-))

            Se vauhtipyörä nollaan ja nokanpäässä oleva kolo tapaa venakopankannen, tai sen kolon alalaidan, he he ei mene ihan kirjan mukaan.

            Ja se siivapyörä huitelee missä tykkää.

            Käytiin koeajolenkki täysillä tehoilla ja kivaa oli pikkurännii laskkee lumisella polulla, kukas se sanokaan että "se on hallussa kun se on sladissa"

            Comment


              #7
              No oliko siinä nyt jako pielessä?

              Comment


              • #8
                Siinä on nyt jako kohdallaan ja sytkä kohdallaan ja ja ja....

                Ilmeisesti siitä siivapyörän merkistä ei välitetä?

                Comment


                  #9
                  Pitää siitä sen verran välittää, että jos se "elää" niin se nokkaremmin alapyörä on rikki ja koko paketti liian löysällä (pitäisi olla 450Nm!). Tuhoa tiedossa, jos se siinä liikkuu. Seuraa tilannetta.

                  Kyse siis kampuran etupyörästä = "dampperi".

                  Tuo siiva on kyllä takuulla raumalainen paikallinen termi :)

                  Comment


                  • #10
                    Tuo kirjani kertoi 350Nm ??

                    Vaihtoehtoja piisaa..

                    Comment


                    • #11
                      Nosta koneen kierrokset 2500rpm ja väännä virranjakajaa myötäpäivään sen verran, että storobolla katsottuna siellä vauhtipyörän päällä olevasta reiästä pitäisi vilkkua 18* siinä neliskanttisen reiän oikeassa reunassa. Sen dampperimerkin ei todellakaan heilua missä sattuu. kierrosten noustessa merkki tosiaan liikkuu vasempaan päin,mutta tyhjäkäynnillä ei. Yhellä nokalla se on, elä vain kerro, et löysit sieltä toisenkin nokan...

                      Comment


                      • #12
                        Siinä vauhtipyörässä on mielestäni vain kaksi merkkiä 0 ja lI ??

                        Nyt on se I siinä kohillaan tyhjäkäynnillä.

                        Kaikestapäätellen on nyt kohillaan.

                        Siinä on y'x pikkanen toinenkin ongelma, pitäsköhän sille avata oma ketju?

                        Se on kun laittaa kylmänä käyntiin ei käy tyhjäkäyntiä kuin 500rpm mutta kun pikkasen lämpee ja sammuttaa ja laittaa uudelleen käyntiin hakee normaalin tyhjäkäynnin??

                        Varmaan joku anturijuttu??

                        Comment

                        Working...
                        X