Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

200 tq 10v takaveto, kestävyys?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    200 tq 10v takaveto, kestävyys?

    ......
    Viimeksi muokannut unlame; 19.3.2009, 14:44.

    #2
    Jopas on referenssit jutuilla. Parisataa heppaa alivireinen S1 ja sitä rataa.

    Laatikko kestää, takamurikka luultavasti ei. Tein oletuksen että voimaa ei häävisti ole :)

    Comment


      #3
      ......
      Viimeksi muokannut unlame; 19.3.2009, 14:47.

      Comment


        #4
        Okei, paljonko sitä voimaa sitten on että voi arvata mikä kestää ja mikä ei kestä? Ilman tuota tietoa ei ole juuri mitään mihin vastata.

        Comment


          #5
          Ei kai se laatikko siitä välitä, vetääkö yksi vai neljä pyörää ja onko lukot päällä vai ei, jos sutimisherkkyyttä ei huomioida.

          Comment


          • #6
            Onko joku oikeesti kokeillut dieselvollen laatikkoa?
            Sopiiko se koneen perään "heittämällä"?
            Huhuja tuosta sovelluksesta on liikkeellä, mutta en ole tavannut ketään ketä tuollaisen olisi tehnyt.

            Comment


              #7
              S1 ei tullut tehtaalta 600-heppaisena - vasta "loppukäyttäjät" nostivat niistä tehoja.
              Eipä niitä tullut tehtaalta yhtään kappaletta.

              Comment


              • #8
                kuulemma ajeltiin rallin kulta-aikaan MOLEMMAT LUKOT PÄÄLLÄ
                tehtaan RALLIIN valmistamien Quattrojen (Gr. 4, Gr. B A1, A2) keskitasauspyörästö on kiinteällä 50/50 suhteella.
                erillisiä etu/takaperän lukkoja kansanautojen tapaan niissä ei ollut

                EDIT: teen-itse-ralliauton-quattrosta miehet ovat toki saattaneet tuon kiinteän puuttuessa toki ajellakin lukot päällä..

                EDIT 2:selailin aikakirjojani ja ymmärtääkseni viimeisissä A2 sekä Sport ja S1 kehitysversioissa takaperällä käytettiin Quaifen tekemää murikkaa jossa kitkalukko.
                Viimeksi muokannut Vänni; 19.11.2008, 16:15.

                Comment


                  #9
                  ......
                  Viimeksi muokannut unlame; 19.3.2009, 14:47.

                  Comment


                    #10
                    Aki tarkoitti varmaan ralli versioita

                    Comment


                    • #11
                      tehtaan Ralli versioita tarkoitin, kun ralli Quattroista tuossa lainauksessa puhuttiin.

                      mielestäni on kuitenkin turha vertailla siviili versioita tehtaan ralli versioihin teknisesti/kestävyydeltään, niissä kun ei ole kovinkaan paljon yhteistä runkoa ja tekniikan kuoria lukuunottamatta.

                      016 sarjan laatikko kestää aika paljon, mutta se että kestääkö se pelkästään takavetoisena on toinen juttu. Järkevintä olisi varmaankin ottaa laatikosta etuvedon palikat pois keskeltä asti ja laittaa siihen tarvittaessa kiinteä lukko, niin ei tarvitse arvailla mikä muu laatikko sinne käy. Eikä sitten tarvitse miettiä kardaaniin yms. seikkojen mitoituksia.
                      Viimeksi muokannut Vänni; 19.11.2008, 17:02. Perustelu: kirjoitushäröjen poistoa

                      Comment


                      • #12
                        Alkuperäinen kirjoittaja joteam1 Näytä viesti
                        Onko joku oikeesti kokeillut dieselvollen laatikkoa?
                        Sopiiko se koneen perään "heittämällä"?
                        Huhuja tuosta sovelluksesta on liikkeellä, mutta en ole tavannut ketään ketä tuollaisen olisi tehnyt.
                        Täytyy entisenä takaveto-volvistina korjata tämä asia, eli dieseleissä on ollut samat laatikot kun bensa vehkeissäkin. Vanhemmissa useita eri sovelluksia 4- ja 5-vaihteisina joko kovalla vitosella tai sähköisellä ylivaihteella (koodit M4x) ja uudemmissa 900-sarjalaisissa 5-vaihteinen M90-laatikko joka käsittääkseni näistä kaikista kestävin. Jotkut volvolandialaiset on tällä laatikolla kyllä repinyt muhkeita tehoja/vääntöjä ilman hajoamisia...

                        Comment


                          #13
                          Ja onhan vielä VW LTxx-sarjan takatuupparilaatikot käytettävissä.

                          Eikö 200TQ drifteri olisi ollut kivempi toteuttaa nelivetoisena, pelkästään vain tehoja nostamalla (400+), niin ei tarvisisi kikkailla takavetoisella pajavasaramaisesti käyttäytyvällä autolla... :-D

                          Comment


                            #14
                            ......
                            Viimeksi muokannut unlame; 19.3.2009, 14:48.

                            Comment


                            • #15
                              Tuohon volvon laatikon sopivuus hommaan vastatakseni, diesel volvon kytkinkoppa tosiaan käy suoraan vitoskoneen jatkoksi, ainoastaan pari pultinreikää on hieman eri kohdassa mutta ei aiheuta kummempia toimenpiteitä. Itse laatikothan tosiaan on samat dieselissä ja bensassa. itse juurikin eilen kyseisen sovituksen tein kun asennan 10v turbokonetta sierran koriin.

                              Comment

                              Working...
                              X