......
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
200 tq 10v takaveto, kestävyys?
Collapse
X
-
kuulemma ajeltiin rallin kulta-aikaan MOLEMMAT LUKOT PÄÄLLÄ
erillisiä etu/takaperän lukkoja kansanautojen tapaan niissä ei ollut
EDIT: teen-itse-ralliauton-quattrosta miehet ovat toki saattaneet tuon kiinteän puuttuessa toki ajellakin lukot päällä..
EDIT 2:selailin aikakirjojani ja ymmärtääkseni viimeisissä A2 sekä Sport ja S1 kehitysversioissa takaperällä käytettiin Quaifen tekemää murikkaa jossa kitkalukko.Viimeksi muokannut Vänni; 19.11.2008, 16:15.
Comment
-
tehtaan Ralli versioita tarkoitin, kun ralli Quattroista tuossa lainauksessa puhuttiin.
mielestäni on kuitenkin turha vertailla siviili versioita tehtaan ralli versioihin teknisesti/kestävyydeltään, niissä kun ei ole kovinkaan paljon yhteistä runkoa ja tekniikan kuoria lukuunottamatta.
016 sarjan laatikko kestää aika paljon, mutta se että kestääkö se pelkästään takavetoisena on toinen juttu. Järkevintä olisi varmaankin ottaa laatikosta etuvedon palikat pois keskeltä asti ja laittaa siihen tarvittaessa kiinteä lukko, niin ei tarvitse arvailla mikä muu laatikko sinne käy. Eikä sitten tarvitse miettiä kardaaniin yms. seikkojen mitoituksia.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja joteam1 Näytä viestiOnko joku oikeesti kokeillut dieselvollen laatikkoa?
Sopiiko se koneen perään "heittämällä"?
Huhuja tuosta sovelluksesta on liikkeellä, mutta en ole tavannut ketään ketä tuollaisen olisi tehnyt.
Comment
-
Ja onhan vielä VW LTxx-sarjan takatuupparilaatikot käytettävissä.
Eikö 200TQ drifteri olisi ollut kivempi toteuttaa nelivetoisena, pelkästään vain tehoja nostamalla (400+), niin ei tarvisisi kikkailla takavetoisella pajavasaramaisesti käyttäytyvällä autolla... :-D
Comment
-
Tuohon volvon laatikon sopivuus hommaan vastatakseni, diesel volvon kytkinkoppa tosiaan käy suoraan vitoskoneen jatkoksi, ainoastaan pari pultinreikää on hieman eri kohdassa mutta ei aiheuta kummempia toimenpiteitä. Itse laatikothan tosiaan on samat dieselissä ja bensassa. itse juurikin eilen kyseisen sovituksen tein kun asennan 10v turbokonetta sierran koriin.
Comment
Comment