Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

4,2L V8+ ilokaasu

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 4,2L V8+ ilokaasu

    Amöriikasta kun saa aika kohtuu hintaa ilokaasusarjoja niin tuli ajatus jos kasiin heittäis semmosen sarjan.

    Kestääköhän tuo pata semmosta.

    Minkalainen homma lie asentaa.

    Ja tietty tulis ainoastaan "rata" käyttöön

  • #2
    Voisi olla kiva kokeilla omaankin, mutta miten mahtais olla toimivuus automaattilaatikon kanssa.. ja ylipäänsä kestäisikö laatikko sitä??

    Comment


    • #3
      Se laatikon kestävyys itteäki mietityttää ja se toimivuus...mutta onhan varmaan rapakon takana jenkkiautoihinki laitettu kaasut ja varmasti moni siellä on tomaattilaatikolla.

      Kyllä se laatikko varmaan kestää, ku ei ala hulluttelemaan...joskin se voi olla hankalaa.

      Comment


      • #4
        Kyllä kai tuo kestää kun ei ihan ekaks laita sitä +150hv paukkua vaan kokeilee eka vaikka 50 ...jne.
        Ja kyllähän lähes kaikki jenkit on tomaatteja ei kai se nyt siihen vaikuta.
        Asentaminen on ainakin helppoa tai riippuu onko dry vai wet systeemi eiköhän se ole yksinkertaisimmillaan pikku reikä ilmanotto putkeen ja suutin siihen ja solenoidit ym jonnekkin hyvään jemmaan ettei tartte purkaa kun suutin pois leimalle.

        Niin toinen juttu on sitten se mistä tota nauru kaasua täällä saa pullohan lähetetään tietysti tyhjänä ja jotkut kaasun toimittajista vaatii esim kilpalisenssin että myy kaasua.

        Comment


        • #5
          Kilpalisenssi järjestyy.

          Se asennus vielä avoin että mihin se tosiaan laitetaan se suutin, ja jos sen ilmaputkeen laittaa niin miten maffi siihen reagoi.

          Sillä pikkusarjalla toisaan vois lähtä liikkeelle.

          Tuossahan on aika iso tuo ilmanputsarikotelo että sen alle sen sais piiloon.

          Comment


          • #6
            maffin jälkeen

            Comment


            • #7
              Jos imusarjaan siihen maffin jälkeen porais reijän sille suuttimelle, niin leviääkö se aine siellä imusarjassa sopivasti toimiakseen.

              Kuinkahan pitkiä vetoja tuolla kaasulla uskaltaa vedellä kaasupohjassa

              Comment


              • #8
                Kyllä pitäs levitä ilman mukana.
                Siihenhän tulee tietääkseni mikro kytkin mikä estää toimimasta kaasuja ennenkuin on täys kaasu. tai niin se ainakin kannattaa kytkeä.
                Mistä meinasit satsin hommata?
                Noi solenoidit saa varmaan tonne katteitten alle taakse jemmaan tai vaikka ilmansuodatin kotelon sisään ja sisä puolelta letkut.

                Comment


                • #9
                  Summitilla on aika paljon erilaisia sarjoja.

                  Sen kotelon alle tosiaan saa aikalailla piiloon kaikki.

                  Tuossa on kaasupolkimen alla sellanen nappula/toppari johon sen mikrokytkimen vois piilottaa.

                  Comment


                  • #10
                    Kun en noista sen paremmin tiedä, niin tuleeko noissa paketeissa lisäpolttoainesuutin/-suuttimet? Mietin vain, että miten tarkalle alkuperäiset suuttimet on mitoitettu ja kuinka suurelle ilmamäärälle moottoriohjauksen kartat on tehty. Ettei vaan mene laihalle.

                    Comment


                    • #11
                      Eikös jos tuota märkää mallia käyttää niin ole parempi sen seoksen suhteen

                      Comment


                      • #12
                        Jos kuivaa käyttää, pitäisi moottorinohjaus saada ymmärtämään välitön lisä kakun tarve.

                        Märkä on helpompi laittaa rinnalle, moottoriohjauksen ei tarvitse tietää tällöin "tuon taivaallista" naurukaasuista. Toki kuivan voi laittaa ilmankin lisärikastusta, mutta sitä ei kone kauaa kestä, kun vetää rajusti laihalle.

                        Comment


                        • #13
                          ovatten vakio-suuttimet intter.netin mukaan 173cc/min. eli per-aatteessa riittävät turvallisesti juurikin vakiotehoille.

                          koodi on :
                          0 280 150 424

                          Comment


                          • #14
                            Saabisti-foorumilla joku oli asennellut kaasut 900:een. Oheisesta linkistä löytyy threadi hänen projektistaan: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic...urbo&start=570
                            Juttua on todella pitkästi, eli kannattaa varata aikaa silmäilyyn.
                            Viimeksi muokannut kvande; 19.11.2008, 00:07.

                            Comment


                            • #15
                              Bensapumpun vaihto tehokkaampaan voi kanssa tulla eteen jonka myötä bensanpaineensäädin kannattaa kanssa vaihtaa.

                              Asennuksen puolesta wet-kit varmasti helpompi eikä tarvii murehtia mihin se hassukaasu menee kun sekoaa suoraan polttoaineeseen ja pelaa auton omilla suuttimilla aina oikealla seoksella.

                              Kuivassa systeemissä pitää sit olla jo seossäädin ja mahdollisesti isommat suuttimet esim. S6+ ynnä ne ilokaasujen omat suuttimet. Säätäminen dynohommia.

                              Pata kyllä pitäis kestää kun se kestää tosiaan tuossa plussassakin noi 50 hepan lisätehot eikä siellä alakerrassa kai mitään eroa ole vakioon.

                              Comment


                              • #16
                                mites naurukaasu (toi märkä-mallinen) toimii ruiskutusmoottorissa (b-paine ~3bar), eli missä sekoitetaan?

                                Comment


                                • #17
                                  Tuolta voi lukea hiukan alkeita niin ei tarvitse ihan mutu- pohjalta lähteä mäntiä sulattelemaan :-)
                                  http://ffp.fi/index.php?mid=2&pid=99

                                  Comment


                                  • #18
                                    Polttoainelinjaan ennen suutinrunkoa laitetaan väliin murkula johon tulee bensa ynnä kaasu ja siitä sit lähtee taasen eteenpäin suuttimille. Bensapumpun paineella se kaasu liikkuu siitä murikasta eteenpäin bensan seassa ja siihen asti pullon paineella.

                                    Comment


                                    • #19
                                      tälläistä hopsiksen tarjoilemaa dataa ajattelinkin.

                                      noh, nyt tuli tampereellekkin lunta, ei tartte mitään naurukaasua toistaiseksi.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Jokos on kokemuksia kun kovasti itseäkin kiinnostaisi.?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Sen verran korjaisin nyt asioita että Hopsiksen jutut on kyllä puutaheinää.

                                          Ei sitä ilokaasua sekoiteta mihinkään bensan sekaan. Wet-sarja tarkoittaa että tulee suutin/suuttimet imusarjaan mihin syötetään bensaa sekä ilokaasua. Jos joku kytkisi ilokaasulinjan auton bensalinjaan kuten ehdotettiin, voi taata että alkaa tapahtua höpöjä kun 60bar paineella ilokaasunestettä aletaan painaa polttoaineletkuihin/suuttimiin.

                                          UrS4 V8:sta ei ole kokemuksia, mutta muuten kyllä :)

                                          Comment


                                          • #22
                                            mutta muuten kyllä
                                            Perkeles, mä olenkin miettinyt että miten joku voi aina hymyillä,vaikka räntäsateessa pressukattoisella DKW mungalla?

                                            Comment


                                            • #23
                                              Perkeles, mä olenkin miettinyt että miten joku voi aina hymyillä,vaikka räntäsateessa pressukattoisella DKW mungalla?
                                              offtopikki jatkukoon, eikö näillä rajatapauksilla ja avopotilailla ole muutenkin semmonen epäilyttävä ilmen naamalla? ;)

                                              Comment


                                              • #24
                                                En kertaakaan ole asentanut tuollaisia hassukaasuja,(on kyllä ollut ajatuksissa) mutta eikös noi dry systeemit toimi usein niin, että bensanpaineen säätimessä on solenoidi(tai jokin elektroniikka systeemi), jolla bensan paineet nostetaan ilokaasun käytön ajaksi. Tietysti se edellyttää sen, että bensapumppu on reilusti "ylimitoitettu".

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Ei, kun wet kiteis otetaan bensa suuttimien jälkeen paluusta ennen pa säädintä, mutta isoissa dry seteis on usein ihan erillinen tankki,pumppu,paineensäädin, ilokaasujen bensalle.

                                                  Karkeasti ottaen 150hv max efi koneis wet kitil(yhdel foggeril) ja V8 kaasarikoneis kait se about 200hv jonka jälkee siirryttävä dry kittiin.
                                                  wet kitis foggeri ennen kaasuläppää ja maffin jälkeen. dry:ssahan ne on sit imusarjas, foggeri per pytty.
                                                  Asiasta jotain tietävät varmaan kertoo enempi.
                                                  Viimeksi muokannut juhakill; 29.10.2009, 15:31. Perustelu: termit sekaisin kuin tivoliautossa

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Noh noh pojat, kyllä liitokset on sen verran hyvät järjestelmissä ettei kabiiniin kaasua tule ;) Toki hymy vähän loppukesästä hyytyi Mungan kanssa kun lohko halkesi :(

                                                    Dry järjestelmistä ei yhtään käytännön kokemusta itsellä. Monessa jälkiasennusruiskussa pystyy määrittelemään inputin tuolle ilokaasun käytölle, jolloin mennään toiselle bensakartalle. Tuollainen bensanpaineen nosto "X" verran ylemmäs ilokaasulla on aika karua, epäilen että hyvin toimivaa järjestelmää niin ei saada. Itse viimeisen järjestelmän kytkin ihan Wet mallisena, vaikka auton ECU olisi tukenut tuota toimintoa. Suuttimia olisi tarvinnut isontaa niin paljon että tyhjäkäynti olisi kärsinyt. Lisäksi Wet mallin asennus on "helppo", lasketaan vaan sopivat suuttimet eikä tarvitse jännittää softaa tehdessä laihalle menoa.

                                                    Muistetaan sitten myös rakentaa järjestelmä niin että sytkäennakot vähenee kun kaasu otetaan käyttöön. Vaihtoehtoina ruiskuboksiin signaali ja toiselle kartalle meno, tai sitten ihan lisäpurkki jakajasytkän signaalin väliin.

                                                    Bensapuoli tosiaan pitää olla kunnossa, jos polttoaineen tuotto pääsee kunnolla kyykähtämään muutamaksi sekunniksi, saa mäntiä kerätä pakoputken seinämiltä.

                                                    [edit] juhakill kerkesi kirjoitella samalla...

                                                    -Dry : lisäsuuttimesta suihkutetaan vain ilokaasu, bensan lisääminen sitten hoidetaan ruiskun ohjelmoinnilla. Bensaa ei ikinä syötetä ilokaasusuuttimesta. Toki voi rakentaa rinnalle toisen ruiskujärjestelmän eikä koske alkuperäiseen ruiskuboksiin, mutta miksi?
                                                    -Wet/Port: Suuttimeen syötetään sekä ilokaasu että bensa. Bensa otetaan painepuolelta. Voidaan toki käyttää ihan omaakin polttoainejärjestelmää ilokaasuille, mutta ei mitenkään tarpeen.

                                                    Tehorajaa ei ole, muistaakseni esim NOS:n käyttämä high-flow venttiili virtaa noin 300hepan verran kamaa ulos. Tuon takia monissa ilokaasukiihdytysautoissa näkee kaksi-kolmekin pulloa. Foggereita on monenlaisia, on pieniä, isoja ja todella isoja. Mutta normaalin foggerin rajat tulevat varmaan vastaan tuossa 150hepan kohdalla, kärjen reikä on sen verran pieni kumminkin.
                                                    [/edit]
                                                    Viimeksi muokannut mikaj; 29.10.2009, 15:35.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Muistetaan sitten myös rakentaa järjestelmä niin että sytkäennakot vähenee kun kaasu otetaan käyttöön. Vaihtoehtoina ruiskuboksiin signaali ja toiselle kartalle meno, tai sitten ihan lisäpurkki jakajasytkän signaalin väliin.
                                                      Yleensä wet kitillä ei ole vakioasetuksilla ongelmia niin pitkälle kuin valmistajan taulukossa on suuttimia ilmoitettu, ei vaan sais olla lastutettu boxi. Mut aika varovaisia valmistajat ovat noitten kanssa. Eikä tehonlisäkään yleensä ole ihan yhtä plajon kuin taulukois lukee. Itel oli 3B20VT kiinni lastutetussa vakoiturboises(eri veivit) ja isommat suuttimet kuin mihin taulukko riitti, eikä ollu moksiskaan. Ei kyllä tietenkään kannata kokeilla itse.

                                                      V8 kaasarikoneissa sillä platella ei voi syöttää kuin max 200hv kaasut, muuten potkasee kaasarista takaisin, kuulemma, en ole v8 harrastajia.

                                                      Comment

                                                      Working...
                                                      X