Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

200 tq 20v voimansiirron kestävyys?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Käytettyhän toikin on ja onko ne muut sen parempia. Kohta 10v ollu käyttämättä ja aika tehny tehtävänsä, ainakin parille laakerille. Noh pitää aukasta ens ja kattoo mitä syöny ja ettii sit osat mitä tarvii, mut korjaussarjana vois olla hinta huokeempi, jos enempi vaihettavaa osaa.

    Löytys hyllystä LUK:n kytkinlevy, voisko ton huoletta laittaa sre:n kaveriksi, vai pitäiskö olla se parempi levy?
    Viimeksi muokannut JVTL; 19.11.2011, 22:17. Perustelu: Lisäys

    Comment


    • #32
      Katselin netistä äkkiseltään ja turbolle ja suuttimille tulis hintaa yhteensä n. 1600e. Taidan aluksi ainakin naatiskella nykyisistä tehoista ja laitella noita pienempiä juttuja, kuten moottorin tukikumeja sun muita kuntoon.

      Onko tuo rs2:n turbo bolt-on - nykyisiin putkiin vai joutuuko säveltämään? Ilmeisesti rs2:n suuttimet menee vanhojen paikalle ilman ongelmia? Välijäähyllekin voisi toki tehdä jotain.

      Comment


        #33
        Onko tuo rs2:n turbo bolt-on - nykyisiin putkiin vai joutuuko säveltämään? Ilmeisesti rs2:n suuttimet menee vanhojen paikalle ilman ongelmia? Välijäähyllekin voisi toki tehdä jotain.
        Hakua kehiin jauhettu asiasta todella kattavasti ja löytyy varmasti muihinkin viritys kysymyksiisi vastauksia aika kätevästi.

        voisko ton huoletta laittaa sre:n kaveriksi, vai pitäiskö olla massa?
        Mitä olet hakemassa? SRE + massalevy +500Nm ja SRE sintteri +650Nm sitten mennäänkin jo monilevyllisiin ratkaisuihin.

        Ajotietokoneen mukaan ahtopaineet käyvät maksimissaan jossain 1.5 - 1.6bar
        Eikös tuo näytä absoluuttista eli todellinen 0.5-0.6?
        Porkkikselta saa hyviä softia eri variaatiohin. Löytyy tuollainen 3b Lastutettu boksi, jos tarve?
        Jannelle löytyisi iskemätön 40 Superi ja varalaatikko, jos tarvitset?

        Katselin netistä äkkiseltään ja turbolle ja suuttimille tulis hintaa yhteensä n. 1600e.
        Saa halvemmallakin, kun osaa etsiä ja pitää silmät auki=)

        http://www.audiclub.fi/forum/showthread.php?t=32123
        http://www.audiclub.fi/forum/showthread.php?t=66477
        Viimeksi muokannut GTI 2.0; 19.11.2011, 22:13.

        Comment


        • #34
          Selvä homma. Laitetaan haku käyntiin.

          Comment


            #35
            Alkuperäinen kirjoittaja JVTL
            --------------------------------------------------------------------------------

            Käytettyhän toikin on ja onko ne muut sen parempia. Kohta 10v ollu käyttämättä ja aika tehny tehny tehtävänsä, ainakin parille laakerille. Noh pitää aukasta ens ja kattoo mitä syöny ja ettii sit osat mitä tarvii, mut korjaussarjana vois olla hinta huokeempi, jos enempi vaihettavaa osaa.

            Löytys hyllystä LUK:n kytkinlevy, voisko ton huoletta laittaa sre:n kaveriksi, vai pitäiskö olla se parempi levy?
            Riippuu, mitä on hakemassa. Orkkiskin taitaa olla LUK-valmiste, joten ei se ihan paska ole sekään. S2 vakiolevy ja SRE-asetelma pitää juttujen mukaan ainakin 600 Nm.

            Lootasta kyselin joskus niistä paremmin tietäviltä ja kovasti oltiin sitä mieltä, että kyllä se 016 kestää myös. Ei ole 01E veroinen, mutta rajat ei ole ilmeisesti ihan lähellä. On ilmeisesti ketterämpi vaihtaa, kun tuo kaikkein kovin. Itse en ole päässyt 016-lootaa kokeilemaan kuin tallin lattialla, joten muiden juttuja toistellessa menee.

            Se on varmaa, että 10 v seisseen lootan saa avata, jos sitä ei ole pyöritelty välissä. Kärsii varmasti lepokorroosiosta. Voi olla, ettei pelkkä laakerin ja stefan vaihto riitä.

            Comment


            • #36
              "Mitä olet hakemassa? SRE + massalevy +500Nm ja SRE sintteri +650Nm sitten mennäänkin jo monilevyllisiin ratkaisuihin."

              Ihan massalevyllä tulee. ja asettuu siihe 500nm+ hujakoille varmaankin.
              aukastavahan se on, 6v ollu ehkä pyörittämättä ja anto jokunen vuos sitten sitä kahisevaa ääntä laipoista pyörittämällä (poski/laipanlaakerit ilmeisesti) nyt muutaman vuoden ollu suht täyteen öljyä. Ton vois elvytellä, kun "pitäs" olla vähän ajettu.

              Perä on myös seissyt saman ajan. Käsin pyörittämällä ei laakereissa huomannut mitään outoa, paitsi vaihdoin kardaanin väliakselin laakerin ja stefat. Saa nähä mitä kertoo, kun joskus pääsee ajamaa. Menee varmasti muutama vuos ku ajos, riittäiskö red line shockprooffit sisään ja pyörittelyä välillä.
              Viimeksi muokannut JVTL; 19.11.2011, 22:46. Perustelu: Lisäys

              Comment


                #37
                No juu, varastorasvoitus pelastaa paljon.

                Comment


                  #38
                  Selvä homma. Laitetaan haku käyntiin.
                  Alla olevat linkit vaikka ilta saduiksi. Löytyy aika kattavasti tietoa, jos yhtään vilkuilit vielä.

                  Teemu, jos lötkö höpinät kiinnostaa niin tsekkaa ->http://www.audi200.net/typ44-typd11/forum/index.php

                  S2 vakiolevy ja SRE-asetelma pitää juttujen mukaan ainakin 600 Nm.
                  Voin vahvistaa "jutun"=)
                  Tupilla taisi mennä viimeksi kytkinakseli poikki tuosta 016 laatikosta ja voimaakin on eli kestää ihan ok.

                  pelkkä laakerin ja stefan vaihto riitä.
                  Taitaa jo laakeritkin maksaa mansikoita? Tuskin se laakerin kahiseva ääni aina öljyllä korjaantuu=)

                  Comment


                    #39
                    Ei se öljy mitään korjaa, mutta varastorasva saattaa pelastaa rattaat yms. osat syöpymiseltä. Pintaruostekaan ei ole kontaktipinnoilla hyvä juttu.

                    Comment


                    • #40
                      "Taitaa jo laakeritkin maksaa mansikoita?"
                      Jos ne mansikat saa alle 500:lla. max 700. Muute vois ettii toisen laatikon. riippuu mitä vaihdettava. Jos tos talven mittaa sais aukastuu.

                      Comment


                        #41
                        "Taitaa jo laakeritkin maksaa mansikoita?"
                        Jos ne mansikat saa alle 500:lla. max 700. Muute vois ettii toisen laatikon. riippuu mitä vaihdettava. Jos tos talven mittaa sais aukastuu.
                        Tuohon rahaan jo voisin itse kallistua 01E laatikkoon, edellyttäen, että sitä woimaa oikeasti otetaan ulos=)
                        Toki eihän sitä osaa sanoa mitä sieltä on oikeasti mennyt ja miten halvalla pääsee pian, mutta kalliita laakerit kuitenkin ovat tuohon laatikkoon ainakin epäilisin. Laita YV:tä jos laatikko tai ahdin kiinnostaa romu hinnoilla mennään=)

                        Comment


                        • #42
                          Pietää nyt toi laatikko mikä on, sisuskaluiltaan pitäis olla riittävän kestävä, jos ei tietenkää mitään hälyttävää löydy sisuskaluista. Tää oli näitä ikuisuus projekteja ja sil ei täs tapauksessa ole enää merkitystä menikö siihen laatikkoon nyt se 200€ vai se 700€. tietysti kaikki on säästöä ja säästö rahoilla voi hommata muuta(esim. laittamalla LUk levy ni varmaan 400€), mut ei taija se 01E laatiikko toho korjaus hintaan lähteä ja miten saa survottua paikoilleen ja onko sama välitys? PS. Ahdin löytyy jo..
                          Viimeksi muokannut JVTL; 19.11.2011, 23:38.

                          Comment


                          • #43
                            Teemu, jos lötkö höpinät kiinnostaa niin tsekkaa ->http://www.audi200.net/typ44-typd11/forum/index.php
                            Olen tuonnekin jo rekisteröitynyt ja hieman viestitellytkin. Valitettavan hiljainen paikka vaan tuo on. Täältä foorumilta saanut paljon enemmän vastauksia eikä viitsisi kumpaankin foorumiin postailla samoja kysymyksiä. Varsinkaan kun itsellä ei (vielä) ole tietämystä mitä jakaa. :)

                            Comment


                            • #44
                              Kaksi noita 016-lootaa meni lyhyessä ajassa. Kumpikin kaasulla eli luultavasti "voima" ne rikkoi. Kokemukseni mukaan kun menee yli 550hv/600Nm niin 01E tilalle.

                              Comment


                              • #45
                                No niin. Ajan saatossa tullut mieleen, jos kävis tota voimansiirtoa kokeilemaan kahden turbon voimin, kun aika koittaa sille. 56/58 garrettia ennen, jos laittais esim. To3, siitä ohitus 60mm hukkiksella isommalle ja painepuolelle läppä ohjaus.

                                Olis ahtjoja päällä jo melkeen tyhjä käynniltä lähtien, mutta miten tuo ohjaus käytännössä mahtaa toteutua..pätkäseekö välissä?

                                Comment

                                Working...
                                X