Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

200 tq 20v voimansiirron kestävyys?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 200 tq 20v voimansiirron kestävyys?

    Vaihteistosta löytyy torsenista lähtien seuraavia merkintöjä. MWK 016 301 231AH, BDE 12 016 301 211M, WWD 2 016 304 103 A0. Numerot viittaa 016 vaihteistoon.. Onko perus aski vai joku vahvempi versio?

    #2
    vieraita koodeja mulle

    adz ja ady,noita on löytynyt 200 20v:stä

    ymmärrettävä koodi löytyy muistaakseni kytkinkopasta.
    Viimeksi muokannut kessu74; 17.11.2008, 21:21.

    Comment


      #3
      016 on mielestäni laatikon mallisarja eikä varsinaisesti kerro tarkemmin mikä variaatio on kyseessä. Nuo numerosarjat ovat vain lähinnä laatikon kuorien osanumeroita.

      Tyyppimerkintä pitäisi olla juurikin jossain kytkinkopan yläosassa. A.. jotain.
      Viimeksi muokannut jasso; 18.11.2008, 00:19.

      Comment


      • #4
        Joo, pitää huomenna pyöritellä vaihteistoo löytyyks muita koodeja, noi oli ainakin siin oikees kylessä näkyvillä. Laatikon pitäs mukamas kestää ainaskin 500hv, mutta...

        Comment


          #5
          kestäähän se sen,järkevällä käytöllä.

          Comment


          • #6
            Löytyhän sielt ADZ 21080. Onkos toi heikompi, vai vahvempi versio? Meneekö heittämällä 2,2 mc1 moottoriin, laatikon omalla kytkin levyllä ja asetelmalla tai järeämmällä esim. sach asetelmalla ja vakio levyllä?

            Comment


              #7
              Ihan vakio 20v 200:n aski tuo on. Kestää siistillä kädellä sen 500.
              Jos tavoitteena saada 500Nm tai yli niin Sachs Race asetelma (vaikka minulta tilaten) ja vakio levy. Aski määrää käytettävän kytkinlevyn ja vauhtipyörä asetelman.

              Comment


                #8
                tuleeko moottoriin päivitystä,jos tuollasia tehoja pitäis kestää??

                Comment


                • #9
                  Kyseinen laatikko mc1:een. Pitäs olla lootal ajettu joku 100t ja vähä päälle. Tää on näitä ikuisuusprojekteja.. kori ensin kuntoon. Sähköruiskuu, tuubisarja, avarampi putkisto, isompi turbo, kiertokanget (varmuuden vuoksi), männät (paljon alkuperäiset kestää?) ja muuta kilkettä koneeseen.. Tavoite olis joku 350-400hv saada, ettei laatikko heti antaudu. Päätavoite olis saada alavääntöä, ei kierroskonetta. Millä turbolla, ruiskulla, männillä, kangilla kasata, että kerran tekee, ni kestää ajoa ja sitä alavääntöä myös? Ettei tuu sutta sekundaa..

                  Comment


                    #10
                    vakio männät kestää nuo tehot.mutta jos haluaa varman päälle pelata,teettämään joutuu männät,valmiita takomäntiä vaikea löytämään 10v moottoriin.

                    vakio kanget kestää nuo tehot,teräs kanget esim po-metal.

                    ruiskuja on nykyään mistä valita esim autronic,tatech,vems ym ym..........

                    turboksi joku uudenkarhea tunnettu merkki 50-54mm kompuralla.

                    tuubisarja pro-mo,mr-jäähdytin...........

                    Comment


                    • #11
                      Paljonko vakio männät kestää tehoa? Lyheneekö ajomäärä n. 400 tehoilla merkittävästi, vakio tehoihin nähden (uusilla männillä). Puristuspaineet vakio männillä OK?. Kestääkö 20v murrokset sen mitä askikin, vai vaatiiko järeämmät? Holset, Garrett.. onkos noissa heräämisen kannalta merkittäviä eroja..? Kiitos tiedoista..

                      Comment


                        #12
                        oma veikkaukseni että sama kesto,oli sitten 400hv tai 200hv.
                        heräämisissä on eroja,siihen vaikkuttaa monet asiat,ei pelkästään siipi koot.

                        Comment


                        • #13
                          "Jos tavoitteena saada 500Nm tai yli niin Sachs Race asetelma (vaikka minulta tilaten) ja vakio levy" Paljos yli 500Nm kestää ennen kuin alkaa luistamaa?

                          Comment


                            #14
                            600nm ainakin kestää,veikkaus että lähemmäs 700nm.

                            Comment


                            • #15
                              Tuohon sachs race kykä-pakettiin on saatavana myös ns. parempaa orgaanista levyä. Tehty pitävämmästä materiaalista kuin vakiolevy. Ei siis tarvitse välttämättä sintterilevyä, jos et ota yli 600++NM.

                              Itsellä käytössä tuo parempi levy ja jäykkäkäyttöinen ....707-astelma. Mutta se on kevyt paketti käyttää, jos on tuuninki pedaalisylinteri vaihdettu. Ei ole esimerkiksi ongelma käyttää Helsingin kehä 1 Vallikallion seutuvilla stop-and-go aamuruuhkassa. Max-vääntöä toki on vain, mitä rs2 osilla saa 1.8-1.9bar overboostilla.

                              200:n voimansiirron heikot lenkit ovat muualla kuin laatikossa. Loota ei petä, jos öljyt ok ja ei ihan järkyttävästi kilsoja huonolla hoidolla. Ns. Elokuvalähdöissä 200:n lootan pääakselin 1 ratas on kovemmalla verrattuna rs2:n tai rs4 biturbon lootan pintakäsiteltyyn pääakseliin. Vanhan Biturbo RS4:n manuaalilootassa on tähän mennessä tehtaan parhaat sisuskalut. (Voi ostaa vaikka niillä osilla prepatun loikkari-6:lla välitetyn 01E -vaihtolaatikon, jolla huippuja sopivasti). Tuollainen prepattu 6 Gang onkin oiva päivitys vaikka rata-ajoon Nardon radalle...

                              Uudempien RS:ien ns. laiskan miehen "tiptoplootat" ovat hyvin kallista roskaa (isoilla tehoilla).
                              Viimeksi muokannut Tommy200rs; 7.3.2009, 09:32.

                              Comment


                                #16
                                kun itse ostin asetelman 016 laatikolle, ei ainakaan silloin saanut kuin vakio levyä ja sintteriä

                                Comment


                                • #17
                                  Ok. tottahan se on, jos ottaa tehoja ottaa sit tarpeeksi kerralla :) Jos kytkin kestää, ni mites orginelli pakoputki, paljon virtaa vai tarviiko 3" pörinä pönttöjä ja mites virranjakaja ja hydrauli vent. nostimet kestää..?
                                  Viimeksi muokannut JVTL; 8.3.2009, 23:00.

                                  Comment


                                    #18
                                    putken vaihtaisin 3" tai 3,5"
                                    sytkäpuolen muuttaisin suorasytkäksi jos tehotavoite +400hv.
                                    venttiilin nostimet kestää,jos paljon nostoa nokassa sit mekaaniset nostajat.venttiilin jouset vaihtaisin jäykempiin.

                                    Comment


                                      #19
                                      Sitä parempaa (ja kallista) kytkinlevyä saa ainakin Sachsin verkkokaupasta http://www.sachsperformance.com Tilasin tuolta paketin jossa tuli race-asetelma ja se parempi levy. Ei race-asetelma minusta nyt niin raskas ole painella, äkkiä siihen jalka tottui alkuperäisen asetelman jälkeen.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Kertookos tollane 88 3082 999 707 sach asetelman numero, käykö audin 10vt:hen. On bmw:een asetelma, modaamalla sattuva/täysin erillainen?

                                        Comment


                                          #21
                                          999707 on audin asetelma ja sopii suoraan audiin, ei yhteenkään bemariin.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Ok. Pitäiskö se sintteri laittaa suosiol, jos väännöt lähentelee 700:taa. Mitäs seinämä vahvuuksia tos 3,5" rst-putkes kannattas käyttää (turbolta perään asti) 1.6-2.0mm, käyrät on 2mm ja olikos se, et paksunpi ei "kaikuisi". Voi tulla kyl aika pörinäpönttö tollasel?

                                            Comment


                                              #23
                                              kannattaahan se.tosin et aivan pikku turbolla ja paineilla tuollaisia vääntöjä 10v koneesta saa.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Paljo superilla tulee..?

                                                Comment


                                                  #25
                                                  yhden paprun oon nähnyt missä 20v koneesta oli 615@750,paineita en muista,väännön osalta vois olettaa että lähempänä 2,5bar

                                                  10v koneesta veikkaisin että 50-100 pois kummastakin luvusta,riippuen onko kantta ja nokkaa mulkattu
                                                  Viimeksi muokannut kessu74; 27.4.2010, 11:00.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Kyllä niitäkin pitäis mulkata. 10v ollu 400+ ja alle 500nn. Vois olettaa, et jäis 600-700nm. plus/miinus 500hv ja ei välttämättä sintterii sillo tarvis, riippuu kokoon panosta kylläkin. Puristus olis tarkotus saada 8.5 - 9.0 hujakoille, ettei iha laama olis.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Saakos 016 adz laatikkoon korjaus-sarjaa, vai erikseen hommattava?

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Saakos 016 adz laatikkoon korjaus-sarjaa, vai erikseen hommattava?
                                                        Varmaan jostain päin maailmaa voisi saadakkin, mutta epäilen käytetyn laatikon olevan hieman rahallisesti ystävällisempi. Tai sitten, jos Woima pelottaa, niin 01E sukuista alle. kyllä 016 laatikoilla on ajettu +500hp tehoilla ja todettu kestäväksi toki kaikki saa rikki vaikka ei olisi sitä woimaakaan...

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Kun kerran ollaan aiheessa, niin kysäsempäs, että kuinka tuohon 200 tq 20v:hen saisi helpoiten/halviten lisää tehoa? Mitään 500hp lukemia ei ole tarvis, mutta jos vaikka sen 300hp.

                                                          Nyt on autoon jonku edellisen omistajan toimesta ilmeisesti jotain lastua tai vastaavaa laitettu, kun löytyi kuitti 'viritys 254hp' eikä muuta erittelyä. Ilmeisesti turbo on kuitenkin vakio. Ajotietokoneen mukaan ahtopaineet käyvät maksimissaan jossain 1.5 - 1.6bar hujakoilla.

                                                          Vai olikos tälle aiheelle jo oma säie jossain?

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Urssin (UrS4) virityksestä on pälisty paljonkin ja samat säännöt pätee 3B:hen. Suurin ero AAN -konstruktioon lienee jakajasytkä, kun tuo tuoreempi on suorasytkällä.

                                                            Helpoin 300 hp rikkova lienee RS2-paketti (turbo + suuttimet) ja säätö sen mukaan.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X