Vaihteistosta löytyy torsenista lähtien seuraavia merkintöjä. MWK 016 301 231AH, BDE 12 016 301 211M, WWD 2 016 304 103 A0. Numerot viittaa 016 vaihteistoon.. Onko perus aski vai joku vahvempi versio?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
200 tq 20v voimansiirron kestävyys?
Collapse
X
-
016 on mielestäni laatikon mallisarja eikä varsinaisesti kerro tarkemmin mikä variaatio on kyseessä. Nuo numerosarjat ovat vain lähinnä laatikon kuorien osanumeroita.
Tyyppimerkintä pitäisi olla juurikin jossain kytkinkopan yläosassa. A.. jotain.Viimeksi muokannut jasso; 18.11.2008, 00:19.
Comment
-
Kyseinen laatikko mc1:een. Pitäs olla lootal ajettu joku 100t ja vähä päälle. Tää on näitä ikuisuusprojekteja.. kori ensin kuntoon. Sähköruiskuu, tuubisarja, avarampi putkisto, isompi turbo, kiertokanget (varmuuden vuoksi), männät (paljon alkuperäiset kestää?) ja muuta kilkettä koneeseen.. Tavoite olis joku 350-400hv saada, ettei laatikko heti antaudu. Päätavoite olis saada alavääntöä, ei kierroskonetta. Millä turbolla, ruiskulla, männillä, kangilla kasata, että kerran tekee, ni kestää ajoa ja sitä alavääntöä myös? Ettei tuu sutta sekundaa..
Comment
-
vakio männät kestää nuo tehot.mutta jos haluaa varman päälle pelata,teettämään joutuu männät,valmiita takomäntiä vaikea löytämään 10v moottoriin.
vakio kanget kestää nuo tehot,teräs kanget esim po-metal.
ruiskuja on nykyään mistä valita esim autronic,tatech,vems ym ym..........
turboksi joku uudenkarhea tunnettu merkki 50-54mm kompuralla.
tuubisarja pro-mo,mr-jäähdytin...........
Comment
-
Paljonko vakio männät kestää tehoa? Lyheneekö ajomäärä n. 400 tehoilla merkittävästi, vakio tehoihin nähden (uusilla männillä). Puristuspaineet vakio männillä OK?. Kestääkö 20v murrokset sen mitä askikin, vai vaatiiko järeämmät? Holset, Garrett.. onkos noissa heräämisen kannalta merkittäviä eroja..? Kiitos tiedoista..
Comment
-
Tuohon sachs race kykä-pakettiin on saatavana myös ns. parempaa orgaanista levyä. Tehty pitävämmästä materiaalista kuin vakiolevy. Ei siis tarvitse välttämättä sintterilevyä, jos et ota yli 600++NM.
Itsellä käytössä tuo parempi levy ja jäykkäkäyttöinen ....707-astelma. Mutta se on kevyt paketti käyttää, jos on tuuninki pedaalisylinteri vaihdettu. Ei ole esimerkiksi ongelma käyttää Helsingin kehä 1 Vallikallion seutuvilla stop-and-go aamuruuhkassa. Max-vääntöä toki on vain, mitä rs2 osilla saa 1.8-1.9bar overboostilla.
200:n voimansiirron heikot lenkit ovat muualla kuin laatikossa. Loota ei petä, jos öljyt ok ja ei ihan järkyttävästi kilsoja huonolla hoidolla. Ns. Elokuvalähdöissä 200:n lootan pääakselin 1 ratas on kovemmalla verrattuna rs2:n tai rs4 biturbon lootan pintakäsiteltyyn pääakseliin. Vanhan Biturbo RS4:n manuaalilootassa on tähän mennessä tehtaan parhaat sisuskalut. (Voi ostaa vaikka niillä osilla prepatun loikkari-6:lla välitetyn 01E -vaihtolaatikon, jolla huippuja sopivasti). Tuollainen prepattu 6 Gang onkin oiva päivitys vaikka rata-ajoon Nardon radalle...
Uudempien RS:ien ns. laiskan miehen "tiptoplootat" ovat hyvin kallista roskaa (isoilla tehoilla).Viimeksi muokannut Tommy200rs; 7.3.2009, 09:32.
Comment
-
Sitä parempaa (ja kallista) kytkinlevyä saa ainakin Sachsin verkkokaupasta http://www.sachsperformance.com Tilasin tuolta paketin jossa tuli race-asetelma ja se parempi levy. Ei race-asetelma minusta nyt niin raskas ole painella, äkkiä siihen jalka tottui alkuperäisen asetelman jälkeen.
Comment
-
-
Saakos 016 adz laatikkoon korjaus-sarjaa, vai erikseen hommattava?
Comment
-
Kun kerran ollaan aiheessa, niin kysäsempäs, että kuinka tuohon 200 tq 20v:hen saisi helpoiten/halviten lisää tehoa? Mitään 500hp lukemia ei ole tarvis, mutta jos vaikka sen 300hp.
Nyt on autoon jonku edellisen omistajan toimesta ilmeisesti jotain lastua tai vastaavaa laitettu, kun löytyi kuitti 'viritys 254hp' eikä muuta erittelyä. Ilmeisesti turbo on kuitenkin vakio. Ajotietokoneen mukaan ahtopaineet käyvät maksimissaan jossain 1.5 - 1.6bar hujakoilla.
Vai olikos tälle aiheelle jo oma säie jossain?
Comment
-
Urssin (UrS4) virityksestä on pälisty paljonkin ja samat säännöt pätee 3B:hen. Suurin ero AAN -konstruktioon lienee jakajasytkä, kun tuo tuoreempi on suorasytkällä.
Helpoin 300 hp rikkova lienee RS2-paketti (turbo + suuttimet) ja säätö sen mukaan.
Comment
Comment