auto 100 2.8E -92
AAH sarjan kone automaatti (AEM?) laatikolla.
Katsastuksen päästömittaustulokset:
Joutokäynti 2000rmp
CO 1,48 (0,50)% 1,25 (0,30)%
HC 131 (100) 67 (100) ppm
Lampda 0,97 (0,97-1,03)
CO2 14,70 14,89%
O2 0,22 (5,0) 0,09 (5,0)
Eli CO molemmissa yli (ja vaelsi kovasti) ja HC joutokäynnillä yli. Suluissa sallitut arvot.
Mitä tämä voisi asiantuntialle kertoa? Katti romuna vai säädöt tai lampdan vaihto?
Tulpat on lienee vaihdettu kirjan mukaan 40-50tkm sitten. Mutta voiko se auttaa niin paljoa? Auto sinänsä tuntuu käyvän tasaisesti jne.
Miten lampdat? auttaako niiden vaihto? voiko testata jotenkin? Onkos ne siinä (1/puoli) pakosarjan alussa? Typ 44:ssä 2.0e koneessa se oli katin vieressä auton alla
Luin aikaisemmista keskusteluista että Kateissa on ollut ongelmia V6 koneissa ja erityisesti vasemmassa pöntössä. Itselläni täysin kylmän koneen käynistyksessä kuulu sirinää auton alta eli ei liene hyvä merkki. Sirinä lakkaa kun kone lämpenee. Onko se varma merkki että jonpi kumpi katti on finaalissa?
Kokkolassa oli joku paja joka on touhunnut V6 koneiden kattien kanssa. Onko etelä-suomessa mitään /ketään joka voi rakentaa uudet katit tarvikkeena? Onko niin että voisi riittää vain toisen katin vaihto, molempia ei kannattaisia kustannussyistä vaihtaa? Miten tunnistan rikkinäisen yksilön?
AAH sarjan kone automaatti (AEM?) laatikolla.
Katsastuksen päästömittaustulokset:
Joutokäynti 2000rmp
CO 1,48 (0,50)% 1,25 (0,30)%
HC 131 (100) 67 (100) ppm
Lampda 0,97 (0,97-1,03)
CO2 14,70 14,89%
O2 0,22 (5,0) 0,09 (5,0)
Eli CO molemmissa yli (ja vaelsi kovasti) ja HC joutokäynnillä yli. Suluissa sallitut arvot.
Mitä tämä voisi asiantuntialle kertoa? Katti romuna vai säädöt tai lampdan vaihto?
Tulpat on lienee vaihdettu kirjan mukaan 40-50tkm sitten. Mutta voiko se auttaa niin paljoa? Auto sinänsä tuntuu käyvän tasaisesti jne.
Miten lampdat? auttaako niiden vaihto? voiko testata jotenkin? Onkos ne siinä (1/puoli) pakosarjan alussa? Typ 44:ssä 2.0e koneessa se oli katin vieressä auton alla
Luin aikaisemmista keskusteluista että Kateissa on ollut ongelmia V6 koneissa ja erityisesti vasemmassa pöntössä. Itselläni täysin kylmän koneen käynistyksessä kuulu sirinää auton alta eli ei liene hyvä merkki. Sirinä lakkaa kun kone lämpenee. Onko se varma merkki että jonpi kumpi katti on finaalissa?
Kokkolassa oli joku paja joka on touhunnut V6 koneiden kattien kanssa. Onko etelä-suomessa mitään /ketään joka voi rakentaa uudet katit tarvikkeena? Onko niin että voisi riittää vain toisen katin vaihto, molempia ei kannattaisia kustannussyistä vaihtaa? Miten tunnistan rikkinäisen yksilön?
Comment