autossa ilmennyt semmonen vika,että kun tulee normaaliin lämpöönsä niin sammuu,eikä käynnisty uudelleen ennen kuin on kunnolla jähtynyt.kylmänä lähtee käyntiin hyvin ja toimii siihen asti hyvin kun tulee lämpöönsä,mutta kun lämpö tulee normaaliin n.90 asteeseen niin sammuu.onko täällä joku joka olis erikoistunut pelaa näitten kasien kanssa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
mikä vaivaa V8 4.2l vm.92
Collapse
X
-
Saa riittävästi. V8:sta löytyy maksimissaan viisi eri ohjainyksikköä, joihin pääsee käsiksi piuhan päästä. Ja ECU osaa ihan riittävästi vikadiagnostiikkaa.
http://www.sjmautotechnik.com/troubl...ng/ecufv8.html
Vaikkakin noissa pitäisi olla pysyvä muisti, koita startata silloin, kun vika on päällä ja älä käytä virtoja pois välillä ennen lukua.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja carman77 Näytä viestino,mä vaihdan tuo hall-anturin,katotaan vaikuttaako.kiitos tosta vinkistä.
Seuraava veikkaus olisi kampiakselin nopeus anturi (harmaalla merkillä)
Mustalla merkillä G4 anturia tarvitsee vain käynnistyessä.
Näin ainankin luulisin koska on ollut 2 V8:a jossa asentotunnistin vika eikä ole koskaan sammunut ajosta.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja carman77 Näytä viestipystyykö mistään päättelee tai mittaamaan kampiakselin nopeuden tunnistimen kuntoa.hall-anturia en vielä ehtinyt vaihtaa kun ei hyllystä löytynyt suoraan.
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...232#post515232
Mittari ohmi alueelle ja mittaa keskimmäisestä ja toisesta reunasta pitäisi olla n. 1k ohmia. toinen reuna ei yhteydessä. Ongelma mittauksessa kun anturit ja liittimet tosi kivassa paikassa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja carman77 Näytä viestionko muuten nuo kampiakselin nopeusanturi ja asentotunnistin samat 3.6 ja 4.2 litrasessa.liittimet on kyllä aika mukavassa paikassa,niin että tarvisko raakasti ottaa vaan osat käteen,että pääsis mittailee.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja carman77 Näytä viestiei muutako huomenna antureiden kimppuun ja kattoo jos löytäs jostain edulliset käytetyt tilalle.neuvot ainakin on hyvät,mutta tosta pinnan pituudesta ei ole takuita.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja carman77 Näytä viestiei muutako huomenna antureiden kimppuun ja kattoo jos löytäs jostain edulliset käytetyt tilalle.neuvot ainakin on hyvät,mutta tosta pinnan pituudesta ei ole takuita.
Comment
-
anturit olis nyt irti ja vähän annoin lämpöä antureille ja mitailin,niin kampiakselin nopeusanturi näytti kylmänä n.1k ohmia,mutta kun vähän lämpes niin alkoi heittelee ja lopulta ei näyttänyt mitään,ennenkuin jähdytteli vähän lumihankessa ja heräs taas henkiin.asento tunnistin näytti kylmänä n. 1k ohmia ja kun antoi lämpöä niin nousi tasaisesti,mutta ei heitellyt ja kun alkoi jähtyä niin laski tasaisesti sinne n.1k ohmiin.vika ilmeisesti kampiakselin nopeus anturissa.irroitus kävi suht nopeesti,mutta takaisin laitto taitaa ollakkin toinen juttu.
Comment
-
-
Mulla ne anturit (kampiakselin asento ja -nopeus) on 4,2:ssa ainakin ihan helpossa paikassa ja lähtee molemmat irti kehyksineen, kun irroittaa sen pienen suojapellin.
Homma tehdään alhaalta päin, ilmastoinnin kompuran takaa. Hyvin mahtuu yhdellä kädellä ja pienellä 10mm avaimella ropaamaan.
Comment
Comment