Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

mikä vaivaa V8 4.2l vm.92

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • mikä vaivaa V8 4.2l vm.92

    autossa ilmennyt semmonen vika,että kun tulee normaaliin lämpöönsä niin sammuu,eikä käynnisty uudelleen ennen kuin on kunnolla jähtynyt.kylmänä lähtee käyntiin hyvin ja toimii siihen asti hyvin kun tulee lämpöönsä,mutta kun lämpö tulee normaaliin n.90 asteeseen niin sammuu.onko täällä joku joka olis erikoistunut pelaa näitten kasien kanssa.

  • #2
    Vikakoodit kertoisivat paljon. Jokin pyörintäanturi moottorista varmaan rikki.

    Comment


    • #3
      saakohan tän ikäsestä mitään niistä vikakoodeista irti,taitaa olla vielä sen verran alkeelliset systeemit näissä.

      Comment


      • #4
        Saa riittävästi. V8:sta löytyy maksimissaan viisi eri ohjainyksikköä, joihin pääsee käsiksi piuhan päästä. Ja ECU osaa ihan riittävästi vikadiagnostiikkaa.

        http://www.sjmautotechnik.com/troubl...ng/ecufv8.html

        Vaikkakin noissa pitäisi olla pysyvä muisti, koita startata silloin, kun vika on päällä ja älä käytä virtoja pois välillä ennen lukua.

        Comment


        • #5
          onnistuuko ihan muutamalla johto lamppu hässäkällä kottoo nuo koodit?

          Comment


          • #6
            Tuon linkin mukaisesti pitäisi onnistua.

            Comment


            • #7
              Ääni Hall-anturille. Itsellä oli ihan samanlaiset oireet ja kyseisen osan vaihdolla selvisi.

              Comment


              • #8
                alkaako hall-anturi tempuilee just lämpimänä ja kun jähtyy niin toimii taas moitteetta

                Comment


                • #9
                  Kyllä ne oirehtii usein juuri kuumana.

                  Comment


                  • #10
                    Sähkölaitteet yleensä reistailevat kuumana ja kylmänä voivat toimia, koska usein ne hajoavat murtuman tms. aiheuttamaan johtavuushäiriöön. Kylmänä johtavat, mutta lämmetessää murtumat laajenevat ja muutenkin vastukset kasvavat.

                    Comment


                    • #11
                      pystyykö tota hall-anturia mittaamaan millään onko kunnossa,vai onko mahdoton homma jos vika ilmeneekin lämpimänä ainoastaan.

                      Comment


                      • #12
                        Kyllä sitä voi mitata. Jotta siitä olisi jotain hyötyä, pitää mittaus tehdä tietysti silloin kun vika on päällä.

                        Voihan sitä toki mitata ihan kylmänäkin ja koittaa koputella ja nakutella.

                        Comment


                        • #13
                          millasi arvoja pitäs näyttää jos on ehjä.

                          Comment


                          • #14
                            Vaihda hall.
                            Core merkkinen hall anturi numerolla 7101-9257 menee paikalleen suoraan levyineen liittimineen päivineen 48 eur.
                            Halpa kokeilu.
                            Itsellä kampiakselin asentotunnistin hajalla, se ei sammuta konetta ei vain lähde käyntiin lämpimänä.

                            Comment


                            • #15
                              no,mä vaihdan tuo hall-anturin,katotaan vaikuttaako.kiitos tosta vinkistä.

                              Comment


                              • #16
                                Alkuperäinen kirjoittaja carman77 Näytä viesti
                                no,mä vaihdan tuo hall-anturin,katotaan vaikuttaako.kiitos tosta vinkistä.
                                Kokeilinpa ottaa omasta hall johdon irti, ja käyntiin. Hyvin pelaa ainankin paikallaan vaikka johto on irti, ajamaan en viitsinyt lähteä. Mihin lie V8 hall:a tarvii/käyttää.
                                Seuraava veikkaus olisi kampiakselin nopeus anturi (harmaalla merkillä)
                                Mustalla merkillä G4 anturia tarvitsee vain käynnistyessä.
                                Näin ainankin luulisin koska on ollut 2 V8:a jossa asentotunnistin vika eikä ole koskaan sammunut ajosta.

                                Comment


                                • #17
                                  pystyykö mistään päättelee tai mittaamaan kampiakselin nopeuden tunnistimen kuntoa.hall-anturia en vielä ehtinyt vaihtaa kun ei hyllystä löytynyt suoraan.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Alkuperäinen kirjoittaja carman77 Näytä viesti
                                    pystyykö mistään päättelee tai mittaamaan kampiakselin nopeuden tunnistimen kuntoa.hall-anturia en vielä ehtinyt vaihtaa kun ei hyllystä löytynyt suoraan.
                                    Katoppa toi messu, laitoin sinne pari kuvaa.
                                    http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...232#post515232
                                    Mittari ohmi alueelle ja mittaa keskimmäisestä ja toisesta reunasta pitäisi olla n. 1k ohmia. toinen reuna ei yhteydessä. Ongelma mittauksessa kun anturit ja liittimet tosi kivassa paikassa.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Hallia käytetään nakukontrolliin. Vähän epäselvä juttu miksi myös v8:ssa näin, muttä näin muistelen ssp:stä lukeneeni.

                                      Comment


                                      • #20
                                        hallia kyl kanssa käytetään ecun synkkaamiseen oikeaan työtahtiin (suihkutuksen ajoitus jne)

                                        ja tietysti myöskin tuota sieltähän saa kanssa tiedon nimenomaan eksaktisti tuosta nakuttavasta mukista sylinterikohtaiseen ennakon ja suihkutusmäärän säätöön.

                                        Comment


                                        • #21
                                          onko muuten nuo kampiakselin nopeusanturi ja asentotunnistin samat 3.6 ja 4.2 litrasessa.liittimet on kyllä aika mukavassa paikassa,niin että tarvisko raakasti ottaa vaan osat käteen,että pääsis mittailee.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Alkuperäinen kirjoittaja carman77 Näytä viesti
                                            onko muuten nuo kampiakselin nopeusanturi ja asentotunnistin samat 3.6 ja 4.2 litrasessa.liittimet on kyllä aika mukavassa paikassa,niin että tarvisko raakasti ottaa vaan osat käteen,että pääsis mittailee.
                                            On samat 3.6 ja 4.2 litrasessa. Ja ainankin 3b moottorissa siinä on vain pitempi johto. Yritin mitata omasta paikallaan, mutta kun vika on vaan kuumana niin tarvii mitata kuumana. Paloi sormi, ja luovutin. 4 vai 5 kertaa homman tehneenä ehdotan työkaluiksi 10 piippua löysäämiseen ja 1/4" sarjasta lyhyt 10 hylsy, nivel, pitkä jatko jolla pyörittää pultit auki. Paljon valoa on myös hyvä olla. Niin ja pitkä pinna korvien välissä kun noukit avaimia lattialta ......

                                            Comment


                                            • #23
                                              ei muutako huomenna antureiden kimppuun ja kattoo jos löytäs jostain edulliset käytetyt tilalle.neuvot ainakin on hyvät,mutta tosta pinnan pituudesta ei ole takuita.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Alkuperäinen kirjoittaja carman77 Näytä viesti
                                                ei muutako huomenna antureiden kimppuun ja kattoo jos löytäs jostain edulliset käytetyt tilalle.neuvot ainakin on hyvät,mutta tosta pinnan pituudesta ei ole takuita.
                                                -kysyppäs pptalolta kannattaako laittaa "hyväkuntoiset, halvat käytetyt"

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Alkuperäinen kirjoittaja carman77 Näytä viesti
                                                  ei muutako huomenna antureiden kimppuun ja kattoo jos löytäs jostain edulliset käytetyt tilalle.neuvot ainakin on hyvät,mutta tosta pinnan pituudesta ei ole takuita.
                                                  Sen verran v-mäinen homma etten voi suositella käytettyä. Itse olen ostanut 3 ja niistä 2 on ollut rikki (ei pelaa kuumana). Englannista tilasin yhden, vartuin yli 3vko. kun ilmoitti ettei niitä saakkaan, hinta olisi ollut 70 eur. Huhu kertoo että jostain saisi tarvikkeena 100 eur:lla. Itse menen seuraavaksi suoraan merkkiliikkeesee ja lyön 200 tiskiin. Täytyy säästää jossain muussa.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    anturit olis nyt irti ja vähän annoin lämpöä antureille ja mitailin,niin kampiakselin nopeusanturi näytti kylmänä n.1k ohmia,mutta kun vähän lämpes niin alkoi heittelee ja lopulta ei näyttänyt mitään,ennenkuin jähdytteli vähän lumihankessa ja heräs taas henkiin.asento tunnistin näytti kylmänä n. 1k ohmia ja kun antoi lämpöä niin nousi tasaisesti,mutta ei heitellyt ja kun alkoi jähtyä niin laski tasaisesti sinne n.1k ohmiin.vika ilmeisesti kampiakselin nopeus anturissa.irroitus kävi suht nopeesti,mutta takaisin laitto taitaa ollakkin toinen juttu.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Miksi ostaa tarviketta 100e/pala kun multa saa alkuperäiset 95e/kpl

                                                      teppo.kalske@iki.fi

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        joo,nyt olis uusi kampiakselin nopeusanturi paikalla ja vika poistui,ei muuta kuin raakaa ajoo!

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Mulla ne anturit (kampiakselin asento ja -nopeus) on 4,2:ssa ainakin ihan helpossa paikassa ja lähtee molemmat irti kehyksineen, kun irroittaa sen pienen suojapellin.
                                                          Homma tehdään alhaalta päin, ilmastoinnin kompuran takaa. Hyvin mahtuu yhdellä kädellä ja pienellä 10mm avaimella ropaamaan.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            sulla on ilmeisesti ollut saman kaltaista vikaa,vai pelaatko työkses noiden audien kanssa.miten muuten on 4.2 L toiminut,onko ilmennyt mitään muita vikoja?

                                                            Comment

                                                            Working...