Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2,0E ABK täystehorikastus ?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2,0E ABK täystehorikastus ?

    Kertokaa viisaat, onko ABK:ssa ilmamäärämittarissa tai jossain muualla systeemi joka antaa täystehorikastuksen.
    Autoni kulku on kovin purukumimaista ja tiedän, että se on sen moottorin ominaisuus, mutta ajettuani tänään toista samanlaista autoa, havaitsin merkittävän eron juuri kaasu pohjaanpainettuna. Tämä toinen auto sentään riuhtaisi pikkuvaihteella verrattuna omaani joka ei sitä tee MISSÄÄN oloissa.


    Mitään muita käyntihäiriöitä ei ole ja moottorissa on hyvät ja tasaiset puristuspaineet (14,5...15 bar). Kulutuskaan ei vallan mahdoton ole paitsi ehkä lyhyessä pätkäajossa jotain 11l/100km. Maantiellä merkittävästi vähemmän.

    Lambda-anturi kylläkin vaikuttaa vanhalta.
    Kilometrejä autossa on 300000.

    #2
    Rouvan kauppakassi vie kaupunkipyörityksessä noin 10l/100km, eikä siinäkään ole päästöt ihan vimpan päälle. Silläkin ailahtelevasti menohaluja, tai siltä ainakin tuntuu. Katsastusessa joko lambda tai HC-arvo oli munillaan. Pitää tarkastaa vielä. Veikkaan kyllä imuvuotoa.
    Toinen kulutukseen nostavasti vaikuttava seikka on toisen etujarrun ajoittainen laahaus.

    Näiltä kanteilta tuo 11l kuulostaa aika isolta. Riippuu toki kuskista, rengastuksesta, jne..

    Comment


    • #3
      Ymmärtääkseni kaasuläppä säätimessä on asteita 0-100 vag.com näyttää kyllä asteet.
      Omassa kulkineessa tutkivat joskus jotain nykimistä Laakkosella. Siellä tuli ilmi (ei liittynyt nykimiseen) että kaasuläpässä asteita max95 kaasu aukeaa kyllä täydet. Laakkosen työ ohjeissa luki asteet oltava 96 tai yli jos ei vaihda kaasuläppä säädin.
      en vaihtanut kun auto toimii kyllä, mutta tuntuu hieman tehottomalta täys kiihdytyksessä.
      En ole ajanut toista samanlaista autoa joten ei ole vertailu pohjaa. mutta voisin mutu tuntumalla arvailla täyskaasu rikastuksen johtuvan liian vähistä asteista.
      Mutta tämä siis omaa mutua enkä ole sata varma asteista siitä on monta vuotta kun olen vag.commia edes käyttänyt autossa kiinni.
      Olisi helppoa jos oli mahdollista käyttää vag.commia toimivassa ja ei toimivassa autossa ja vertailla lukuja.
      Viisaammat korjatkaa.

      Comment


        #4
        ABK kertoo measure blockeissa yhdessä kentässä ihan sanallisesti Leerlauf/Teillast/Vollast, josta hyvinkin pääsee jyvälle onko se mielestään menossa täysii vai ei.
        0-100 lienee prosentteja eikä asteita :)

        Comment


        • #5
          Lieneekö se säädin siinä kohtaa mihin kaasuvaijeri menee aiheuttaen pyörivän liikkeen ..... ?

          Comment


            #6
            Lieneekö se säädin siinä kohtaa mihin kaasuvaijeri menee aiheuttaen pyörivän liikkeen ..... ?
            Nyt puhutaan ilmeisesti kaasuläppäpotentiometristä (hiukan eri asia kuin säädin, anteeksi pilkunn...a)? Juu on se kuvaamallasi kaasuläpän akselilla, siellä alla. Hiukan ahtaassa välissä, mutta käsiksi pääsee kurttuputken irroituksen jälkeen.

            edit: Lambda kannattaa mitata/mittauttaa, jos näyttää vanhalta. Tuli vain mieleen tuosta kulutuslukemasta. Ainoa kerta kun omani sain yli kymmenen viemään, oli juurikin lambda-anturin kypsyttyä.
            Viimeksi muokannut taski; 14.11.2008, 07:09. Perustelu: täydennetty

            Comment


            • #7
              Luulenpa, että vaihdan lambda-anturin. Ilmeisesti se on ikivanha tai ainakin alkuperäinen.....

              Comment


              • #8
                Lambdan ostopaikka

                Mistä Turun suunnalla kannattaa hankkia alkuperäinen ja kunnollinen (BOSCH?) lambda-anturi joka sopii ongelmitta ABK-koneeseen ?

                Merteil ?

                Comment


                  #9
                  Ootko Tepolta kysyny, jos ei kiire ole?

                  Comment


                  • #10
                    Miten onkaan lämpötila-anturin laita. Sen sinisen pistotulpan alla.
                    Jos se antaa väärää tietoa Moottorinohjaukseen ja näin "ryypytystä" tapahtuu liian pitkään ?

                    Comment

                    Working...
                    X