Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Voiko olla kannentiiviste? (kasikymppinen 1.8S, vm. -90)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Voiko olla kannentiiviste? (kasikymppinen 1.8S, vm. -90)

    Joo elikkäs on ollut vähän ongelmia tämän oman kasikymppisen kanssa. Ostettaessa oli jo tiedossa syylärin vaihto, ja vaihdettiin (pariinkin otteeseen, kun ensimmäinen Nissensin tarvikesyyläri oli viallinen) ja nyt ei syyläri vuoda mutta jäähdytysnestettä katoaa silti johonkin. Tänään kone kävi yhtäkkiä tosi kuumana (n. 110) ja valokin alkoi hälyyttää nestetasosta. Kurvasin läheiselle korjaamolle, jossa syylärin vaihtoivatkin, ja kateltiin siinä ja ihmeteltiin. Sitten kaveri huomas vuotoa ja sano että kannentiiviste on todnäk. menny. Oljykorkissa on ruskeaa vaahtoa, mutta jäähdytinnesteen seassa ei näy mitään poikkeavaa. Painetta siellä kyllä ihan mukavasti toisaalta on.

    Mutta niin, miten on? Auto välillä savuttaa ihan kivasti, mutta savu ei ole valkoista vaan ihan harmaata. Mietin tosiaan vain sitä, että siellä jäähynesteen seassa ei näy ainakaan mitään ylimääräistä. Kertokaa kokemuksianne :P.

    #2
    Voihan neste mennä sinne öljyjenkin sekaan. Tuota ruskeaa vaahtoa voi muodostua öljylorkkiin myös, jos moottori ei lämpeä tarpeeksi ajossa. Esim. pätkäajossa.

    Vaahtoa voi kokeilla pikkuisen maistaa, jos makeaa niin jähdytysnesteestä johtuvaa.

    Mistä se vuotaa sitä nestettä?

    Comment


    • #3
      Nestettä vuotaa siitä moottorin keskikohdalta suurinpiirtein. Just pohjapanssarille osuu.

      Comment


      • #4
        Kummalta puolen konetta, ettei vaan olis se kannessa oleva letkunlähtö?

        Comment


        • #5
          Oikealta puolelta ehkä enemmän, letkuja oon yrittäny kattoa mutten oo mitään erikoista nähny. Mutta paisarista puskee kyllä näköjään vähän pakokaasuja ja hirveästi painetta, joten taitaa olla homma selvä :/

          Comment


          • #6
            Jees, kannentiiviste vaihdettu ym. ja monet muutkin ongelmat loppu siihen :)

            Comment


              #7
              Kuulostaa onnistuneelta. Mulla olisi sama remppa edessä.
              Mitä vikoja muuten hävisi remontin jälkeen?

              Comment


              • #8
                Yleinen tehottomuus ja laiskuus, nykiminen ja hyytyminen (tulpat pääsi kastumaan)sekä hyytymisen jälkeiset käynnistysvaikeudet, muutenkin epätasainen käynti, ei enää paineita paisarissa eikä vaahtoa öljykorkissa. Loppui venakopan huohotus ilmansuodattimellekin, vaihtoivat vissiin senkin tiivisteen. Ja kaikista tärkeintä: pysyy nesteet sisällä eikä savuta sitä usvaa mikä pahimmillaan peittää näkyvyyden :P

                Comment


                  #9
                  Itsekin olen miettinyt tuota imupuolen osien likaantumista ja kastumista. Suurin syyllinen tuntuisi olevan enemmänkin kampikammion huohotus. Tuota venakopan moista ei ole mieleen tullutkaan.

                  Comment


                  • #10
                    Niin ja se huohotushan voi olla ihan normaaliakin, kyllä se iäkkäämmän auton kuuluukin vähän huohottaa :P

                    Comment

                    Working...
                    X