Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 -96 sammui ajossa ja ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A6 -96 sammui ajossa ja ei käynnisty

    Tervehdys,

    kesken ajon auto sammui, kun vaihdoin 3. vaihteelta neloselle, eli kun laitoin kytkimen pohjaan ja nostin kaasupolkimen ylös. Sammuessa alkoi akun latauksen merkkivalo palamaan, tosin en muista pitääkö sen palaakin kun on virrat päällä ja auto sammuneena.

    Sammumisen jälkeen ei ole enää käynnistynyt, startti pyörii kyllä ja polttaa putkessa (eli pakoputkessa 'pötsähtelee'), ja kone pari kertaa yrittää käydä, ikäänkuin kävisi hetken aikaa yhdellä pytyllä. Kun virrat laittaa päälle, lämpötilan merkkivalo ja yleinen (!) -valo vilkkuu, tätäkään en muista pitikö näiden vilkkua.

    Vaikuttaisi sytytyspuolen ongelmalta? Auton sain hinautettua pihaan, seuraavaksi varmaan korjaamolle. Sanoisikohan VAG-COM mitään tällaisessa tilanteessa, jos löytäisin jonkun kellä moinen softa on (Lpr)?

    Auto siis Audi A6 -96, 2.0 litrainen ja 8V.

  • #2
    Veikataan puolapakettia tai jaon hyppäämistä.

    Comment


    • #3
      Jos puola on vanhempaa kuutiomallia niin hyvä ehdokas, tuoreemmissa on hitachia (sama kuin vitosissa), joka ei liene kovin huono.
      Hall-anturin voisin lisätä ehdokaslistalle.

      Comment


      • #4
        Varmaankin vaihdan tuon puolapaketin jokatapauksessa, sitten ainakin tietää oliko vika siinä vai muualla. Tuo jaon hyppääminen oli itselleni uusi skenaario, sitä eräs kaverinikin veikkasi.

        Mikäs tuon hall-anturin tehtävä olikaan?

        Comment


        • #5
          Kertoa ECUlle pyöriikö kone vai ei ja milloin ollaan ykkösen kohdalla.

          Comment


          • #6
            Pyörintänopeusanturi. Sylintereistä se ei tiedä mitään.
            Viimeksi muokannut Sleepy2; 10.11.2008, 00:01.

            Comment


            • #7
              Ei suoraan, juu. Katselee virranjakajaa. Käsittääkseni kuitenkin kertoo, milloin virranjakaja on "ykkösessä", vai lukeeko ihan vain ainoastaan pyörintänopeutta?
              Viimeksi muokannut jasso; 10.11.2008, 00:16. Perustelu: Asiavirheet asiavirhekysymyksiksi...

              Comment


              • #8
                Kuitenkin jos kyseessä on jaon hyppäys, ei tuossa konetyypissä (ABK) venttiilit mene poikki tai muuta paskaksi?

                Comment


                • #9
                  Uskoisin että on ns vapaasti pyörivä. Huomaat kyllä starttausäänestä jos ei puristuksia ole.

                  ABK:ssa on 4-reikäinen hall-levy eli se ei tiedä tuon taivaallista siitä mikä pytty kipinän saa.

                  Missä päin lpr potilas on?

                  Bensapumppua ei ole kukaan vielä veikannut, kuuluuko pumpun surahdus kun laitat virrat päälle? Voi vaatia kaverin kuuntelemaan takakonttiin.

                  Comment


                  • #10
                    Skinnarilassa potilas sijaitsee. Tosin tänään lähtee jo hinaten korjaamolle päin, kun loppuviikosta olisi jo autolle akuuttia tarvetta.

                    Tuossa minun potilaassa taitaa olla melko vanha se liitin, joku 2x2 tms? Onko sulla porkkis siihen käypäinen liitin? Jos joskus myöhemmin olisi mahdollista lukea vikakoodeja, olisi bueno.

                    Pitää vielä kuunnella tuo bansapumppu. Pumppu on kyllä suhkot uusi, se on kertaalleen vaihdettu kun haettiin aikaisempaan käynnistysongelmaan ratkaisua (starttuutti pitkään ennen käynnistymistä). Silloin syy löytyi polttoaineen paineensäätimestä tms.

                    Comment


                    • #11
                      Nuutinen on Skinnarilassa ja ehkä ehtii jopa koodeja katsella ellei auto karkaa jo ennen sitä.
                      On moinen 2x2 sovitin hallussa.

                      Comment


                      • #12
                        Kiitokset vinkistä! Pitää kysellä, jos vielä kerkeisi lukaisemaan koodit.

                        Comment


                        • #13
                          Vika löytyi ja syynä oli jaon hyppäys.

                          Hihna oli kuulemma hypännyt kolmannelta "pieneltä" pyörältä, joka liittyy jotenkin sytytykseen? Nokka ja kampi olivat keskenään synkassa (se saattoi pelastaa isommalta rempalta?)

                          Mikä tuollaista aiheuttaa, voiko johtua huonosta kiristinrullasta vai mistä?

                          Comment

                          Working...
                          X