Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

s2 3b öljynsuodattimen jalka

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • s2 3b öljynsuodattimen jalka

    käyköhän tuohon minkään muun vag kulkineen ö-suodattimen jalka. joku oli fiksusti korjannut sitä jollain kemiallisella metallilla tai possuliimalla.. marmorilta kyseisen osan kyllä saa, mutta hinta oli hieman korkea.. 425?!!

    jos ei olisi ilmastointia niin hinta olisi "vain" 240?.. kävisiköhän tuohon tuo, ei ilmastoidun jalka kun ilmastointi on poistettu.

  • #2
    ei niissä muistaakseni mitään eroa ole, oli sit ilmastointi tai ei.

    Comment


    • #3
      Taitaa olla nyt tulkintavirhe ilmastointihommassa, sama jalka sen pitäisi olla muistini mukaan kaikissa 20v turboissa. Rauhallisemmissa malleissa ei sitten ole öljynjäähdyttimen ja/tai ahtimen lähtöjä.

      Comment


      • #4
        ahaa. väittivät kyllä varaosatiskillä että ei käy.. kattelin vagcat:sta että niillä on jopa sama osanumero, siis ilmastoidulla ja ei ilmastoidulla. ihme kusetusta.

        Comment


        • #5
          Kyllähän siellä totuutta oli tiskillä nytkun pääsin itse tarkastamaan.
          Ilmastoidussa 034115417C, joka on käytössä myös urssissa ja uudemmissa pikkuässissä.
          Ilmastoimattomassa ilman loppukirjainta. Ero on mulle tuntematon.

          Comment


          • #6
            noniin.. tuli käytettyä irti tuo suodattimen jalka ja kokeiltua "uutta" jalkaa paikalleen, mutta yllätys yllätys se ei käyny. uusi osa oli urssista. noh, tuli sitten soitettua edelliselle omistajalle ja se sanoi että turbon öljyletku oli vuotanut ja sitä oli hienosti korjailtu tuolla kemiallisella metallilla.
            nyt laitoin sitten uudestaan vanhalla jalalla sen kasaan, tiivistemassalla tiivistin sen letkun liitoksen, mutta ei se pidä prkl! olisiko jollakin ideaa mitä tuolle voisi tehdä? paljonkohan tuo uusi letku maksaa, tietääkö kukaan?

            Comment


            • #7
              voitko kuvailla tarkemmin miksi ei aan jalka sopinut 3b jalan tilalle?

              Comment


              • #8
                jalan ohjuritapit olivat eri kohdissa ja vaikka sen saisi jotenkin "kikkailtua" sinne paikoilleen niin suodatin ei mahdu paikalleen, koska tulee eri kulmaan.

                Comment


                • #9
                  olen kyllä ollut siinä uskossa,että lohkot on kaikissa 20v turboissa samat.

                  mihin suodatin ottaa kiinni??

                  Comment


                  • #10
                    Olisikohan tilanne nyt se, että ahtimen öljynsyötön lähtö on eri kulmassa. Sen jos kääntää oikeaan kulmaan, ei ohjuritapit kohtaa eikä myöskään suodatin mahdu olemaan ilmastoidun 3b s2:n öljypohjan levennyksen kolosessa. Arvailen vaan.

                    Comment


                    • #11
                      vaikea selittää, mutta se jalka menee liian syvälle. suodatin ottaa lohkoon kiinni.

                      nii ja porkkis, olet aivan oikeassa. mutta öljyletkussa ei riitä vara kääntää sitä jalkaa niin että ohjuritapit kohtaisivat.

                      Comment


                      • #12
                        Onkohan tähän tullut mitään selkeyttä, että saako jostain halvemmalla tuota jalkaa, vai kävisikö jostain muusta autosta toi osa?
                        Itellä todennäköisesti vuotaa kans jostain sieltä, suodatin ainakin ihan öljyssä ollut nyt muutaman öljynvaihdon aikana...
                        Ei vaan ole kerennyt tarkemmin vielä tutkia.

                        Niin ja taitaa maksaa noi turbon öljyputket aika pirusti uutena? Ainakin öljyjäähyn putket sisälsi kultaa tai jotain ;)
                        Varmaan parempi ottaa vanhat ja käydä teettää uudet letkut vai olikos niissä jotain erikoista?

                        Itselläkin siis s2 3b ja ilmastoini..

                        Comment


                        • #13
                          Ahtimen syöttöputken laippaan uusi tiiviste ja kovaa ajoa. Onhan siellä toki muitakin tiivisteitä, mutta tuota kyllä arvelen.

                          Comment


                            #14
                            2,0TD/2,4D:ssä on kanssa lähdöt jäähykennolle, sopivuudesta en sitten uskalla sanoa.

                            Comment


                            • #15
                              Ei sovi. Lähtö etuviistoon -> ottaa ilmastoinnin kompuraan kiinni ja letku ei käy. Ässän omassa on lähtö suoraan ylöspäin turbolle.

                              Comment


                              • #16
                                Minkäslainen tiiviste siellä on, onko jotain varaosakoodia millä hakea?

                                Nyt ei pariin päivään pääse auton alle koluaan, naksahti niskat vkl aikaan niin ei taivu =)
                                Eli jos olis sen tiivisteen käynyt hakemassa valmiiks, jos oliskin pelkkä tiiviste vuoto...
                                Tietty jos se tiivistekkin on jotain kultaseosta, niin sitten puretaan ensin ja varmistetaan vuotokohta. :)

                                Edit: toki voi pistää muidenkin tiivisteiden koodeja siltä suunnalta, vaihtelis sitten muitakin jos siltä tuntuu..
                                Tuli asenneltua linux koneelle, niin ei pääse nyt käyttää etkaa. Voiskin nyt jäykkäniskasena ropeltaa kovon osiks ja asennella visvan ihan vaan etkaa varten :)

                                Edit2: Ah joo eipä tullu mieleen, kiitti vinkistä jouni, pitääkin koittaa jotain..
                                Johan tuossa ainakin wine on asennettuna, täytyypi testata
                                Viimeksi muokannut Pexter; 13.7.2009, 14:16. Perustelu: Lisäystä - Lisäystä

                                Comment


                                • #17
                                  Käytä jotain virtuaalikonesoftaa ETKA:a varten, jos ei Winukkaa muuten tartte. Ja suosittelen XP asennusta tuota varten niin toimii myös ELSA, jos sitä tarttee.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Noniin tänään kerkes, jaksoi ja kykeni auton alle pesemään moottoria ja ylläri pylläri, eipä se olekkaan se turbon öljyputken laippa mikä räpättää :(
                                    Sieltä se jostain öljyjalan juuresta vuotaa, toivottavasti pelkkä tiiviste..

                                    Mitähän kaikkee tosta pitää purkaa että pääsee siihen käsiks, eli kannattaako varautua isompaankin operaatioon?
                                    Vai onko siinä lähettyvillä mitään mikä vois myös vuotaa?
                                    Ilmastoinnin kompura ainaki pitää siirrellä syrjään, täytyykö irrottaa kokonaan? Eipä siellä kyllä aineita taida olla jälellä enää, että ihan sama kai :)

                                    Taas alkaa tuntumaan siltä, että kohta lähtee ässäläinen halvalla hyvään kotiin.. Tämä koti muuttuu kohta sille ei niin hyväksi

                                    Comment

                                    Working...