Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 100 Turbo Quattro '90 viritystä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 100 Turbo Quattro '90 viritystä

    Autona siis otsikon mukainen nelipyöräinen. Korimalliltaan siis sport, eli 20v kaaret ja uudempi sisälmys. Käväsin auton hakemassa virosta tilaisuuden tullen. väri harmaa (kuvia huomenna mahdollisesti)

    2.2 10v turbo (Mc)

    tarkoituksena autoon olisi pakko ahtaa noin 300hp :) ..näin aluksi...
    budjetti olisi 4000-4500 kieppeillä

    Ajateltu myös 18" A8 tai RS4 Replica vanteita + muuta hipletta sisusta vakiona. Ulkonäköä mietitän myöhemmin

    Eli jos jollain olisi ehdotuksia, miten tehtäisiin kestävä 300hv motori niin antaa kuulua.

    Putkisto :
    Itse tekoinen,varmaan 3"paksuinen hapokas/rosteri

    Pakosarja:
    Pro-mo? voisiko joku tehdä, itse en kehtaisi ruveta

    Moottori:
    mitä tulisi moottoriin uusia, kaikki kuluva??
    (autolla ajettu 227000, ruuvaus varauksella :)
    tosin sisusta on kuin uusi samoin maalipinta
    koneistus jns moottorikoneistamo

    Turbo ja Välijäähy:
    vaihtuu, mikä/mitkä??

    Jarrut:
    isomman audin? ehdotuksia ??

  • #2
    Meikäläisellä on joskus lähitulevaisuudessa sama homma, eli sellaiset 300-400hp pitäisi ottaa ulos. Turbotekniikasta ei ole kovinkaan paljoa kokemusta tahi tietämystä, niin seurailen tätä mielenkiinnolla. Eikös tuohon ole melko valmis "resepti" olemassa?

    Comment


    • #3
      Paljonhan näitä on laiteltu, mut ajattelin nyt laittaa oman tänne :P

      Comment


      • #4
        tuon tehotavoitteen saa täyteen melkeinpä päivittämällä ruiskun tälle vuosituhannelle.
        Siitä eteenpäin kannattaakin jo alkaa vaihdella palikoita, miksei ennenkin.
        Yhdenlainen pakosarja mallinne ilmeisesti yhdellä klubilaisella työn alla. Yhteystiedot löytyy myyntiosiolta 20v tuubisarjan ohessa
        Mr-jäähdytin lappeenrannassa voinee kans auttaa, myös coolerin kanssa
        turboksi vaihtoehtoja paljon, käytettyjä tai uusia esim. masterpower
        Vakiosisuskalut kestää kyllä tuon 300+, jos muuten kunnossa

        Comment


          #5
          budjetti vetää aika tiukille.

          pakosarja,turbo,öljy ja vesilinjat,downpipe,putkisto,moottorinohjaus, suuttimet,suutintukki,välijäähdytin,ahtoputkisto.

          riippuu paljon mitä itse voi tehdä.

          moottorin ohjaus riippuen merkistä 500-2500eur, asennus toiset 1500eur jos ei itse kykene tekemään.

          samalla rahalla sieltä ottaa 400-500hv,niin riittää vähän aikaa.
          Viimeksi muokannut kessu74; 5.11.2008, 19:07.

          Comment


            #6
            Palataan projektipuolelle, kun jotain alkaa tapahtumaan eikä olla enää speksausvaiheessa.

            Kallelta voinee kysellä myös 10v pakosarjoja.
            http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=63767

            Jos joka tapauksessa päivität pakosarjan, turbon, välijäähdyttimen, moottorinohjauksen jne jne niin tosiaan kannattaa harkita Ramin ehdotusta vähän isommasta tehosta saman tien. Loppujen lopuksi kuitenkin ero on periaatteessa vain turbon ja suuttimien valinnassa tuossa vaiheessa. Välivaiheet maksaa.

            Neljän tonnin budjetti kyllä edellyttää kaiken itse tekemistä melkeinpä. Ahdin+moottorinohjaus on jo yhteensä halvimmillaan noin pari tonnia. Putkistoon menee lähelle 500, pakosarja ostamalla esim 600, välijäähdytin+putkistot jne esim 300. Satasia menee myös pientarvikkeisiin ja erilaisiin letkuihin jne. Tässä vaiheessa ei vielä perusmoottorin remonttiin ole kohdennettu penniäkään!

            Käytännössä sen ~300hv saa huomattavasti edullisemmin istuttamalla 20v moottori lastuvirityksellä pellin alle.

            Comment


              #7
              ..mutta saako sillä 10V:lle ominaista murinaa :)

              Comment


              • #8
                paljonko mahtaa maksaa 20v moottori, tosin ei kai olisi kallista käydä ulkomailta jotain kolari autoa tai varaosa autoa mikä omaisi 20v moottorin. koneistukset ja lastutukset päälle? varmaan halvin keino tosiaan?
                mutta siirtelen tämän projekti puolelle kun rupeaa tallissa tapahtumaan!
                E: niin ja Beiza on oikessa, eihän noita kehtaisi hävittää :P

                Comment


                  #9
                  Eikö toi 300 kaakkia pitäis tulla "helpolla" tuosta mc:stä, alakertaankaan ei tarvisi koskea edes. Mitähän siinä legendaarises etuvetolötkössä olikaan silloin tehty... Kannen porttaus, Hestec, pakosarja&putki, pään kokonen holssetti, IC,suuttimet. Olikohan jo tolla se irrotettu. Ite en lähtisi toimivaa konetta vaihtamaan vielä noihin tehoihin.

                  Comment


                    #10
                    Tossa tuo etuvetoihme, sivuilta löytyy sisuskalut ja dynokippurat: http://www.kolumbus.fi/etelanlampo/

                    Comment


                      #11
                      kantta ei tarvi vielä 400hv tehoille porttauttaa,ja hyvä ahdin niin vetää alempaa kuin tuo ronin lötkö.
                      Viimeksi muokannut kessu74; 6.11.2008, 13:13.

                      Comment


                      • #12
                        käypikö miten hyvin v8 puskurit? meinaan niihin sais paremmin välijäähyn alemmas laitettuu, ja jos jollain irtoo halvalla niin myykää mulle?
                        tän vois muuten siirtää jo projekti puolelle? miten siirto tapahtuu?? :)

                        Comment


                        • #13
                          Yksipä vaihtoehto välijäähyksi on et hommaat 220V välijäähyn putkineen siihen. Lienee helppo homma istuttaa maskin taakse. Kun on valmiiksi tehtaalla tehty sellaiseen koriin. Miinusta muovipäädyt, mutta hyvin jäähdyttää alle 400hv. Siitä ylöspäin sitten joko aavistuksen pitempää tai teetättää koko aisojen välin peittävän. Kiinan coolerille saat vetää putkea enemmänkin kun ilma on saatava takaisin koneelle sieltä kuskin puolelta.

                          Comment


                          • #14
                            riittääkö tämän oma välijäähy mihin asti? jos samankokoisen teettäisi tuohan tuossa keulaalla pilkotttaa

                            Comment


                              #15
                              220V välijäähys on yks kiva vika, se o läpivirtaava mallia, kun 10v kone tykkäis, että lähtö ja tulo olis samas pääs. Toki siitä pääsee vetämälllä putkea. Jossain seatissa oli hervottoman kokonen IC ja hinta ei ollu paha "valmiista" ratkasusta.

                              Comment


                              • #16
                                No 220V se temppu on tehty tolla putkella josta tossa sanoin. Koska tulo ja lähtö on apukuskin puolel kanssa siinäkin.
                                Katsooka tuolta vaikka lisää noit eroja.
                                http://audi100.selbst-doku.de/Main/L...20010VTurboMC2

                                Kliketi klik alempana voi voi klikkailla eri malleja ja vertailla sitten mitä tarvii ja miksi.
                                Edit: Tuolta voi tehdä havainnoin kuinka 220V cooleri pieksee kääpiökorin S2 coolerin. RS2 cooleri onkin sitten pahempi pala :D
                                Viimeksi muokannut juhakill; 6.11.2008, 14:52.

                                Comment


                                  #17
                                  No niin ja jos auto on vm 90 MC niin eikös siinä ole tuo kyseinen jäähdytin jo valmiiksi?

                                  Tuskin tästä nyt parissa tunnissa speksauksesta projektiksi muututtiin, joten aihe pysyy täällä.

                                  Comment


                                  • #18
                                    kyllä kyseinen jäähy on autossa

                                    Comment


                                    • #19
                                      Viime syksynä tuli tämä auto minulle 255tkm ajettuna ja +3000euroa veroja maksamatta, liikennekäytössä ja ilman luovaria.

                                      Nyt menee osiksi, pitää vaihtaa tuohon vapari lötköön kaikki hyvät osat.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X