Niin, ja tämä tapahtuu vain silloi tällöin! Tämä yksilö on ollut seisonnassa n. 5kk ja ennen sitä ei ollut ongelmia. Surffasin foorumilla enkä löytänyt suoraa vastausta.
Fakta:
- silloin kun on vika päällä ei tule bensaa suuttimille. Kipinää on. Rele tsekattu ja toimii, hyppylangalla kokeiltu ja bensaa virtaa paluuletkussa vaan ei käynnisty.
- bensapumpulla ajettu ~60000km
- suuttimet vaihdettu ei niin kauan sitten, (reilu vuosi sitten, ja suodatin)
Kokeiltu:
- multivikaanturi vaihdettu
- ecun lämpöanturi vaihdettu
- kaikki muut antureiden töpselit irrotettu ja suihkutettu electrocleanerilla
- tankinkorkki avattu eikä siinä sen kummempaa alipainetta kuin muutenkaan
- sytytysmoduuli vaihdettu
- jakaja vaihdettu (epäilin jossain vaiheessa hallia)
- kun vika päällä suhkutettu kylmäsprayta sinne sun tänne...
Mitä sitten? Käy helkkarin hyvin ja pakokaasutestin perusteella kaikki arvot ok, ei siis imuvuotoja.
Voisiko määräjakajan venttiili jumiutua ainoastaan kun kone on lämmin? Tai järjestelmäpainevena (vissiin se kalvoventtiili määräj. takana lokarin sisällä?)
Jos muistan oikein niin molemmat kerrat kun ei ole käynnistynyt niin lopetin veivaamisen just ennenkuin se käynnistyi ja sen jälkeen ei mitään toivoakaan ennen kun se on ihan kylmä, sitten lähtee taas kun palmun alta...
Täytyisi saada mitattua bansanpaine mutta ei ole mittaria siihen tarkoitukseen.
Onko ideoita?
Fakta:
- silloin kun on vika päällä ei tule bensaa suuttimille. Kipinää on. Rele tsekattu ja toimii, hyppylangalla kokeiltu ja bensaa virtaa paluuletkussa vaan ei käynnisty.
- bensapumpulla ajettu ~60000km
- suuttimet vaihdettu ei niin kauan sitten, (reilu vuosi sitten, ja suodatin)
Kokeiltu:
- multivikaanturi vaihdettu
- ecun lämpöanturi vaihdettu
- kaikki muut antureiden töpselit irrotettu ja suihkutettu electrocleanerilla
- tankinkorkki avattu eikä siinä sen kummempaa alipainetta kuin muutenkaan
- sytytysmoduuli vaihdettu
- jakaja vaihdettu (epäilin jossain vaiheessa hallia)
- kun vika päällä suhkutettu kylmäsprayta sinne sun tänne...
Mitä sitten? Käy helkkarin hyvin ja pakokaasutestin perusteella kaikki arvot ok, ei siis imuvuotoja.
Voisiko määräjakajan venttiili jumiutua ainoastaan kun kone on lämmin? Tai järjestelmäpainevena (vissiin se kalvoventtiili määräj. takana lokarin sisällä?)
Jos muistan oikein niin molemmat kerrat kun ei ole käynnistynyt niin lopetin veivaamisen just ennenkuin se käynnistyi ja sen jälkeen ei mitään toivoakaan ennen kun se on ihan kylmä, sitten lähtee taas kun palmun alta...
Täytyisi saada mitattua bansanpaine mutta ei ole mittaria siihen tarkoitukseen.
Onko ideoita?
Comment