Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Urs4 kytkin prkl...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Pääsylinteri hajonnut tai sitten katkennut se tanko sylinterin ja polkimen väliltä. Itselläni kävi vastikään näin, juuri samat oireet. Tangon pystyy tarkistamaan, kun poistaa ratin alta tavaralokeron ja menee lampun kanssa selälleen ergonomiseen asentoon :-)

    Comment


    • #32
      löytykin vika kun purki muovit eestä, poljin antanu juuri siitä nivelen kohalta periks ja murtunu poikki. onkohan ootettavissa jotain muutakin piakkoin? tuntuma kytkimessä ollut sama koko ajan eikä ole mielestäni mennyt jäykemmäksi tai muutenkaan muuttunut mihinkään ennen katkeemista.

      juurikin samalla tavalla kuin tuossa foorumilaisen päiväkirjassa:

      http://koski.homelinux.com/huoltokir...aali_rikki.jpg

      Comment


      • #33
        Minullahan kävi sama homma viime heinäkuussa. Polkimen vaihdon jälkeen noin 5000 km ajettu eikä itsellä ole toistaiseksi ongelmia ollut.

        Tuossa tarinaa jos kiinnostaa:
        http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=32087

        Comment


        • #34
          mulla oli samantyyppisiä ongelmia että jäi vähän puoleen väliin.

          purin autosta pois pääsylkyn ja putsasin moskasta -> toimii hienosti (samalla tuli vaihdettua myös nesteetkin..)

          kuviakin oli jossain, laitan linkin jonnekin kun kuvat löydän.

          Comment


          • #35
            Mulla jää tuo poljin vieläkin inan verran liian alas, vaikka pääsylinteri vaihdettiin. Ilmeisesti palautusjousi on kulunut. Muuten ei merkitystä, mutta pitää nostaa jalalla viimeinen sentti jotta saa cruisen pelaamaan. Onkohan kuin paskamainen vaihtaa?

            Comment


            • #36
              Ilmeisesti palautusjousi on kulunut. Muuten ei merkitystä, mutta pitää nostaa jalalla viimeinen sentti jotta saa cruisen pelaamaan. Onkohan kuin paskamainen vaihtaa?
              Varmaan helpompi säätää cruisen kytkimien asemointia siinä polkimen alla.

              Comment


              • #37
                Sitäkin on yritetty, mutta paikka mihin poljin nousee vaihtelee. Joskus tulee itsestään ylös asti, joskus jää parin sentin päähän. Näin talvella pakkasista riippuen saattaa jäädä selvästi alemmas, kunnes lämpötila matkustamossa nousee... Jos cruisen kytkimen säätää alemmas ja poljin sattuukin nousemaan yläasentoon, niin työntää samalla napin ylemmäs jolloin ei enää seuraavalla kerralla toimi. Pääsylinteri on kuitenkin uusi eli polkimen ilmeisesti on tarkoitus nousta palautusjousen avulla viimeiset sentit.

                Comment


                • #38
                  Nyt sanoisin, että vastavirtaan huuhtelu voisi auttaa. 100ml ruiskulla kun ruuttaat edes takaisin nesteitä pää- ja työsylintereissä niin ehkä tokenee, ehkä ei.

                  Comment


                  • #39
                    uusi poljin, jokunen sata kilometrejä takana mutta...kesken kiihdytyksen lopahti toiminta osittain ja nyt paikallaan/liikkeessä ei vaihdetta saa vaihdettua ilman että ottaa hieman vastaan. tyhjäkäyntiä jaksaa hieman vaivalloisesti käydä pykälä silmässä jarrua vasten, piti autoa saada siirrettyä. nestettä ei ole hävinnyt yhtään, nesteet vaihdettu, pääsylinteri putsattu sekä ilmattu pari viikkoa takaperin, poljin on aika reilusti löysempi mitä ennen tuota vikaa.

                    mistäs kannattas lähtee tutkimaan? tilat on huonot ja autoa saa ilmaan vain sen minkä tunkilla nousee.

                    Comment


                    • #40
                      kykä on paska ilmattava, jos ei ole pitkät ja ohkaset kädet. Kasikoneisessa varmasti vielä paskempi kuin vitoskoneisessa.

                      Comment


                      • #41
                        kasista on helppo ilmata yksin (ja nopein) kun käyt hakemassa bilhelvetestä sen jarrujen ilmauslaitteen, eli purkki, letkuja ja takaiskuventtiili.

                        kun putsasin ton pääsylkyn niin perinteisillä konsteilla meni ilmatessa : järki, hermo, 3 iltaa, kaljaa ja tupakkia.
                        sit sijoitin ton öö (5e?) bilhelveten hiluun ja aikaa menikin ilmaukseen kaikki 2min. stana.

                        Comment


                        • #42
                          ei tullu asiaan mitään muutosta ilmaamisella. nyt aina polinta polkiessa kuuluu natisevaa ääntä työsylinterin luonta. saako tuon revittyä jollain helpolla poppakonstilla irti vai pitääkö purkaa paljonkin tavaraa eestä pois?

                          Comment


                          • #43
                            sieltä sen saa syntymään kun ottaa sen polkimien yläpuolella olevan suojusmuovin pois ja letkuliitokset sylkystä.

                            jotenkin se poljin oli hankalahko irroittaa sylkystä, mutta sain mä sen tos nykerreltyä irti ihan ok.

                            löytyihän siitä jotai dokumentaatiotakin.

                            http://repsa.kuvat.fi/kuvat/audi-kytkinsylkky/

                            tuolla pari kuvaa ja niistä voi päätellä syytä miksi kytkin hangoitteli aikoinaan.
                            Viimeksi muokannut repsa; 7.3.2011, 18:29.

                            Comment


                            • #44
                              Pääsylinteriä on jo irroiteltu, nyt olisi tarkoitus saada työsylinteri irti laatikon päältä. Miten kyseinen kapistus on kiinni laatikossa, käsiksi ilmeisesti pitää urkittaa alakautta, ylhäällä on ohjauksen osat tiellä?

                              Comment


                              • #45
                                Yhdellä kuusiokololla se on siellä, koneistetut pinnat vastakkain.

                                Comment


                                • #46
                                  ei taida kytkimessä nyt kaikki olla ihan kunnossa. työsylinteri napattu irti, näyttäisi toimivan ihan ok poislukien mitä kuvassa näkyy. testiksi tehty alkuperäisen mittainen metallitappi tuohon korvikkeeksi mutta poljin edelleen tuntuu turhan kevyeltä eikä kytkin irrota kokonaan. natiseva ääni kuuluu polkiessa edelleen eikä tuota ääntä ole minusta kuulunut ennen kuin tämä ongelma tuli esiin.

                                  onko miten iso homma purkaa kytkin auki ja mitä kaikkea joutuu purkamaan tieltä pois?
                                  Attached Files

                                  Comment


                                  • #47
                                    kytkinpakettihan on helppo purkaa, ei se kovinmonella ruuvilla kiinni ole, kunhan sen siihen eteensä saa nähtäville.

                                    tämä nähtäville saattaminen on sitten hivenen hankalampi, moottori pitää irroittaa vaihdelaatikosta (tietenkin). jotkut nostavat moottorin pois, toiset irroittavat vaihdelaatikon taas korista, molemmat toimii mutta moottorin voi nostaa pois ilman autonosturia, ilman nosturia tuo salkun irroitus on melko perseestä.

                                    Comment


                                    • #48
                                      minkä verran tunteja kytkinpaketin vaihtourakkaan saa suurinpiirtein tuhrattua? olettaen ettei muuta ongelmaa matkalla tule vastaan.

                                      motivaation metsästys ei oikein tuota tulosta niin sais päätettyy viekö pajalle vai jättääkö johonkin nurkkaan happanemaan.

                                      Comment


                                      • #49
                                        7 saatiin suhattua pajalla yhden osaavan kaverin kanssa, kyllä tuon ainakin viiteen saa jos ei vastusta. Kaksin kivempi jos laatikon tiputtaa pois. Ei se niin paha rasti ole etteikö itse tekis jos vain on paikka ja aikaa. Tarkoitan näitä levyjä, en tiä sitten mitä kaikkea kohtaa kun polkimesta eteenpäin lähtee kaivamaan.

                                        Comment


                                        • #50
                                          8-koneisen askin pudotukseen saa varata pikkasen enemmän aikaa kun 5-koneisen, kun on vielä ahtaampaa irrotella esim. kehäpultteja koneen ja askin välistä ja muutenkin on vähän enemmän irrotettavaa kampetta. Ilman 2-pilarinosturia ja laatikkonostinta en ainakaan itse ryhtyisi moiseen operaatioon ellei sitten nykäise konetta pois.
                                          Viimeksi muokannut hoff4; 22.3.2011, 14:56.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Kyllä ton laatikon saa yksin ihan helposti pois. Mulla tuo Urssi olo vain noin 40cm irti maasta ja ei tuo kovin kummoinen homma ollut....mutta takaisin laitto, siinä olikin tekemistä kun sai maata lattialla ja pidellä toisella kädellä laatikkoa paikoillaan (avittaa hiukan tunkilla) ja toisella kädellä yrittää pyörittää niitä pultteja paikoilleen. Meinasi usko jo loppua =)

                                            Comment


                                            • #52
                                              Jari, ei kai sulla vaan kone puuttunut kun nostit laatikon paikalleen? Aika fakiiri olet muuten, ja vahva.
                                              Viimeksi muokannut hoff4; 22.3.2011, 18:46.

                                              Comment


                                              • #53
                                                jarilla on tommone tyttöjen kone, siinä on vähä enemmä tilaa työskennellä.
                                                tosin, tunkillahan noita on joskus iteki resuttu, mutta sanoisin että tuo hoffan aikaisempi maininta nosturista ja askinostimesta on must, tuo pelkkä salkku painaa jo v***sti ja siinä on ehkä sit vähä turhan suuri riski että sieltä menee jotain paskaksi kun mesoaa / saa sen askin päälensä.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  ..varsinkin kun siinä on askin päällä procon-ten:in vaijeri ja vaihteensiirto vivuston skarvit mitkä tulee saada paikalleen askin takasin sovittelun ohessa. Ja se laatikko tosiaan painaa, minunkin mielestä, kun synti (tai sitten oon vaan liian heikko).

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    näillä tiedoilla jätetään jonkun pajan murheeksi. tilat joissa itse pääsee puuhastelemaan ei ole nostureita eikä mielenkiinto muutenkaan järin korkealla ole, onhan tässä talven mittaan vajaa 500km päässyt kyseisellä yksilöllä liikkumaan, ehkä kesäksi sitten :)

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Tosiaan, multa puuttuu kone tuosta häiritsemästä =) ja tuskin olisin saanut sitä paikoilleen jos se olisi vielä ollut tuossa kiusana. Sen verran työläs oli tuokin...

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Mun kasiurssi menee ensi kuun alkupuolella kytkimenvaihtoon. On kyllä 2-pilarinostin ja vaihteistokevennin, voin sit avautua että miten pitkään siinä kunnon vehkeillä meni. Ei kai tuossa muuten mitään dokumentoimisen arvoista eksotiikka pitäisi olla.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Kannattaa harkita kampuran takastefan vaihtoa samalla kun vaihtaa kytkimen, omasta en vaihtanut ja nyt vuotaa...

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Niin että saa sit pudottaa askin uudestaan pois kun se vuotamattoman tilalle vaihdettu stefa alkaa vuotamaan? :)

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Ihan vaikka niinkin :)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X