Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia 2,0fsi moottorista

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kokemuksia 2,0fsi moottorista

    Terve kaikille!

    Olen hankkimassa autoa lähiaikoina ja yksi ehdokas on Audi A3 2,0 fsi. Onko foorumilaisilla kokemuksia ko. autosta fsi moottorilla ? Olen kuullut että puolia on mennyt ja moottori syö öljyä..onko näihin ongelmiin tullut mitään päivitystä ? Vaatiiko fsi moottori pelkästään 98E bensiiniä, vai käykö myös 95 ? Entä kestääkö moottori kilometrejä.. ? Auto jota olen menossa katsomaan, on ajettu 54tkm.

    Kiitoksia jo etukäteen!

    #2
    Jotta ei olisi ihan hiljainen ketju, niin kirjoitetaan nyt edes jotain..

    Vanhemmilla on tämän vuoden alussa käyttöön otettu Octavia Scout 2.0 FSI-moottorilla. Olen ajellut autolla vain vajaat 500 km mutta tykkäsin moottorin luonteesta. Eihän siinä sellaista turbon voimaa tietenkään ole ja yläkierroksillakin vähän puhdittoman oloinen se on, mutta ala- ja keskikierroksilla se on oikein miellyttävä pata. Vapariksi vääntöä tuntuu riittävän reippaasti ja kadunkulmissa ei protestoi jos väärä vaihde on pesässä.

    95E palaa kyllä myöskin, mutta silloin on todennäköisesti kulutus sen verran suurempi että kannattaa ajaa suoraan 98E:llä. Sillä saa sitten täydet tehotkin käyttöön.

    54 tkm ei ole matka eikä mikään nykyaikaiselle autolle tai moottorille. Koneen täytyy olla ihan tikissään vaikka tuossa lukemassa olisi kakkonen edessä.

    Comment


    • #3
      Puoliahan kai tuppaa mennä jos on yhtään sama kikotin kuin tuo oman A4en 2.0TFSI turbomotti. Siinä nyt 75tkm kohdalla on kaksi puolaa vaihdettu juuri ennenkuin auton ostin.

      Käyntiääni on tosi diisselimäinen koneessa ulospäin, lähinnä tyhjäkäynnillä. Kaikki luulleeet autoa diisseliksi ensikuulemalta, se on oikeasti kuin vagin nelosdisukka :D

      Kierroksilla tietty kuulostaa bensakoneelta, kai se suoraruiskutus jotenkin tuo ton äänimaailman.

      Mitäs hiivattia, 98E:täkö näihin pitääkin työntää? Omalla rullannut vasta muutaman tonnin mutta oletin ihan tyytyväisenä että tällanen perheauton motti syö 95E.tä vaan?

      Comment


      • #4
        Mulla oli kolme vuotta käytössä aivan ekojen joukossa markkinoille tullut 2.0 FSI Octavia. Se sattui sitten olemaan todellinen maanantaikappale; puola meni kolme kertaa ja vaihtoon menivät myös: molemmat umpiot, katti kaksi kertaa ja vakionopeussäätimen viiksi kaksi kertaa. Tuo puolaongelma korjaantui vikalla vaihtokerralla, jonka jälkeen ajoin loput kaksi vuotta ilman mitään ongelmia. Puola päivitettiin konsernin puolesta jo yli kaksi vuotta sitten, joten se ei taida olla ollut ongelmana kuin aivan ekoissa FSI-moteissa.

        VAG-konsernin tyyliin tämäkin motti haukkaa halukkaasti öljyä, jos antaa kenkää hieman. Tankkiin lirutin aluksi 95:tä mutta aika pian vaihdoin 98:iin lisätehojen ja aavistuksen pienemmän kulutuksen takia.

        Alun ongelmista huolimatta (jotka olivat selkeästi vain huonoa tsägää) olin kyllä autoon ja moottoriin hyvin tyytyväinen.

        Comment


        • #5
          Kiitos asiallisista vastauksista! Tämä auto on kyseessä: www.nettiauto.com/2229185
          Onko kenelläkään tietoa tästä yksilöstä ? Mitä varusteita tulee Attraction + paketin mukana ? Ambition oli alunperin hakusessa, mutta niitä tuntuu olevan todella vähän myynnissä...

          Comment


            #6
            Mun makuun tuossa on liian vähän ovia eli itse etsisin sportbackin ihan käytännöllisyyden vuoksi. Heikkoa tuo tarjonta sinänsä näyttää olevan noissa 20 - 25ke kolkeissa. Pikkukoneisia ja 2.0 FSI:tä löytyy mutta 1.8TFSI:sta saa vielä haaveilla. Yhtään xenonvalollista ei myöskään näyttänyt olevan nettiautossa.

            Ei auton pitäisi noilla kilsoilla olla vielä mennyt miksikään. Aika lailla peruskauraa tuo ALD:n myymä kolkki on. Laatuauto mutta Audiksi hieman halvan oloinen. Fiilikseltään kuitenkin fiksumpi kuin esim. samanikäinen Golf.

            Comment


              #7
              Meillä on käytössä juurikin samanlainen yksilö. Sportback tosin ja 70tkm ajettu. Löysimme sen noin kuukausi sitten ison etsinnän tuloksena. Äkkiseltään näyttää, että linkin auto on hyvinkin asiallisen hintainen ja kannattaisi hakea pois. Ainoa ongelma joka on ollut oli öljynpaineen anturissa joka aiheutti yhden hinuri keikan. Muuten olen ollut todella tyytyväinen. Kaksi litrainen on 1.6 verrattuna ihan eri planeetalta ja 6 v aski on pop.

              Comment


              • #8
                Menen huomenna katsomaan erästä yksilöä Rinta-Juipille, kun se on tässä lähellä.. katsotaan miten käy..Rellua tyrkytän vaihdossa, joten ei vielä kannata kovin suuria odotella :D Sportbackia en välttämättä tarvitse ja tykkään muutenki enemmän A3 CC:stä.

                Comment


                • #9
                  Alkuperäinen kirjoittaja futurez.fi Näytä viesti
                  Käyntiääni on tosi diisselimäinen koneessa ulospäin, lähinnä tyhjäkäynnillä. Kaikki luulleeet autoa diisseliksi ensikuulemalta, se on oikeasti kuin vagin nelosdisukka :D
                  säksättävä tyhjäkäyntiääni kuuluu suuttimista, mutta niissäkin tuntuu olevan autokohtaisia eroja. itse joku tovi sitten ihmettelin juurikin 2.0 TFSIn säksätystä (n. 80tkm) ja laitettiin vieressä toinen vastaava (n. 35tkm) tulille ja se oli huomattavasti hiljaisempi...

                  Comment


                  • #10
                    Rinta-Joupin A3 lähti mukaan.. ensivaikutelma on todella hyvä, kulkeekin ihan kivasti :) Käyntiääni on kyllä hieman säksättävä ja jarruista kuuluu pientä "rahinaa" kun jarruttaa.

                    Comment


                      #11
                      jos seissyt pidempään niin ei kyse ole muusta kuin jarrulevyjen putsaantumisesta. Toki voi siellä ryönääkin olla välissä mikä rahinan aiheuttaa, yleensä kylläkin ennemmin kiljuu kuin rahisee ;)

                      Comment


                      • #12
                        joo siis pientä säksätystähän nuo suuttimet pitää, mutta kone muutenkin käy tyhjäkäynnillä ja pikkujengoilla karkeasti ihan kuten diisseli, sellainen raaka soundi :D kylmänä kun lähtee liikenteeseen nyt nollakeleillä niin se kuulostaa sisälle asti kun ajelis diisselillä tai kolmoskoneella. Joka ilmeisesti kuuluu TFSI koneeseen kun huollossa ym. tuota käyttänyt niin kaikki on heti tunnistaneet että TFSI mottihan se siellä "nakuttelee" pellin alla niinkun diisseli konsanaan.

                        Comment


                          #13
                          FSI koneethan on periaateessa dieseleitä, joten ei mikään ihme että äänikin muistuttaa niitä :)

                          Comment


                          • #14
                            Todennäköisesti auto on seissyt pidemmän aikaa liikkeessä. Katsotaan jos rahina poistuu ajan kanssa... Kytkin vaatii totuttelua, koska se on pitkäliikkeinen ja ottaa mielestäni aika ylhäällä kiinni. Pitääkö valokatkaisijaa aina kääntää että saa mittarivalot päälle ? "Pysty" asennossa palaa pelkät viisarit..

                            Comment


                              #15
                              Alkuperäinen kirjoittaja haraldh Näytä viesti
                              FSI koneethan on periaateessa dieseleitä, joten ei mikään ihme että äänikin muistuttaa niitä :)
                              Kyllä ne ihan ottomoottoreita on, toki dieseleiden kanssa yhteistä on suora korkeapaineinen polttoaineenruiskutus (common rail) palotilaan, joka selittänee dieselmäisen tyhjäkäynnin :). Osakuormalla puristussytytteiset bensakoneet (esim. MB:n diesotto) ovat jo vähän lähempänä dieseliä.

                              Comment


                              • #16
                                Moi,

                                Mulla on ollut uudesta asti A3 SB 2.0 FSI.

                                Keskikulutus on ollut 8,2l/100km. Matka-ajossa saa menemään alle seiskan.
                                Takuuseen on vaihdettu kaikki puolat ja katti. Muista että moottoria ei saa pestä niin että puolat kastuvat--> hajoavat.

                                Jarrut rahisee ihan helvetisti aina ekoilla jarrutuksilla varsinkin talvella. Vähän hitaasti tämä kone lämpiää, lyhyillä matkoilla eberi ei ole haitaksi. Raitisilmasuodatin kannattaa vaihtaa 15tkm välein, muuten rupee haisemaan home ja ikkunat huurtumaan. Se on helppo vaihtaa ite, pelkääjänpuolen jalkatilasta yks ruuvi auki ja siinä se. Osta mieluummin se aktiivihiili suodatin, hinta eroo ei oo ku muutama €.
                                http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=46154

                                Tässä ihmettelyä kaasupolkimesta:
                                http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=39607
                                Viimeksi muokannut moikari; 6.11.2008, 14:46. Perustelu: lisätty linkit

                                Comment


                                • #17
                                  Kiitti vinkeistä!

                                  Multa jäi vanhasta autosta Alpinen mankka ja ajattelin laittaa sen audiin. Mistä olette hankkineet sovitekehyksen mankan ympärille ?

                                  Comment


                                  • #18
                                    sovitekehyksiä saa autostudiosta ja motonetistä... ihan tarkkaan en muista onko just tohon mut aika moneen autoon on...

                                    Comment


                                    • #19
                                      Pari kertaa on startatessa ilmennyt ihmeellistä "krahinaa", kun auto on seissyt työpaikan pihas pidemmän aikaa.. krahina ei kestä kuin pari sekuntia. Mistä tämä voisi johtua ? Vai onko ominaisuus..

                                      Comment


                                        #20
                                        Joo ite oon kans pannu merkille, että pakkasilla käynnistyksen jälkeen kuuluu hetken aikaa rohinaa (ääntä ei kuulunu kesällä eikä ku kone vähänkään lämpiää). Ääni loppuu kun kytkimen painaa pohjaan, joten kuuluskohan tuo vauhtipyörästä.

                                        Joku mainitti ääntelevistä jarruista niin tuo oman kiesin takajarrut kans ääntää joskus kylmiltään. Palat vaihoin mutta ei auttanu.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X