Ei välttämättä. Mun edellinen bitukka teki kylmänä samaa. Loppui, kun saavutti sopivan lämmön. Ei tullut loggailtua, mutta toiminta samanlaista. Tuli ajeltua samoin pienemmillä vaihteilla kone lämpöihinsä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Tiptronic humppaa...
Collapse
X
-
Mulla samaa vikaa kun mitä jrouhiai / Juti kuvannut. Alkaa alle 40 km/h vauhdissa ja jatkuu noin 90 km/h. 1200-2000 rpm. Häviää kun lämpenee, 30-40 km ajon jälkeen.
AutoGear Oy:n vastaus:
Eli vika kuulostaa siltä että kytkee lukkoa päälle ja pois. Tätä aiheuttaa ventiilikoneisto tai itse lukko, yleeensä koneisto. Näihin ollaan asennettu koneiston korjaus sarjaa ja yleensä on auttanut. Hintaa tälläiselle remontille on kertynyt noin 1100€. Päivän verran kestää korjaus ja auto olisi hyvä saada edellisenä päivänä jotta ehtii jäähtyä.
Tulee juurikin noin, tasaisella syklillä.
[ame]www.youtube.com/watch?v=-xXsyVOAAx4[/ame]Viimeksi muokannut Natte; 8.5.2012, 10:24.
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Natte Näytä viestiMulla samaa vikaa kun mitä jrouhiai / Juti kuvannut. Alkaa alle 40 km/h vauhdissa ja jatkuu noin 90 km/h. 1200-2000 rpm. Häviää kun lämpenee, 30-40 km ajon jälkeen.
AutoGear Oy:n vastaus:
Eli vika kuulostaa siltä että kytkee lukkoa päälle ja pois. Tätä aiheuttaa ventiilikoneisto tai itse lukko, yleeensä koneisto. Näihin ollaan asennettu koneiston korjaus sarjaa ja yleensä on auttanut. Hintaa tälläiselle remontille on kertynyt noin 1100€. Päivän verran kestää korjaus ja auto olisi hyvä saada edellisenä päivänä jotta ehtii jäähtyä.
Tulee juurikin noin, tasaisella syklillä.
www.youtube.com/watch?v=-xXsyVOAAx4
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Natte Näytä viestiSain autoni kuntoon venttiilikoneiston vaihdolla. Näihin 6-v Tipeihin ei ole kuulema tarvinut juuri turbiiniremontteja tehdä. Venttiilikoneistossa on suunnittelu / tekovirhe. Kierrokset alkaa humppaamaan kun öljy pääsee venttiilikoneistosta läpi.
Ja missä korjattiin?
Comment
-
Mulla korjattiin tuolla AutoGear Oy:ssä ja siellä vähän kyselin. Myös US-Motor sanoi suoraan ettei tuommoinen vika korjaannu turbiinirempalla. Volvossa kuulema samaa ongelmaa. Siihen ei ole saatavilla korjaussarjaa vaan menee aina koneisto uusiks.
Eräälle täälläkin kirjottavalle tehtiin samanlaiseen autoon kun mulla turbiiniremontti Siekkisellä eikä auto tullut kuntoon :( Soitin viiteen korjaamoon ja kolme ehdotti turbiiniremppaa.
Comment
-
Vieras
Tämä on kyllä hyvä uutinen, jos tosiaan tuolla korjaantuu. Toisaalta kuulostaa kyllä ihan järkevälle, että vika on venttiilikoneistossa eikä itse turbiinissa.
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja juudas Näytä viestiJa mitä tuo venttiilikoneiston uusiminen maksoi?
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...5&postcount=62
Comment
-
omassa laatikossa on ilmenny seuraavanlainen "vika".
Eli ku vakkari päällä ajelee reiluu kaheksaakymppiä,kierrokset vähän alle 2000, kun tulee ylämäki ni laatikko tuntuu et antaa vähän luistattaa,eli kierrokset nouse pikkasen mut sit tipahtaa kuitenki heti alkuperäseen.
Käsipuolella ei tuota ilmene,eli vaihe pysyy lukittuna kokoajan
Comment
-
Nyt on auto kunnossa eli olihan sieltä turbiinikin antautunut. Korjaamon analyysi; kierrosten humppaus alkaa yleensä kun ajetaan vakkari päällä. Lisääntyy pikkuhiljaa ja alkaa ilmetä myös pintakaasulla ajettaessa. Kun humppaus alkaa niin voi selvitä pelkällä ventiilikoneiston uusinalla. Vuotavat ventiilit hajoittaa pikku hiljaa myös turbiininlukon jos ajoa jatketaan.
Comment
-
Nyt kun kylmät kelit ovat taas tulleet, niin minullakin on alkanut tuo tiptronic humppaamaan 100-200rpm kylmällä koneella. Lämmettyään vika poistuu. Olen laittamassa auton kohtapuoliin myyntiin, mutta paskaa en aio myydä, joten vika pitäisin korjata. Tuolla puhuttiin aiemmin noista lämpötila-antureista, niin mitkä ne nyt ovat, yksi ainakin ?g62? ja mistä groupeista ne löytyvät vcds:llä, vai jostain muualta?Viimeksi muokannut Jonimies; 16.12.2012, 18:35.
Comment
-
Meinasin odottaa lausunnon antamista muutaman viikon mutta kirjoitanpa nyt ekat havainnot.
Kuten tuolla aiemmin kirjoitin liki vuosi sitten minulla esiintyi samaa humppaamista. Noh, toissa viikolla pakokaasujärjestelmän häiriövalo alkoi palamaan. Ajattelin ensin että EGR:ssä vika joten aika pajalle ja tarkoituksena oli ottaa imusarja irti, putsata se kunnolla, tsekata MAF, vaihtaa uusi EGR ja uusia samalla PCV venttiili tiivisteineen.
Auto perjantaina 14.12. pajalle. Ensimmäinen huomio oli että tässä ekan polven 2.0 TFSI:ssä pakokaasujen kierrätys on toteutettu pakoventtiileillä joten olemattoman EGR venttiilin vaihtoa ei tarvinnut tehdä. Seuraavaksi vikakoodit: "laiha seos". Imusarja tsekattiin ensin irroittamatta imukanavan kautta. Imusarja oli puhdas. Eli sitäkään ei tarvinnut laittaa atomeiksi. Hienoa oma-aloitteisuutta paikalliselta pajalta. Joku toinen olisi voinut tehdä työtä käskettyä ja laittaa imusarjan asiakkaan toiveen mukaisesti atomeiksi. Kaikki imupuolen osat putsattiin mukaanlukien MAF ja tankkiin lyötiin Forten litkut. PCV tiivisteineen vaihdettiin ja koodit nollattiin.
Olen nyt ajanut reilun 150km kylmissä olosuhteissa eikä humppaamisesta ole tietoakaan. Ehkä liian aikaista juhlia mutta toistaiseksi vaikuttaa lupaavalta. Lisäksi laatikko toimii/vaihtaa paljon pehmeämmin ja ko. koneen tyypillinen dieselmäinen tyhjäkäyntiäänikin hieman rauhottui. Myös ko. laatikon parjattu jurruutus esim. liikennevaloissa vaimeni jonkin verran. Tämä kaikki pelkällä PCV venttiilin vaihdolla joka kustantaa marmorilla tiivisteen kanssa noin 70e.
Ovatko yo. havainnot faktaa vai fiktiota; sen tulen näkemään seuraavien viikkojen aikana kunhan saan lisämaileja mittariin. Olen optimistisesti skeptinen että humppaus (ja nuo muutkin ominaisuudet jotka mainitsin) johtuisi vain ja ainoastaan tuosta venttiilistä.. Joku terävämpi voisi valottaa kuinka tuo huohotinpuolen paineensäätöventtiili voisi vaikuttaa laatikon toimintaan..Viimeksi muokannut Juti; 17.12.2012, 18:22.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Jukuri Näytä viestiYksi tyyppivika noissa on se, että moottorin lämpötila-anturit 2 vai oliko 3 kpl antavat laatikolle väärää tietoa. Laatikko saa tiedon, että kylmää on ja käyttäytyy sen mukaisesti eli luistattaa. Ongelma esiintyy yleensä silloin kun moottori/laatikko on puolilämmin ja siitä joko pääsee tai ei pääse eroon sillä, että sammuttaa auton hetkeksi ja sitten jatkaa matkaa.
Vika voi siis olla myös noissa lämpöantureissa, jotka kannattaa vaihtaa.
Comment
-
minkalainen homma tuo venttiili koneisto on vaihtaa/korjata, onnistuuko siis tuossa 5hp laatikossa?
koodiltaan tuo laatikko on etz. mitenkäs tuo tiptronic laatikon ohjausyksikön temppuilu ilmenee? viimekesänä tuli kondenssi vettä sisätiloihin ja epäilen et onko päässy ohjain boxin sisällekkin.
turbiini kunnostettu vuos sitten, samoten öljyt ja suodatin. maffi uusittu pari kuukautta sitte ja nokka-remppa tehty samaa aikaa.
laatikko vejättää isommalle vaihtoa aika pitkälle,aika useesti vaihtaa vast tuolla 3000rpm
Comment
-
Onhan näistä juttua, ja haulla löytyy, mutta laitan silti uuden postauksen.
Aiemmin on tullut jaettua tarinaa siitä miten ajokissa on aina ollu "humpausta" 3-4 vaihdettaessa. Eli nopeus nousee kiihdyttäessä, mutta kiekat ei nouse kuten pitäis. Lisäksi taulussa lukee että vaihde olis jo nelonen vaikka ei ole vielä lukinnut. Tämä siis ilmeisesti turbiiniin liityvä vika..?
Nyt alkoi kolahdella. Etenki moottorijarrutuksessa neloselta kolmoselle kuuluu pienehkö jysähdys kun vaihde lukittuu. Samana päivänä tuntui että paikallaan vaihdellessa R-D-R-D loota kolautti normaalia kovemmalla äänellä.
Kysymys kuuluu, että onko kohtalotovereita? Onko vastaavan jälkeen loppunut veto kokonaan? Onko Baltiassa käynti auttanut? Mitä maksoi? Onko Suomessa viety pajalle, mitä maksoi, mitä tekivät?
Kiitos!
Comment
-
Vieras
Recro antoi samanlaiseen kuvaukseen, mutta 6-> 5 vaihdossa, joko venttiiliyksikkö tai koko laatikon remppa.
Hintoja oli ensimmäiselle ~850e ja jälkimmäiseen ~2200e
Suomen hintoja en tiedä.
Comment
-
Kiitos tiedoista pulla. Mitenhän paljon Recron reissusta on porukalla kokemuksia? Pari tapausta muistan joissa kaikki oli mennyt hyvin, yhden muistaakseni jossa oli ollut ongelmia.
Yleensähän kun ongelma ratkeaa, viestejä ei tule enää lähetettyä...
Sitäkin mietin, että koska näitä vastaavia ongelmia tuntuu aika lailla olevan ja esimerkiksi Suomen korjaamokokemuksia ei vaikuta löytyvän tältä foorumilta juuri ollenkaan, paheneeko lootan tilanne tuosta ylipäätään vai voiko olla että se pysyy "ominaisuutena". Itseä vain säikäytti tuo voimistunut kolahtelu, jota tänään ei taas ollut lainkaan. Öljyjä vaihteistoon ei ole vaihdettu koskaan.
Comment
-
http://www.vwaudiforum.co.uk/forum/s...TDI-Quattro%29
jotain taustatietoa tuolla ylemmässä. nämä siis ZF, ei aisin warneriin.
samanmoista taustatietoa suomeksi, kilpailijan vehkeissä, läpikäytynä myös täällä.
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=290934
itsellä siis omakohtaista tutustumista aiheeseen par-aikaa 6HP32 vaihteistoon.
suomesta vaihto-osan saa 1,5k + osan takasin kun palauttaa vanhan yksikön. Recrolla tais olla se huono puoli että pitää kiikuttaa auto sinne jollai konstilla.
Toi luisto/humppaaminen voi olla onneks parista jutusta vaan kiinni ;
-väärä momenttitieto moottorilta vaihteistolle(imuvuoto,kulunut maf,suutinvika tms - choose your favourite)
-pienentynyt öljynpaine lukitusventtiilille -> ohentuneet öljyt tai vuotava painelinja venttiilikoneistossa
-oikeasti viallinen turbiini.
Comment
-
Vieras
Recrolle voi lähettää pelkän laatikon jos tahtoo. Mahtaa rahti vaan olla sitä luokkaa, että tulee mielekkäämmäksi tehdä samalla pikku getaway.
Comment
-
Recro Latviassa omaa varmasti tämän foorumin mukaan eniten kokemusta näistä.
RAM-Auto Suomusjärvellä on myös varmaan osaava paja. Muistelisin että kun siellä omani käytin laatikkoöljynvaihdossa, niin ukko kertoili että hänellä on jo varastossa yksi 6HP19A-loota, mutta ei ole vielä kukaan tullut kyseistä tyyppiä korjauttamaan. Tämä tapahtui siis vuonna 2011. Eli tuolta vois varmaan myös kysäistä: http://ramauto.suntuubi.com/
Comment
-
Tekikö Suomusjärvellä huuhtelemalla vaihdon? Toiset on kovasti sitä mieltä, että tällaiseen parisataatonnia ajettuun voi öljynvaihto tehdä enemmänkin sen, että saa karstat liikkeelle. Edelleen kummastelen sitä, että vaikka oire on melko yleinen, lootia ei ole mennyt ilmeisesti montaa vaihtoon. Eli meneekö tuo ominaisuutena.
Toisaalta ajattelen, että se muutama satku öljynvaihdosta on pois siitä reippaasta parista tonnista Recrolla, joka voi olla joka tapauksessa edessä. Ja siksi oikeastaan koko topicin laitoin, että onko vastaavien oireiden jälkeen loppunut veto kokonaan, vai vieläkö mennään samalla tavalla? Omassa kun on tuo humpaus ollut ihan samanlainen 70tkm. Pamauttelu siis nyt säikäytti.
Comment
-
Vaihto tehtiin ei huuhtelemalla, laskussa 4.5 litraa, öljynä G 060 162 A2(Audin oma, vihreä). Lisäksi suodatin ja tiiviste laatikon öljypohjaan. Yhteensä 410,-(työt 84,- öljy 4.5 litraa 270,- suodatin 55,-).
Tekee varmaan myös huuhtelemalla jos asiakas niin haluaa. On vaan julmetun hintaista tuo öljy.
160 tkm kohdalla muistaakseni vaihdettu eka kerran ja mun toimesta toisen kerran 300 tkm kohdalla tuolloin.
Muistaakseni RAM-Auton ukko suositteli 60 tkm kuluttua seuraavaa vaihtoa.
Comment
-
Pari päivää on nyt taloudessa ollut liikkeestä ostettu 3.0 tdi 4F ja huomasin heti seuraavana päivänä kaupoista samanlaista ongelmaa 3-4 vaihteen välillä. Myös kaasun noston jälkeen kierrokset elää aivan omaa elämäänsä. Koeajolla en moista osannut seurata kun oli muutakin ihmeteltävää. Liike otti heti todella puolustavan kannan että on käytetty auto ja kierrokset voi vähän elääkin. Myyjä oli itse ajanut autolla viikon eikä ollut huomannut mitään mukamas. Pelkäävät tietysti isoa korjauslaskua. Olin tiukkana ja auto menee nyt maanantaina Laakkoselle testeriin. Mielenkiinnolla odotellaan tuomiota...
Comment
Comment