Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Tiptronic humppaa...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Eikainyt mikään laatikko pakkoja luistattamalla öljyjä lämmitä vaan ennemminkin turbiinilla??? Onko kukaan ajanut noita adaptaatioita täysin uudelleen vanhaan remontoimattomaan laatikkoon ja onko siitä ollut hyötyä? Minusta nämä zf6hp19 laatikot tuntuu ajossa sille, että laatikko kaipaisi vain hieman enemmän öljynpainetta ja nopeampia vaihtoja vanhetessaan.

    Comment


      Ei nyt varsinaisesti hummppaa, tai no tavallaan.
      Eilen vedin ensimmäistä kertaa C6 4F Allroadilla enempi kuormaa.
      6. vaihde pysyi loivassa nousuissa todella hyvin päällä, ei ongelmia.. mutta järestään siinä kun siirrytään kuormalta kevennykseen mäen huipulla se vaihtoi 5:lle.
      Onko normaali vai pitäisikö huolestua ?

      Miten muuten olette ajaneet vaunu/kärry perässä, normi asetuksilla, manuaalilla jollain tietyllä vaihteella vai S-asennossa ?

      Comment


      • Alkuperäinen kirjoittaja jasso Näytä viesti
        8HP-sarjalaiset (ja vissiin myös ainakin loppupään 6HP:t) vaihtavat ylilämpötilaan kolmessa vaiheessa, jos lämmöt karkaavat - tai anturi näyttää niin. Ensimmäinen vaihe (>124°C) on juurikin nostaa vaihtaminen korkeammille kierroksille ja lukita momentinmuunnin aikaisemmin.

        Ekasta vaiheesta ei tule vikakoodia vielä, joten pitää katsoa laatikon ilmoittamaa lämpötilaa. Siellä on itseasiassa kaksi anturia: öljyn lämpötila, sekä elektroniikan sisäinen. Jälkimmäisen arvoa voi verrata ongelmatapauksissa ensimmäiseen. Pitäisi olla lähellä samaa.
        Osaako kukaan kerto mistä kyseinen öljyn lämpötila - anturi löytyy? Omassa autossa humppaamista ja rajuja vaihtoja joten mietin olisko syynä kyseinen sensori, kun ajon aikana seurattuna data list group 42 gearbox oil temperature antaa arvoksi - 14 °C.

        Comment


        • Päivää arvon kanssa audistit!

          a4 b7 2.0 tsfi quattro tiptronicilla ruennut 60-80 nopeudessa alle 2000rpm ruennut kierrokset hyppimään +/- 100rpm, pidemmällä matkalla kun käyty välillä moottoritiellä yms isommissa nopeuksissa tuo hyppiminen kuitenkin loppuu.
          muutoin käyttäytyy ihan normaalisti. vaihdelootan "muisti" nollattu sekä soft coding syötetty uudestaan, ei auttanut.
          atf- öljynvaihto ens viikolla.
          Onko muilla esiintynyt samaa ongelmaa ja miten saatu korjattua, mitä muuta kannattaa kokeilla ennenkuin alkaa helvatun kallista turbiiniremppaa tekemään vai onko se näillä tiedoilla tuhoon tuomittu turbiini niinkuin joku jo epäili?
          vcds löytyy.

          Comment


          • Omasta loppui humpaaminen sekä 3 ja 5 vaihteiden tökkimininen näillä eväillä: uusi solenoidisarja, Sonnax zip-kit ja mekatroniikan välilevy, Ravenol 8HP öljy, mekatroniikan ja laatikon väliset tiivisteet, softapäivitys uusimpaan versioon.

            Toimivuus pysynyt hyvänä useita vuosia rempan jälkeen.

            Comment


            • Oma tippiloota humppaa ja vaihtelee vaihteita kunnon tärähdysten kanssa. Laatikon öljyjen lämpötila näyttää - 18 astetta kesät talvet. Mikähän anturi tämän väärän arvon mahtaa antaa?

              Comment


              • Juttelin kaverin kanssa ZF 6HP -laatikon kunnostuksesta. Recrolla on ilmeisesti hinnat nousseet inflaation myötä. Pelkän laatikon kunnostus 2700 € ja autoon asennuksen kanssa 3400 €. Ei tule halvemmaksi kuin Suomessa.

                Comment

                Working...
                X