No se "sytytys myöhässä" oli läppä. :D Samaa luokkaa kun että tulpat pitää vaihtaa, jos niissä ei mitään vikaa ole, tai vaihtoaika ei ole ajankohtainen.
Se sytytysennakko säätyy automaattisesti oikein tilanteen mukaan: "Sytytyksen ajoitus vaihtuu moottorin kierrosten ja kuormituksen mukaan. Kolme tärkeintä anturia, joiden perusteella ECU määrittelee sytytyshetken ovat kampiakselin asentotunnistin, nokka-akselin (-akselien) asentotunnistin (-tunnistimet) ja nakutustunnistin." ...olettaen tietysti että nuo anturit ovat kunnossa.
Vaihda ne tulpat, ja sen jälkeen luetuta jossain/jollain vikakoodit. Foorumilta voisi löytyä apuja: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ight=vcds+luku
Tai Sitten vaikka Motonetissa: OBD-vikakoodien luku 9,00 € https://www.motonet.fi/fi/sivut/motomaatti
Tuon lausunnon perusteella yhä suuremmalla syyllä välttäisin ko. korjaamoa.
Se sytytysennakko säätyy automaattisesti oikein tilanteen mukaan: "Sytytyksen ajoitus vaihtuu moottorin kierrosten ja kuormituksen mukaan. Kolme tärkeintä anturia, joiden perusteella ECU määrittelee sytytyshetken ovat kampiakselin asentotunnistin, nokka-akselin (-akselien) asentotunnistin (-tunnistimet) ja nakutustunnistin." ...olettaen tietysti että nuo anturit ovat kunnossa.
Vaihda ne tulpat, ja sen jälkeen luetuta jossain/jollain vikakoodit. Foorumilta voisi löytyä apuja: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ight=vcds+luku
Tai Sitten vaikka Motonetissa: OBD-vikakoodien luku 9,00 € https://www.motonet.fi/fi/sivut/motomaatti
Vikakoodeista oli puhetta korjaamolla, mutta toinen korjaaja sanoi että hänen mielestään ei tarvitse vielä lukea koodeja, koska vika on konepuolella :S Tuosta hommasta powermatic olisi ottanut 20e, mutta eivät sitten lukeneet niitä
Comment