Ei ole tullut vielä selvyyttä. Auto menee nyt tulevana perjantaina sinne.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Tiptronic humppaa...
Collapse
X
-
Comment
-
Comment
-
Huoltokirjasta pitäisi löytyä tiedot laatikon mallimerkinnästä, sama lappu missä VIN ym. tiedot.
Comment
-
Kuiders: Tuo 10ke nyt ollut mikään absoluuttinen hinta vaan tälläinen pohdinta että kallis remontti joka tapauksessa auton arvoon nähden, mutta jos kyseessä B7 korinen niin siinä hintaluokassa suunnilleen ollaan. No mutta tämä nyt off topikista.
Tuntuu vaan oudolle että miksei vika ilmene heti kylmänä ja noista käppyröistä kun katsoo niin samalla tapahtuu muutakin moottorissa. Itse vielä kokeilisin erilaisten antureiden vaihtoa ennen isoa remonttia
Comment
-
Jep ymmärsin kyllä pointin, mutta on tosiaan kallis remontti. Tietenkin piti haastatella tätä centterissä tästä huollosta sen verran, että jos huolto tullaan tekemään ja vika ei olekkaan siinä niin rahoja on turha silloin odottaa meiltä. Tähän vastattiin, että eivät näin toimisikaan vaan auto pitäisi viedä vrk ennen työtä sinne ja tutkivat vielä tarkemmin ennen työnaloitusta. Vaikuttaa kyllä oudolta tuo, että momentinmuuntaja alkaisi horjuttamaan maffin ja polttoaineen syöttöä.
Comment
-
-
Omassa A6.ssa tuon humppaamisen lisäksi ilmestyi sellainen ongelma , kun ajaa 6.lla ja tulee iso tai pieni mäki niin vaihtaa 5:lle töksähtää vaihtaminen aika rujosti. Samaa ongelmaa myös tasasella jos ajat 6:lla ja rupeat kovasti kiihdyttämään ja automaatti vaihtaa 5:lle niin töksähtää myös. Dyno:sta peruuttaessa ei meinannut päästä pois kun kierrokset vaan nousi vaikka nousu ei ollut suuren suuri. Vauhdilla nytkyttämällä lähti sit pois.
Comment
-
Sama homma 6hp19a HYH -laatikossa. Alkanut empimään vaihtoja ja hieman töksähtelevästi vaihtaa satunnaisesti matalilla nopeuksilla/kierroksilla. Vedättäessä vaihtaa hienosti?
Tarkoitus oli varailla aika pajalle, jotta päästään lukemaan vikakoodit ja ottamaan näyte öljystä.. Lähinnä värin takia, että tietää mitä ZF:n litkua pitää tilata.
Olen lukenut, että jotkut ovat ottaneet DSP:n pois käytöstä ja vaihdot ovat parantuneet, kun ei mikään adaptaatio ole hämmentämässä pelissä. Kukaan forumilainen kokeillut?Viimeksi muokannut Bananasplit; 12.5.2016, 18:37.
Comment
-
Nämä mun nykimis ja vaihtotapahtuman humppausprobleemat alkaa varmistua vp44-viaksi. Vaihdot tapahtuu yleensä tuossa n.1800-1900rpm ja siinä paikkeilla pahimmat pumpun yskimiset. Samaten moottorijarrulla kun laskee tuohon n.1800rpm kohdalle niin nykii tuntuvasti. Vcdsllä katsoin niin kierroksia laskiessa kone saa tuossa kohdalla päähänsä nostaa kierrokset takaisin yli 2000rpm ja ennakonsäätö muuttuu 0btdc -> 2.5-3.0btdc. Samaten tuossa alemmilla kierroksilla n.1300-1400rpm, jolla alueella siis ollaan n.80km/h vauhdissa, pumpun ennakot heittelee.
Ei tämä täysin sulje pois sitä, että laatikossakin on vikaa (joskus paukauttaa 4 -> 3), mutta taitaa pahimmat nykimiset korjaantua uudella ihanan kalliilla pumpulla. No kokeilen aluksi uutta pa-suodatinta + forten diesel conditioneria, mutta on tämä vaiva ollut jo koko auton omistuksen ajan niin taitaa ennakonsäätömäntä jumia senverta ettei se liemillä tokene :(
Ja tällä pumpulla on päästy 6vuotta ja n.130tkm.
Comment
-
Audi Allroad 2001 2.7L automaattiloota hakee lukitusta kylmänä
Ajaessani 80kmh isoimmalla vaihteella (5) kierrokset seilaa tyyliin joko 2000 tai 2400, ihan kuin se haluaisi lukita momentinmuuntimen, mutta muuttaa sitten mieltään. Tekee sitä koko ajan muutaman sekunnin välein siihen asti kun öljyn lämmöt ovat normaalissa eli n. 85 asteessa. Eikö tuo rasita laitetta? Jos vaihdan 4-asentoon, toimii se normaalisti tuossa nopeudessa. Pitääkö vaan ajaa nelosella niin kauan kun laatikko on lämmin? Auto on ollut lohkolämmitin päällä, ei auta.
Comment
-
Vm. 2000 A8:n (aqf) 5HP24-laatikolla on humpannut pienillä kierroksilla kohta pari vuotta, eli noin 20.000km. Kovasti epäilen turbiinilukon temppuilevan, mutta vielä pitäisi debugata kaasuläppäanturin vaikutus pois ennen laatikkoremonttia.
Tällä hetkellä kaasuläppäanturista tulee vikakoodi (pätkivä signaali), jonka lisäksi kylmäkäynnistyksessä kierrokset heiluvat hetken välillä 600-1200 1/min, sekä tasakaasulla ajettaessa auto pyrkii ikäänkuin kiidyttelemään (hyökkimään) kaasupolkimen asentoa muuttamatta.
Kysymys: Mitä kanavia VCDS:llä kannattaisi seurata kaasuläppäanturin debuggaamiseksi?
JK. Liitteenä Recron tarjous.Attached Files
Comment
-
Ok. Kysyin siksi, että jutteli taannoin Recron Suomen edustajan kanssa. Annoin keskustelun pohjalta itseni ymmärtää, että turbiinista johtuva kierrosten humpaaminen ei yleensä tunnu ahterissa. Mutta jos se humpaaminen tuntuu ahterissa, niin ilmiö saattaa tulla moottorin puolelta.
Edit: Kävin tuossa ajelemassa läppärin kanssa ja huomasin, että turbiinilukko lukitaan vasta nopeudessa 96 km/h ja kun nopeus tippuu alle 93 km/h, lukko avataan. Tai mennään siis tilaan TC reg. (tjsp.), ei TC open. Alle 96 km/h ei lukittunut. Onko tosiaan näin, että kaikki talvirajoitukset ajellaan turbiinilukko auki 32 rpm:n luistolla?Viimeksi muokannut pasi_; 12.10.2016, 21:23.
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kuiders Näytä viestiJep ymmärsin kyllä pointin, mutta on tosiaan kallis remontti. Tietenkin piti haastatella tätä centterissä tästä huollosta sen verran, että jos huolto tullaan tekemään ja vika ei olekkaan siinä niin rahoja on turha silloin odottaa meiltä. Tähän vastattiin, että eivät näin toimisikaan vaan auto pitäisi viedä vrk ennen työtä sinne ja tutkivat vielä tarkemmin ennen työnaloitusta. Vaikuttaa kyllä oudolta tuo, että momentinmuuntaja alkaisi horjuttamaan maffin ja polttoaineen syöttöä.
Comment
-
Pasi ehti jo näköjään tutkia tuon turbiinilukon ennen kuin ehdin siitä antaa vinkin. Turbiinin lukituksen kohta lienee riippuvainen laatikosta, mutta jotenkin noin se menee omassa 5HP19.ssa myös. Turbiini lukittuu muistaaksen 2. ja 3. vaihteella taajamanopeuksissa ja isommilla vaihteilla vasta jossain päälle 100 km/h, muutoin mennään koko ajan TC reg. -tilassa. VCDS antaa tuolle luistolle rpm-rajat, minkä sisällä sen tulisi pysyä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viestiMiten tässä kävi?
Comment
-
Seuraava laatikko ongelmainen ilmoittautuu. Kysessä on 2005 2.0t quattro tiptronic B7. Ostettiin auto syyskuun 2016 lopussa jolloin mittarissa n94tkm. No heti kärkeen autoliikkeen piikkiin meni jakohihna ja rallattava nokkaketju. Nyt autolla ajettu 99tkm ja aijemmin kelien viiletessä huomasin kevyttä humppaamista n 60km vauhdissa, mutta ei muuta. Eilen kuitenkin tämä humppaaminen on melkein jatkuvaa ja moottorijarrutuksissa rupeaa nykimään ja loppuu kun painaa jarrua. muuten kulkee ja kiihtyy normaalisti mutta tänä aamuna rouva ilmitti ettei meinaa kierrokset nousta yli 2000 ja sitten yhtäkkiä ampasee 3000... Onko kenelläkään mitään tuomiota asiaan tai edes ajatuksia/mielipiteitä?
Comment
-
Näyttäisi siltä että laatikko lähtee Recrolle. Tämmöistä viesti tuli korjaajalta joka hoitaa autoliikkeen korjauksia mistä kyseinen Audimmekin on ostettu. Ihmetyttää että alle 100tkm ajetusta autosta menee laatikko rikki.. Ei lähtenyt romanssi tämän auton kanssa hirveän luottamuksellisesti liikkeelle.. Kyllä ottaa pannuun.
Comment
-
Liikkeen myyjä sanoi, että vie heidän sopimuskorjaamolle tutkittavaksi/korjattavaksi. En ajatellut enkä maksa itse yhtään koska auto on ollut meillä 4kk ja ajettu 5tkm. Joten oletuksena orastava vika on ollut jo olemassa/tuloillaan. Ja mielestäni tähän ei päde se että saan jonkun hyödyn ja auto muuttuu keskivertoa paremmaksi/arvokkaamaksi korjauksen jälkeen. Se muuttuu ehjäksi ei sen arvokkaammaksi.
Comment
-
Jatkoa toisesta ketjusta...
Onko tuosta kokemusta? Kiinnostaisi tietää että miten sitä voisi diagnosoida koska oma humppaa kylmänä juurikin kait nelosella ja ehkä vitosella. Mutta vain ihan hetken. Joku vikakoodi turbiinin lukituksesta tulee erittäin harvoin.
Jos tulee tuota sekä esim. ylämäkeen on (aikaisempaa) kärkkäämpi vaihtamaan alaspäin niin luultavasti tosiana momentinmuunnin vaihtokunnossa. Lisäksi tuo luistava momenninmuunnin nostaa lämpöjä tavanomaista korkeammalle (tosin näillä keleillä ei paljon huomaa eikä välttämättä haittaakaan).
Vikakoodia ei ilmeisesti ihan helpolla tule.
Omakohtaista kokemusta ei, onneksi ole, mutta tuo on 6 HP:ssä aika yleinen vika josta on ollut kommenttia vuosikausia. Varsinkin "reipas" kaupunkiajohistoria autolla syö tuota kulutusosaa nopeammin kuin rauhallinen maantieajo.
Comment
-
Mulla tekee kylmänä 3-4 vaihteella tuota lievää humppausta. Hetikun mittari nousee 50 asteesta niin loppuu. Olen ymmärtänyt, että tämä on normaalia kun vaihteistoa lämmitetään?
Itselläni tuntuu vaihtavan vakkari päällä n.90km/h vauhdissa hyvin herkästi vitoselle. Jos oma jalka kaasulla niin pysyy kutonen silmässä ellei kyseessä ole sitten oikeasti jyrkkä mäki. Tuntuu vähän ominaisuudelta juuri tästä syystä, eli vakkari ei osaa reagoida mäkeen yhtä "loivalla" kaasun asennolla kuin ihminen ja näin laatikko vaihtaa pienempää silmään kun vakkari polkaisee suhteessa kovemmin kuin ihminen. Tämä nyt lähinnä omaa mutuilua..
Mulla tosin ei vaihda ollenkaan kutoselle jos ajelee 80-85km/h mittarissa.
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rodney Näytä viestiLiikkeen myyjä sanoi, että vie heidän sopimuskorjaamolle tutkittavaksi/korjattavaksi. En ajatellut enkä maksa itse yhtään koska auto on ollut meillä 4kk ja ajettu 5tkm. Joten oletuksena orastava vika on ollut jo olemassa/tuloillaan. Ja mielestäni tähän ei päde se että saan jonkun hyödyn ja auto muuttuu keskivertoa paremmaksi/arvokkaamaksi korjauksen jälkeen. Se muuttuu ehjäksi ei sen arvokkaammaksi.
Jos vaihdetaan uusi laatikko, niin auto tulee ajokilometreihin nähden parempaan kuntoon, joten on oikeutettua että maksat siitä osa.
Mutta kaikkihan on liikkeestä kiinni, mitä sitten haluavat maksattaa sinulla. Vai ottavatko koko potin itselleen.
Comment
Comment