Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Miten tehdään A4 B5 1.8t moottorin vaihto?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Miten tehdään A4 B5 1.8t moottorin vaihto?

    minkäslainen homma ottaa kone pois yläkautta lattia hommina, joutuuko löysään apurunkoa ja kaikki vinkit otetaan vastaan hyvillä mielin.

    #2
    Keula auki ja laatikon pultit ja moottorin tuet irti niin ei muuta ku nostaa motin pois.

    Comment


      #3
      Em. lisäksi kannattaa erottaa jostain sähköistä ja pakoputkistosta. Mistä kohtaa, riippunee pitkälle, kuinka ison osan moottorin osista aikoo vaihtaa.

      Comment


      • #4
        oletettavasti männät ja veivit, lohko oikastaan ja hoonataan.

        Comment


        • #5
          0. AKKU IRTI
          1. Umpiot pois.
          2. Vedet pihalle letkut pois jäähdyttimestä + yksi johto, letkut pikaliittimillä (sokka)voi olla lujassa.
          3. Etu puskuri + keula pois ilmastoinnin jäähytin kääntyy mukavasti vänkärin puolelle, pari piuhaa äänimerkkiin ja ilmastointi kennoon + ahtoputki ja välijäähy pois.
          4. ilmanputsari kotelo pois -> pakosarja ja turbo pois, öljyn paluu putki helpompi irrottaa öljypohjasta.
          5. johtosarja irti ja survotaan tuulilasin alla olevaan tilaan.
          6. kaasu vaijeri ja molemmat bensa putket irti.
          7. vesiletku kannen takapäästä pois pikaliitos myös paisunta säiliö kannattaa ottaa pois.
          8. johdot irti startilta + kompura irti lohkosta. ohjaus tehostin pumpun voi myös irrottaa tai sitten irrottaa letkut ja vaihtaa öljyt samalla.
          9. kaikenlaista putkea irti imusatjasta, itse irrotin koko imusarjan tuli mukavasti tilaa näprätä niitä vaihteiston pultteja.
          10. rocla tahi hallitunkki öljypohjan alle vaihteiston välistä pultit pois ja vedetään kone pois.

          Hyvällä harjotuksella yksin tehden n. viistuntia auto ajamalla talliin ja ajamalla pois.
          Viimeksi muokannut nirape; 27.10.2008, 18:06.

          Comment


            #6
            Rami on siis harjoitellut tätä :)

            Comment


            • #7
              Kannen irrotus kolmesti (Ei ne 20v kannet koskaan oo halki ollu...) ja lopuksi koko moottirin vaihto, kun oli halvempi kun käytetty kansi.

              Comment


              • #8
                kiitos kovasti neuvoista, jospa sitä ens yönä alottais remontin ku pääsis tästä harrastuksia estävästä leipä työstä.

                Comment


                  #9
                  Yleensä jokin johto jää aina irrottamatta, joten muistaa vain ettei väkisin revi ylös :)

                  Comment


                  • #10
                    Ite tän homman nyt suorittaneena ja muutaman päivän siihen tuhlanneena kysyisinkin että mistä niitä vesiletkun sokkia saa? Marmoritiskiltä? Ohjaustehostin nestettä myös vähän karkas (tyhjäksi) joten miten ilmaus onnistuu?

                    Comment


                    • #11
                      just ostin Tampereen hatanpään marmorilta viimesen vesiletkun sokan,hinta 2.7 euroa.kaippa niitä lisää tulee niitten hyllyyn.joku joskus kirjotti että ei myydä erikseen että tulee koko vesiletku samalla,ei taida pitää paikkaansa.

                      Comment


                        #12
                        Kyllä jäähdyttimen letkujen sokkia saa erikseen, lämmityslaitteen letkuun ei.

                        Comment


                        • #13
                          Vääntelin nyt toistaseks rosterista uuden. Ei tietenkään jousiterästä ole joten jos ei pidä niin haen marmorilta. Enää puskuri, valot ja pohjapanssari paikoilleen niin homma on nipussa. Sit tietysti nesteiden ilmaus..

                          Comment

                          Working...
                          X