Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

a4 b5 v-laatikosta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • a4 b5 v-laatikosta

    Elikkäs tuuri senkun paranee... äskön tuossa kotioppäin ajellessa rysähti vitonen pikatiellä pois päältä ja rupesi laatikko ääntämään jonkun verran ja 1-3 vaihteet jumittaa ja 5 siis jo kokonaan pois pelistä...

    Onko jollain kokemuksia, mahtaako laatikko olla lopullisesti sökö vaiko vielä jotain tehtävissä??

    Ja vielä että mistä kaikista mahtaa sopia suoraan 110hv tdi:hin ja mahtaako saada mistään... kiitoksia etukäteen

  • #2
    Eiköhän noita aika hyvin saatavilla ole.
    Esim. http://www.varaosahaku.fi/, http://www.valko.fi/, http://www.ebay.de/, http://www.riedel-autorecycling.de/ ensalkuun.

    Taitaa olla palasia pikku hiljaa täynnä tuo sinun laatikko.
    Ammoisessa A4:ssä oli vissiin suht samoilla vaivoilla alkanu. Ensin oli menny vitosvaihde, sitten kolmonen jne.

    Paljonkos on nyt ajettu ja mitä vuosikertaa?

    Comment


    • #3
      Etuveto tuo sun A4?
      Jos quattro niin minulla olis laatikko ylimääräsenä Nakkilassa.

      Comment


      • #4
        millä koodilla tuo laatikko ja paljon ajettu?

        Comment


        • #5
          koodista ei ole oikeen tietoa, täytyy tänään kattoa... juuh etuvetohan tuo on...
          afn kone ja 200tkm pyörähti maanantaina mittariin... ja 96vm.

          Comment


          • #6
            apl on askin koodi.. 5:sen molemmat rattat ihan säpäleinä, missän muussa ei ollut jälkiä...

            Kellään tietoa käykö 1.8t aski tuohon että onko eroja muussa kuin askin vetareissa..??

            Comment


            • #7
              taitaa olla bensakoneellisen laatikossa turhan lyhkäset välitykset.

              Comment


                #8
                Tämän laskurin mukaan 1.8T:ssä 5-vaihteen välitys 0,84:1, 1,9TDI:ssä (85kW, ei ole oikeaa konetta tuolla) 0,69:1.

                Eli bensakoneisessa olisi tuon mukaan 2000rpm 5-vaihteella 77km/h, dieselissä 97km/h rengastuksella 205/55-16.

                Comment


                • #9
                  Toi vois auttaa selvittämään mitkä askit käy, myös etkasta lienee apua:
                  http://www.bitnet.ro/vw/select/index.php?mk=A

                  Sieltä näyttää löytyvän paljon vaihtoehtoja, mm. samoja askeja käytetty myös A6:ssa, Passatissa ja monessa muussa.
                  Sitä en sitten tiedä jos esim. askit APL ja DHF ovat molemmat 012F askeja, niin miksi VAG-koodi on eri? Onko niissä vain sisuskalut tällöin samat?
                  Viimeksi muokannut A6tonen; 23.10.2008, 11:33.

                  Comment


                    #10
                    Tuosta Vorgängermodelle sivusta selviää myös nuo eri välitykset.
                    Hiukan OT, välitykset:
                    Koodi:
                                    5.v      6.v    perä
                    140kW B6q:    .857      .730    4,375
                    140kW  B6:    .970      .829    3,875
                    120kW B6q:    .800      .658    4.111
                    120kW B6q:    .838      -       3.889
                    120kW  B6:    .865      -       3,700
                     96kW B6q:    .730      .585    4,111
                     96kW  B6:    .730      .600    3,875
                     96kW  B6:    .686      -        3,444
                    110kW B5q:    .838      -       3,889
                    110kW  B5:    .838      -       3,700
                     66kW  B5:    .683      -       3,875
                     85kW  B5:    .686      -       3,556
                     85kW B5q:    .730      .600    4,111
                     81kW  B5:    .683      -       3,700
                     81kW B5q:    .659      -       3,889
                    Disclaimeri: tuo ei ole mikään kattava, vaan vuosimallien välillä on eroja vielä.
                    Esim: B6 stand september 2004
                    120kW B6: .838 - 3.700

                    edit: Joku päivä pitäisi naputtaa kaikki nuo vorgängermodellen datat taulukkoon. Olisi
                    aika iso teko, mutta olisi helppo sitten katsoa niitä verraten.
                    Viimeksi muokannut haraldh; 23.10.2008, 11:50. Perustelu: perät vielä

                    Comment


                    • #11
                      Jostain pitäs alkaa kehitellä laatikkoa varalle mut ois kiva tietää mikä olis välityksiltän "sopivin"

                      Comment


                      • #12
                        Aattelin et kokeilen tota bensa laatikkoa ihan kokeilu mielellä jos ei miellytä niin sit vaan ettimään uutta...

                        Luulisin kuitnkin että voisi olla pitkäikäisin vaihtoehto tuo..??

                        Comment


                        • #13
                          Tuolla käytettyjä laatikoita tehtaan kupeesta.

                          Comment


                          • #14
                            Ilmeisesti laatiko sopii myös A5:sta ja passatista, mutta mitenkäs jos tuohon laittas kuuslovisen askin niin pitääkö perän olla samasta paketista?

                            Comment


                              #15
                              Sitä en sitten tiedä jos esim. askit APL ja DHF ovat molemmat 012F askeja, niin miksi VAG-koodi on eri? Onko niissä vain sisuskalut tällöin samat?
                              012(F) on vaihteisto"perhe", johon kuuluu useita eri vaihteistoja kuten vaikkapa 020, 02A, 01E, 01V jne. Samassa perheessä kuoret on kait samat ja siten vaihtokelpoisia keskenään, mutta sisuskaluissa joku pieni ero, jonka vuoksi eri vaihteistokoodi.

                              Comment


                              • #16
                                empä puhuisi noissa sisuskaluissa välttämätta niin pienestäkään erosta..

                                Vaikka toi munkin uusi laatikko oli ulkokuoreltaan samallainen silmämääräisesti niin oli siinäkin silti eroa jotenkin.. tartti nimittäin vetarit ottaa kanssa tuosta toisesta ja ne menivät "väärinpäin" eli oikea vetari vasemmalle ja päinvastoin..

                                Comment

                                Working...
                                X