Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B7 talossa, putken vaihto jne?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B7 talossa, putken vaihto jne?

    Kirjoittelen tässä firman nickillä kun ei raaskinut erikseen omaa vääntää tänne ;)

    Tuli hankittua talveksi tuommone Audi A4 2.0TFSI Quattro '05 itselle ajoon.

    Kuvatus:

    [COLOR=#000080]http://dexi.kuvat.fi/kuvat/Dexi/Ajon..._2245_edit.jpg

    [COLOR=Black]Hiemanhan sitä pitää tietysti nyt sitten piristellä, ei 200hp tehoja voi suvaita 2litran turbokoneesta.

    Tässä on lastuja ihmetelty jo, ja Revon tai voimaa.comin softa sinne pitäisi työntää varmaan ensi viikolla - ilmeisesti samassa joutuu by-passin vaihtamaan vahvempaan mäntätoimiseen ahtojen noustessa.

    Sitten olisi tuo putkisto, onko tietoa herjaako vikakoodia tms. jos sen downpipessa olevan katin poistaa, eikös tuossa ole kaksi kattia, yksi alla ja yksi dp.ssä vai olenko käsittänyt väärin? (Ei ole vielä ehtinyt käymään auton alla)

    Supersprintin osia oli tarkoitus alle työntää putken suhteen, ja sieltä saisikin 2.5" DP:tä mutta se korvaa katin, niin mietin mitähän tuo auton boxi siihen sanoo jos yksi kuitenkin jää sinne alle? (Tai jos sinne itse asentaa jalometallikatin sitten osaksi sitä uutta DP:tä)[/COLOR][COLOR=Black]
    [/COLOR]

    [/COLOR]


    Muita selviä päivityksen kohteita tämän auton tekniikassa, kellään kokemusta miten mm. ahtoilman jäähdytys on orkkiksena hoidettu ja onko helposti parannuksia tehtävissä sille saralle?

  • #2
    Eikö foorumilla tosiaan ole B7 A4.ia joita olisi laiteltu? :o

    Comment


    • #3
      Ehkä enempikin on b6:ia, mutta b7:a aika vähän laitettuna.

      Mulla 3"dp yhdellä katilla. Toiselle lambdalle on tehty paikka tuohon dp:n. Ei vikakoodeja.

      Auto siis b6 1.8tq.

      Revon ohjelma, vetää suht iloisesti. (tosin eihän tämä mikään vireistetty s4 ole, läheskään) Tosin väännöt tekevät sen, että vedättäessä alhaalta 3:s, 4:s ja 5:s vaihteella kaksoismassavauhtipyörä täryttää.

      Putkisto on Eurostainlessilla teetetty, eli se 3"dp, yksi virtaava metallikatti siitä sitten 2.5" loppun asti, ja takana isot rosteripöntöt "elämääsuuremmilla" ulostuloilla.

      Ääni on suht sopiva. Pystyy maantiellä ajamaan eikä ääni häiritse.

      Tehoista en tiedä.

      Muihin kysymyksiin en osaa vastata.

      Comment


      • #4
        kiitoksia tiedoista, onko tuo lambda kattia ennen vai sen jälkeen? Kun en ole tuonne vielä vilkuillut niin mietin että onko se ns. haisteleva lambda samassa joka tutkii katin toimintaa vai ihan säätävä lambda, joka ei tiedä hevon kukkua onko sen jälkeen kattia vai ei?

        Koska sama systeemihän tuossa b7 varmaankin on.

        Pahalaiset kaksoismassat...aina aiheuttamassa harmia =) Noh, täytyy toivoa ettei nouse ongelmaksi tai jos nousee niin sitten kytkinsetti uusiksi vauhtiksen kera.

        Comment


        • #5
          Lambda on siinä dp:ssä, eli ennen kattia. Toisesta lambadasta en tiedä. Kurkkkaan keskiviikkona kun auto on pajalla.

          Tuossa sun b7:ssa on varmasti tuo voimansiirtopuoli vähän enempi kestävää kuin tässä omassani. Eli ihan niin helposti ei niitä tärinöitä tule.

          Comment


            #6
            2.0 tfsi ja 1.8t on eri moottorinohjauksella med9<>me7, joten "lambdahuijauksista" ei voi vetää johtopäätöksiä. Osaava lastuttaja osaa disabloida vikakoodien ja vikatilan muodostumisen yhtä kattia käytettäessä.
            Kiinnostaisi kyllä mittaustulokset toisen katin poistosta että onko edes ihmeemmin vastavaa hyötyä.
            Bypass-jutut tuo katu-uskottavuutta essonbaarissa asiaa tuntemattomien kesken. 710N s3 malli kestää.

            Comment


            • #7
              By-passista oli tuossa juttua ja ilmeni että ei se niin välttämätön ole kuin netissä pelotellaan, ilmeisesti kun oikeasti isoja paineita ajetaan sitten voi tuo alkuperäinen porsia. Joten putosi pykälää alemmas ostoslistalla.

              Softa sisään luultavasti tällä viikolla, ja katsotaan sitten se putkipuoli jos alkupäästä lähtisi osa kerrallaan vaihtelemaan isompaan. =)

              Comment


              • #8
                Kyseiseen autoon hankkisin ensimäiseksi polttoainekäyttöisen lämmittimen ja säteilylämmittimen öljypohjaan. Lisukkeena listalla olisi sporttisempi ohjauspyörä mokkapinnalla, sähkölasit taakse, parkkitutkat, x-valot, isommat jarrut esim punaisen T jarrut, musta sisäkatto, sitten sitä tehoa..

                Comment


                • #9
                  Kukin tyylillään.

                  En kyllä keksi, miten nuo liittyvät alkuperäisen kysyjän kysymyksiin.

                  Comment


                  • #10
                    hmm.. meni hieman palomiehen kommentti ohi itseltäkin aiheeseen liittyen mutta tottakai aina enempi varusteita on parempi tai sanotaanko ainakin kivempi, tämän yksilön varustelu ei ole järisyttävä edellisten sen kilpailevan saksalaismerkin tekeleiden jälkeen, mutta kyllä nuilla xenoneilla, maukkaalla äänentoistolla ja yleisesti mukavalla fiiliksellä kabiinissa pötkii pitkälle. :)

                    Sen sijaan moottori kun on mielestäni vähän "alimitoitettu" kaksilitraiseksi bensaturboksi niin sitä sietääkin kevyesti piristellä. Eihän tästä tehokasta autoa saa, sellaisiksi lasken vasta nelosen teholukemilla alkavat mutta mukavasti lisäpirteyttä, ei se nyt ihmeitä maksa. :)

                    Mokkapintaista ohjauspyörää en enää yhteenkään autooni kyllä huoli, moottorilämmitin sisähaaran kera kyseisestä autosta jo löytyy. ;)

                    Comment


                    • #11
                      Noniin, kunhan tuumasin pienen kokemuksen kirjoittaa.

                      Nyt on lastu kiinni, homman suoritti oikein hienosti odottaessa Kamitec firma Lohjalta, pisteet sinne kaikin puolin.

                      Softahan on kotimainen Karalan softa, ja hienosti rokkaa.

                      250-255hp / 380Nm pelissä nyt, ja alavääntö on entistä ronskimpi, sen lisäksi kone heräsi eloon nyt lopultakin kierrosalueelta, siinä missä ennen 4-6rpm oli aika tyhjänpäiväsen tuntunen niin nyt tuolta alueelta repii erityisen terhakkaasti ylös asti niinkuin pitää! :)

                      Kulutus kuulemma asettunee hieman alemmaksi kuin vakiona, se nähdään kunhan ensi kerran menee tankkaamaan.

                      Suosittelen :)

                      Comment


                      • #12
                        Et ole kytkimen kestävyydestä huolestunut, vai meinaatko vaihtaa sen vahvempaan? Oman kiuluni olen myös lastuttanut, mutta en vielä ole uskaltanut alkaa putkistoja vaihtamaan, kun DOC Powerilta sanoivat, että tehot ja vääntö saattavat mennä yli kytkimen "sietokyvyn".

                        Itse olen myös hyvin tyytyväinen lastutukseen; 4+krpm kiihdytyksissä kuulostaa oikein messevältä :-)

                        Comment


                        • #13
                          Hmm, en tiedä miten tämän motin kytkin on mitoitettu mutta äkkiä uskoisi että se sietäisi tuollaiset lastu+putkivirit huoletta...? Putki nyt ei tuo kuin sen 10hp/20Nm arviolta lisää lastutuksen antamiin tehoihin.

                          Noh, jos luistaa niin sitten vahvempaa sisään. :)

                          Comment


                          • #14
                            Nyt on lastu kiinni, homman suoritti oikein hienosti odottaessa Kamitec firma Lohjalta, pisteet sinne kaikin puolin.

                            Softahan on kotimainen Karalan softa, ja hienosti rokkaa.
                            Saako udella mikä oli lastutuksen hinta Kamitec:lla?

                            Comment


                            • #15
                              omasta hinnastani en voi puhua, alan yrittäjänä kuviot toki on aina toisilleen hieman suotuisia. ;) Mutta käsittääkseni noin 550e on normaalihinta Kamitecilla, ja tekee kyllä työn huolella. :)

                              Comment


                              • #16
                                Saattaa olla hieman hölmö kysymys, mutta miten arvelette putken vaihdon downpipestä eteenpäin vaikuttavan auton jälleenmyyntiarvoon? Jotkut saattavat ajatella viriauton olevan orkkista kuluneempi. Toisaalta jotkut ehkä jopa arvostavat sitä. Onko mielipiteitä?

                                Comment


                                  #17
                                  itse luokittelisin samaan kategoriaan tarvikeputken kanssa. Toki jos ääni on ostajan mielestä päällekäyvä on siitä haittaa. Toiset tykkää äidistä, toiset tyttärestä, ja kolmas vielä isästä/koirasta.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Tuo on vähän makuasia. Verrattavissa auton madallukseen, isoihin vanteisiin, lastuun jne.

                                    Eli paljon on ostajasta kiinni.
                                    Harvoin sitä törmää ostajaan, joka haluaisi tietää, että onko vaihdettu (vakio) putkisto alkuperäinen vai joku tarvike putkisto. Viriputkistot sitten toki erikseen.

                                    Itseäni, ja aiempien autojeni ostajia asia ei ole koskaan häirinnyt, vaikka järkiään jokaiseen autoon mikä omistuksessani on ollut, on tullut putkisto syystä tai toisesta vaihdettua. Ja kyseessä joka kerta ihan jotain muuta kuin vakioränniä.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Totta, riippuu varmasti ostajasta, ja riippuu myös vähän autotyypistä. Jos 1.3litraseen corollaan on vaihdettu viri-viri ränni alle, jäis itseltäni ostamatta - jos siis jostain ihmeen ja kumman syystä olisin moista ostamassa.

                                      Sen sijaan esimerkkinä yhdessä vaiheessa itselläni ajossa ollut BMW M5 '99 sillä 5.0L V8 koneella, jossa ihan autoliikekkin laski hyvityshintaan heti 1500-2000euroa lisää kun näytti kuitit ja kurkkasi auton alle että Supersprintin laaturänniä löytyy alta alusta loppuun.

                                      Eli epäsporttiseen perherassiin luultavasti huono sijoitus, sporttisemman rassin ostaja ymmärtää heti paremmin.

                                      Tämä 2.0TFSI Quattro on jossain tossa välimailla, ehkä kuitenkin lähempänä sitä perheautoa selvästi joten on vähän harkinnassa jaksaako putkistoa vaihdella. :)

                                      Comment


                                      • #20
                                        Noniin, kunhan tuumasin pienen kokemuksen kirjoittaa.

                                        Nyt on lastu kiinni, homman suoritti oikein hienosti odottaessa Kamitec firma Lohjalta, pisteet sinne kaikin puolin.

                                        Softahan on kotimainen Karalan softa, ja hienosti rokkaa.

                                        250-255hp / 380Nm pelissä nyt, ja alavääntö on entistä ronskimpi, sen lisäksi kone heräsi eloon nyt lopultakin kierrosalueelta, siinä missä ennen 4-6rpm oli aika tyhjänpäiväsen tuntunen niin nyt tuolta alueelta repii erityisen terhakkaasti ylös asti niinkuin pitää! :)

                                        Kulutus kuulemma asettunee hieman alemmaksi kuin vakiona, se nähdään kunhan ensi kerran menee tankkaamaan.

                                        Suosittelen :)
                                        Ei tunnu tuo auto menevän kaupaksi, niin päätin hakea ensiapua tehonpuutteeseen. Eli nyt on aika varattuna huomiseksi Kamitec:ilta...

                                        Comment


                                        • #21
                                          Heh, Petterillä loistava homma, kun ei auto vaihda omistajaa, niin haetaan sitten itelle "uusi vanha auto" lastutuksella. ;)

                                          Pitäisköhän tehdä itekin samoin, tosin se tuleekin sitten hieman kalliimmaksi ruveta tuota tuosta piristämään.

                                          Comment


                                            #22
                                            ..tuleekin sitten hieman kalliimmaksi ruveta tuota tuosta piristämään.
                                            Se hinta on aina suhteellista :P (ot)

                                            Comment


                                            • #23
                                              Noh eihän tuolla pelkällä softalla vielä kuuhun mennä, mutta tuntuu se ehkä viikon verran vähän pirteämmältä.. ;)

                                              Ajattelin samalla vaihtaa vapaavirtaussuodattimen. Niinpä tilasin kyseisen palikan eilen. Hämmästyin kun tuli jo tänään postilla... Noh, ilo oli lyhyt, on nimittäin vääränlainen suodatin. Tämä valkeni kun sain paketin auki ja huomasin, että on hieman erikoisen mallinen, nimittäin pitkänomainen, kun pitäis olla enemmänkin neliötä muistuttava. Oliskohan tämä sitten TT / A3 sopiva, kun tiedoissa kuitenkin lukee : "Audi 2.0TFSI" Varmaan sen saa vaihdettua, mutta eipä taida olla huomenna paikoillaan....

                                              Comment

                                              Working...
                                              X