Terve! Ostin parisen viikkoa sitten Audi 80 1,8s -89:n, eli sen kaasarilla olevan. Autoja en ole rapannut juuri ollenkaan, enkä muutenkaan mikään tekniikan ihmelapsi ole:( Pikku probleemia autossani on ja kysyisinkin opastusta.
Audini nykii jonkin verran(välillä reilumminkin), pintakaasulla ajeltaessa. Perstuntumalla näyttäisi myös, että bensaa vie reippaasti enemmän kuin pitäisi. Aukaisin ilmanputsari kotelon tarkistaakseni suodattimen ja yllätyksekseni sisällä ei ollut suodatinta ollenkaan!? No hain tietenkin sellaisen. Sitä ihmettelen kovasti että ilmanpuhdistimen kannen poiston jälkeen näkee suoraan sinne kaasarin pohjalle?! Ei minkäänlaista kantta kaasarissa, eikait se näin pitäisi olla? Toinen ongelma siinä ilmanpuhdistimen kotelossa on, että se kiinnitetään kolmella pultilla kiinni kaasariin ja kahdesta niistä on kaasarista väännetty kierteet pilalle. Mitähän sen kanssa kannattaisi tehdä? Saiskohan sen kotelon riittävän tiukalle usealla rautalankaviritelmällä. Kaasari on myös ulkopuolelta kostea.
Toinen ongelma on lämmityslaitteen säädöissä. Se vipu millä säädetään ilman virtausta eri paikkoihin toimii tuulilasiasennossa ja jalkatilaan suunnattaessa. Kun sen kääntää jalkatila-asennosta oikealle ei tapahdu mitään. Siis konkreettisesti tuntee, ettei vastusta ole ollenkaan käännettäessä ja säätö pysyy siinä jalkatilassa. Mitenkähän tuo mekanismi toimii ja miten sen voisi korjata? Vedin sen pyöreän säädinvivun irti, mutten uskaltanut aukaista ruuvia joka alta pilkisti:) En edes keksinyt miten sen konsolin alaosan saisi purettua, kun ei siellä oikein ruuveja näkynyt missään. Tämäkin sikäli tärkeä, että sivuikkunatkin pitäisi saada pysymään talvella kirkkaana. Nyt ei siis niistä sivu- ja keskisuuttimista tule juuri ollenkaan ilmaa.
Öljyä on vienyt törkeän paljon, mutta yksi letku ilmanputsarin kotelosta venttiilikoppaan oli reilusti murtunut ja ehkä sen uusiminen auttaa vähän. 280 000 sillä on ajettu. Vasta katsastettu ja oikeinkin siisti. Parin samaa ikäluokkaa olevan Japanilaisen jälkeen aivan älyttömän hyvä ajettava tuo on ja nyt tuntuu, että mulla on oikeasti Auto eikä liikkumaväline.
Tässä nyt olisi alkuun kysymyksiä ja oikein kiitollinen olisin neuvoista.
Audini nykii jonkin verran(välillä reilumminkin), pintakaasulla ajeltaessa. Perstuntumalla näyttäisi myös, että bensaa vie reippaasti enemmän kuin pitäisi. Aukaisin ilmanputsari kotelon tarkistaakseni suodattimen ja yllätyksekseni sisällä ei ollut suodatinta ollenkaan!? No hain tietenkin sellaisen. Sitä ihmettelen kovasti että ilmanpuhdistimen kannen poiston jälkeen näkee suoraan sinne kaasarin pohjalle?! Ei minkäänlaista kantta kaasarissa, eikait se näin pitäisi olla? Toinen ongelma siinä ilmanpuhdistimen kotelossa on, että se kiinnitetään kolmella pultilla kiinni kaasariin ja kahdesta niistä on kaasarista väännetty kierteet pilalle. Mitähän sen kanssa kannattaisi tehdä? Saiskohan sen kotelon riittävän tiukalle usealla rautalankaviritelmällä. Kaasari on myös ulkopuolelta kostea.
Toinen ongelma on lämmityslaitteen säädöissä. Se vipu millä säädetään ilman virtausta eri paikkoihin toimii tuulilasiasennossa ja jalkatilaan suunnattaessa. Kun sen kääntää jalkatila-asennosta oikealle ei tapahdu mitään. Siis konkreettisesti tuntee, ettei vastusta ole ollenkaan käännettäessä ja säätö pysyy siinä jalkatilassa. Mitenkähän tuo mekanismi toimii ja miten sen voisi korjata? Vedin sen pyöreän säädinvivun irti, mutten uskaltanut aukaista ruuvia joka alta pilkisti:) En edes keksinyt miten sen konsolin alaosan saisi purettua, kun ei siellä oikein ruuveja näkynyt missään. Tämäkin sikäli tärkeä, että sivuikkunatkin pitäisi saada pysymään talvella kirkkaana. Nyt ei siis niistä sivu- ja keskisuuttimista tule juuri ollenkaan ilmaa.
Öljyä on vienyt törkeän paljon, mutta yksi letku ilmanputsarin kotelosta venttiilikoppaan oli reilusti murtunut ja ehkä sen uusiminen auttaa vähän. 280 000 sillä on ajettu. Vasta katsastettu ja oikeinkin siisti. Parin samaa ikäluokkaa olevan Japanilaisen jälkeen aivan älyttömän hyvä ajettava tuo on ja nyt tuntuu, että mulla on oikeasti Auto eikä liikkumaväline.
Tässä nyt olisi alkuun kysymyksiä ja oikein kiitollinen olisin neuvoista.
Comment