Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Öljysuosituksia S4:seen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Öljysuosituksia S4:seen

    Mitkäs öljyt tuohon C4 S4:seen kannattaa laittaa. Siis moottori, perä, laatikko, 5v-manuaali.
    Aika hullulta tuntui kun varaosaliikkeessä oli valvolinen suositustaulukko, jossa suositeltiin moottoriin turbo v öljyä. Eli normaali mineraali paskaa.. Tuskin se kone niin suurilla välyksillä on tehty ettei täyssynteettiset sisällä pysy. Ja täyttömäärät perään ja laatikkoon olisi hyvä tietää

  • #2
    Tästä on muuten jauhettu niin monta kertaa, että saat itse hakea sörtsillä.

    Comment


    • #3
      Liqui Moly Synthoil Race Tech GT1 10W-60

      5L kannu ovh 32eur.
      4 kannua hinta a´ ~ 26 eur => 4L = 20.80eur

      Leichtlauföl für extreme Einsatzbedingungen. Mit der Breitband-Viskosität 10W-60 HD. Hohe Temperatur-Stabilität. Die Schmiersicherheit bleibt auch bei extremen Temperaturen erhalten. Optimiert die Motor-Leistung. Sofortschmierung beim Kaltstart und wesentlich besserer Verschleißschutz. Abgestimmt auf die Anforderungen der neuen Triebwerks-Generationen (Mehrventiler und Turbo).
      Einsatz: Ganzjahres-High-Performance-Motoröl für den sportlichen Einsatz. Für Benzin- und Dieselmotoren.

      Automobilfreigaben: API SL / CF

      Onko TURBO -käyttökokemuksia ?

      Comment


      • #4
        Leichtlauföl für extreme Einsatzbedingungen. Mit der Breitband-Viskosität 10W-60 HD. Hohe Temperatur-Stabilität. Die Schmiersicherheit bleibt auch bei extremen Temperaturen erhalten. Optimiert die Motor-Leistung. Sofortschmierung beim Kaltstart und wesentlich besserer Verschleißschutz. Abgestimmt auf die Anforderungen der neuen Triebwerks-Generationen (Mehrventiler und Turbo).
        Einsatz: Ganzjahres-High-Performance-Motoröl für den sportlichen Einsatz. Für Benzin- und Dieselmotoren.

        Automobilfreigaben: API SL / CF

        Joo meni vähä ohi tuo, mutta miten tuommoinen valvolinen 20w-50 race öljy. luki purkissa jopa for high performance cars :)

        Ja mistäs tuota liqui molya saa, Tommyltako?

        Comment


        • #5
          ei saa minulta vaan kaupasta ja tinkikää kunnolla

          Mielenkiintoista

          http://www.tekniikanmaailma.fi/kesku...topic&pid=1731

          Comment


          • #6
            Hiukan vastaava juttu (kuin tuossa TM:n foorumilla) kävi mulla Golf 16V -aikana, kun laitoin "paremmat" öljyt koneeseen. Koko kone ei sentään hajonnut, mutta mm. Venttiilien hydraulipatruunat meni vaihtoon. Ilmeisesti juuri tuo pesevyys vaikutti tuohon.
            No, eipä patruunat sitten priimoja olleet => Vaihtoon ;-)

            Comment


            • #7
              Itse meinasin kokeilla castrolin tws 10w-60 ässääni, kuuleman mukaan olis ihan hyvää "litkua". ...tietäisköhän, joku mistä sais ko. öljyä edulliseen hintaan ilman tilaamista täältä oulunseudulta.

              Comment


              • #8
                laitoin sitten lopen valvolinen 5W-50 koneeseen. Tätä öljyä olen muissakin autoissa käyttänyt ja todennut hyväksi.

                Comment


                • #9
                  Huomasin myös itse sen, että Valvolinen 10W40 pysyy parhaiten koneessa. Kaikenlaista muuta on kokeiltu, mutta kumma asia kun joku pysyy paremmin kuin toiset koneessa.

                  Comment


                  • #10
                    Valvoline suosittelee S4 2.2T AAN moottoriin näitä:

                    SynPower 5W-30
                    SynPower 5W-40
                    DuraBlend MXL 5W-40
                    DuraBlend 10W-40
                    DuraBlend 15W-50

                    Onko kokemuksia, ja kertokaa kommentteja?
                    Mikä noista sitten olis järkevin, vai onko mikään?

                    Comment


                    • #11
                      Koneeseen laadukas täyssynteettinen 5W-40 tai 5W-50 ja manuaalilootaan&takaperään laadukas synteettinen 75W-80 (E: vai olikohan se 75W-90, pitäis käydä kattomassa kanisterista) vaihteisto- ja vetopyörästö-öljy. Niillä spekseillä pelaa hyvin, mutta jos haluaa maksaa itsensä kipeäksi ja hyödyntää kaiken mielenrauhan noudatettuaan ohjekirjaa, niin sitten hakee ne sikakalliit litkut sieltä VAG-myymälästä. Välttämättä ei kannata pitää öljyn hankintakriteerinä sitä, että se pysyy koneessa. Voitelevuus lienee merkittävämpää kuin "hyytelömäisyys".

                      Comment


                      • #12
                        omassa ässässäni olen käyttänyt mobilin f1 täyssynteettistä joka pysyy koneessa n:5000km jonka jälkeen alkaa häviämään,teboil diamond plus pysyy reilut 7000km jonka jälkeen alkaa häviämään,seuraavaksi kokeilen valvolinea.

                        Comment


                          #13
                          Tuota castrollin 10-60 saapi edullisesti kärkkäiseltä (ylivieska&oulu) Mut en muista hintaa.. Mutta meijän kylän pari pikku korjaamon pitäjää hakee sitä 4litran kannuissa sieltä ku on kuulemma halvempaa mitä ottaisivat tynnyrissä..?

                          Comment


                          • #14
                            synpower 5w-40 on itsellä koneessa ja ei ole tarvinnut lisäillä. vaihtovälinä 10tkm

                            Comment


                            • #15
                              Ittellä ollut 5w-40 ja 5w-50 litkuja koneessa, delphi? ja mobil 1.. ja ei oikein kestä.. 0.5L/3000km suunnilleen imasee pois.. pitää seuraavaks kokeilla jotain 10w-50 tai 60 varmaan..

                              vaihelootaan ja perään pistin ihan kalliit litkut...

                              Comment

                              Working...
                              X