Eli nyt se viimein tapahtui.Autossa on jo aikaisemmin ollut ongelmia käyntiinlähdön kanssa.Elikkä satunnaisesti ei lähde käyntiin.Pyörittää kyllä hyvin mutta ei edes yritä.Jonkin aikaa kun antaa seisoa niin sitten lähtee kuin palmun alta.Kaksi kertaa on sammunut kesken ajon ja sama juttu.Vähän aikaa odottelua ja taas mennään.Ajon aikana ei ole mitään ongelmia.Nykimistä tms.Ja konehan oli 2.3E NF.Ideoita?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Lötkö jäi kaupunkiin
Collapse
X
-
marko salomäkiAvainsanat: Ei mitään
-
marko salomäki
Noita kattelin siinä paikanpäällä eikä ne näyttänyt kovin pahoilta mikäei tietysti välttämättä tarkoita mitään.Joka tapauksessa huomenna olis tarkoitus käydä yrittään autoa käyntiin jos vaikka sais sen kotipihaan.Tuo myös todennäköisesti onnistuu jos aikaisemmat merkit pitää kutiaan.Ongelma vaan jää roikkumaan.Kuiteskin käyn huomenna ostaan noi virranjakajan osat + ehkä myös sytytysyksikkö?Mites Hall-anturi?
Comment
-
Omassa satkussa aikoinaan samanlaista käytöstä. Sammuili kesken ajon ja lähti taas käyntiin kun oli jonkin aikaa seissyt ja jäähtynyt. Hall-anturia veikkailivat. On kuulemma aika yleinen ongelma. Vaihdettiin käytetty virranjakaja toisesta satkusta ja sen jälkeen ei minun aikanani temppuillut.
Comment
-
marko salomäki
Selailin vähän nettikauppoja ja näyttäis että sytytysyksikkö on integroitu puolaan ja hintaa on yli 200E euroa.Tarviketori ei löytänyt HALLia konetyypin mukaan vaan vuosimallin joka oli 89-94.jos sinulta vika katosi jakaja vaihtamalla niin HALL taisi olla syypää koska koska sytkäyksikkö on puolassa kiinni.
Comment
-
marko salomäki
Noniin..auto lähti kuin palmun alta ja vaikeuksitta kotipihaan.Auton käydessä heiluttelim kaikkia liittimiä ja johtoja eikä sillä ollut mitään vaikutusta käyntiin eli kuppi alkaa kallistua tonne virranjakajan suuntaan.soittelu tarvikeliikkeisiin eikä sieltä löytynyt suoraan konetyypillä HALL-anturia.Sitten soitin paikalliseen merkkiliikkeeseen eli pörhölle ja kas kas..virranjakaja kokonainen kansineen päivineen 137 eekkeriä.Äkkiä tilaus päälle ja keskiviikkona kokeileen....
Sopii muuten AAR ja varmaan muihinkin koneisiin jos jollain on jakajan kanssa ongelmia.
Comment
-
Omassa nf:ssä oli samaa vikaa, joka johtui siitä 3-napaisesta liittimestä joka on siinä v-jakajan kyljessä. Vika löytyi siitä liittimestä, jossa oli huonot kosketukset.
Vika löytyi puolivahingossa. kamiina kun ei ottanut syttyäkseen, ni vaimo starttaamaan ja itse kone huoneeseen ihmettelemään. startatessa tuli "sohastua" tuota liitintä ja pam, kone syttyi ja sammuikin samantien kun sohin lisää..so, piece of cake.
Comment
-
-
marko salomäki
Noniin,nyt on uusi virranjakaja ollut jo jonkin aikaa kiinni ja ainaskin tähän mennessä on auto lähtenyt käyntiin eli jäädään odottelemaan jatkoa...
Tässä samassa rytäkässä tuli huomattua että vänkärin puoleinen takajarrusatula jumittaa ja oli kuluttanut puoli vuotta vanhat palat loppuun.Vaihdoin syssyllä uudet levyt taakse ja jo silloin näytti tän satula kohdalla mäntää kiinni kiertäessä että ei hyvä seuraa.Ulkopuoleinen kumi vääntyi rikki ja sitäkautta varmaan päässyt kosteutta/paskaa sisään ja sehän on siinä.No ei se mitään kun on ollut ko. puolen kanssa jo kässärin vapautusongelmia niin nyt kun joutui vaihtaan uuden satulan (130?) niin niistäkin ongelmista selvittiin.Mitähän seuraavaksi....
Comment
Comment