Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi C5 A6 1999 ei käynisty

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi C5 A6 1999 ei käynisty

    Aamulla yritin startata. Lähti käyniin, kävi pari sekunttia ja sammui.

    Yritin startata. Parin pytyn satunnaisella voimalla moottori yritti käynnistyä.

    2.4V6, tiptronic, etuveto. Tähän asti auto toiminut liiankin hyvin, ei oireita.

    Vinkkiä mistä aloittaa? Illalla laitan läppärin kiinni autoon ja yritän kysellä mitä sille kuuluu.

  • #2
    Ensimmäinen viittaisi ajonestoon.
    Mites ajoneston valo mittaristossa käyttäytyy?

    Kaiken kaikkiaan sanoisin, että sahaa ja sahaa.
    Meidän A6:ssa oli muutaman kerran vastaavaa oiretta, että jos käynnistyy hetkeksi, niin sitten ei meinaa kirveelläkään lähteä.

    Jäi mysteeriksi mistä se johtui:
    http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ht=k%E4ynnisty

    Comment


    • #3
      Pari kertaa käynyt BMW:n kanssa sellainen homma, että auto jaksaa pyörittää starttia kohtalaisesti, mutta jostain syystä ei starttaa. Kun autolle antoi kaapeleilla apuvirtaa, niin kas kummaa lähti iloisesti käyntiin.

      Comment


      • #4
        Alkuperäinen kirjoittaja A6tonen Näytä viesti
        Ensimmäinen viittaisi ajonestoon.
        Mites ajoneston valo mittaristossa käyttäytyy?

        Kaiken kaikkiaan sanoisin, että sahaa ja sahaa.
        Meidän A6:ssa oli muutaman kerran vastaavaa oiretta, että jos käynnistyy hetkeksi, niin sitten ei meinaa kirveelläkään lähteä.

        Jäi mysteeriksi mistä se johtui:
        http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ht=k%E4ynnisty
        Valot kojelaudassa ovat OK. Akun jännite näytti olevan OK, irroitin varmuudenvuoksi ja latailen sitä kokeeksi.

        Starttaus on laiska ja kuullostaa siltä kuin jotain leikkaisi kiinni.

        Varmuudenvuoksi kurkkasin onko nokkaremmiä. Siellähän se oli ehjänä.

        Vikakoodeina herjasi Lamdaongelmaa,
        16538-Oxygen sensor B2 S1 no activity:
        P0154-35-10
        17539 Oxygen sensor B2 S1: Internal resistance too high
        P1121-35-10

        Comment


        • #5
          Starttaus on laiska ja kuullostaa siltä kuin jotain leikkaisi kiinni.
          Laiska oli starttaus meilläkin ja kerrassaan omituisen kuuloista.
          Itselläkin kävi kaikkia kananlihalle nostattavia ajatuksia mielessä, mutta kyllä se siitä lähti seuraavana päivänä kun antoi akun lautautua jonkun aikaa ja kävi välillä kokeilemassa.

          Kaasuun ei passannut koskea yhtään, tuntui että palattiin lähtöpisteeseen ja sitten ei enää taas lupaillut edes.

          Vikakoodeja ei ollut muita kuin jotain power supplystä, eli tyhjästä akusta.

          Comment


          • #6
            Annoin vain startin sahata, yhteensä noin 5min. Hörähti käyntiin. Sammui parin sekunnin kuluttua. Laiskasti sahasi, ei meinannut käynnistyä. Pytty-pari yritti välillä herätä henkiin. Käynnistyi ja painoin kaasun pohjaan. Yht'äkkiä alkoi käymään normaalisti. Kävin koeajolenkin ja auto tuntui pelittävän. Tulin pihaan. sammutin moottorin ja käynnistin uudelleen normaalisti, starttikin toimi kuin ennenvanhaan. Kuin mitään ei olisi tapahtunut.

            Comment


              #7
              a6

              ko. moottorissa on sellanen tyyppivikakin olemassa joka tulee esiin sillon tällön. eli koneesta on puristuset hukassa,eli venttiilit on auki,nostimet ovat liian jäykät,venttiilinjouset ei jaksa pitää venttiileitä kiinni. sen saa kyllä käyntiin kun vaan sahaa ja sahaa. siinä voi kyllä usko loppua välillä. jos manuaali niin hinaten.

              näitä on mun korviin tullut sellanen kymmenkunta tapausta. parhaimmat on jo ottaneet suosista kannetkin irti turhaan.

              Comment


              • #8
                Enpä tullut koittaneeksi sitten koskaan lämpöanturin vaihtoa, mutta eipä siitä mitään lohtua sitten olis jos asia on noin kun lampi kertoo.

                Tämä on kolmas tapaus mitä itse tiedä, työkaverin 2.8 ACK pata on tehnyt vastaavia temppuja myös.

                Comment


                • #9
                  Alkuperäinen kirjoittaja lampi Näytä viesti
                  ko. moottorissa on sellanen tyyppivikakin olemassa joka tulee esiin sillon tällön. eli koneesta on puristuset hukassa,eli venttiilit on auki,nostimet ovat liian jäykät,venttiilinjouset ei jaksa pitää venttiileitä kiinni. sen saa kyllä käyntiin kun vaan sahaa ja sahaa. siinä voi kyllä usko loppua välillä. jos manuaali niin hinaten.

                  näitä on mun korviin tullut sellanen kymmenkunta tapausta. parhaimmat on jo ottaneet suosista kannetkin irti turhaan.
                  Kuinkas starttauksen 'laahaus ja kiinnileikkaava' ääni? Jos venttilit auki ja puristukset ovat hukassa niin eikö moottorin pitäisi pyöriä kevyesti. Nyt startissa ei voima meinannut piisata.

                  Edit:14.10. Ostan tuon venttiiliselityksen. Auto on kovan starttauksen jälkeen alkanut pelaamaan täysin normaalisti.
                  Edit: 7.11 Auto toimii edelleen. Akkuvika ainakaan ei ollut. Ainoa minka huomasin oli nokkaremmin vaihdonyhteydessä (ennen remmin vaihtoa kun avasin muovisuojat) nokkien välissä remmi oli löysä ja vesipumppua sai pyöritettyä sorrmin. Kun vähän pyöräytin mottia niin remmi meni oikeaan kireyteen. Olisikohan voinut olla että remmi jäi 'resonoimaan' ja nokkiin muodoustui hampaan-parin verran virtuaalista nykivää löysää joka vaikeutti käyntiä?
                  Viimeksi muokannut Lutra; 7.11.2008, 09:24.

                  Comment

                  Working...
                  X