Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 100 2.6 ongelmia

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 100 2.6 ongelmia

    Eli otsikon mukainen kulkine ABC- moottorilla ja automaattilaatikolla tuli hankittua.

    Öljyvalo syttyy kun kierrokset nousee ~3000rpm

    Kone antaa vikakoodin 00638 Engine/Transmission Electrical Connection 2.
    öljyt ja suodatin vaihdettu.
    Viimeksi muokannut miik@; 16.12.2008, 11:52.

    #2
    Vuosimallia mikä?

    Tyhjäkäyntiin hakuun sana ISV.

    Tuo öljyvalon syttyminen 3000 kierroksen jälkeen saattaa johtua ihan vain öljynpaineanturin viallisuudesta, mutta kovin terveellistä se ei ole, jos oikeasti paineet häviää.

    Comment


    • #3
      Vikakoodi 00638 eli koodit P1766 throttle angle signal stuck off tai P1767 throttle angle signal stuck on. Throttle position sensorista TP G69 menee signaali moottorin ohjausyksikköön ja sieltä vaihdelaatikon ohjauskeskukseen , signaali on digitaalinen. Kontaktihäiriö johtojen liittimissä yleensä aiheuttaa tämän siis tarkista ECU:n johtoliittimet ja TCM:n johtoliittimet.
      Mitä öljynpainemittari näyttää.
      Tyhjäkäynnin säätöventtiili ISV (englanniksi IAC) kannattaa siis myös puhdistaa.
      Lisätään tähän vielä semmoinen juttu tuosta ISV:stä. ISV:stä poistettiin musta pinnoite 3/1992 lähtien, koska valmistustekniikka epäpuhtauksien osalta oli tullut paremmaksi. On myöhemmin osoittautunut virheeksi. Siis vanhempi osa on parempi ja voidaan suoraan vaihtaa uudemman tilalle. Uuden osan koodi 078 133 455B ja vanha(siis parempi) 077 133 455A. Omassa 2,8:ssa 2/1992 ei ole koskaan ollut tuota ongelmaa.
      Viimeksi muokannut vepek; 12.10.2008, 22:59.

      Comment


      • #4
        Auto on vuosimallia -91 ja alunperin 2.8 koneella, uusi kone on -94 ja 2.6.

        Mistäpäin konehuonetta tuo isv löytyy, ja millainen se on?
        Jos se on sellainen boschin musta mötikkä, joka tulee kolmella mutterilla kiinni pinnapultteihin, niin sitä on putsailtu..

        Ja autossa ei ole öljynpainemittaria...
        Viimeksi muokannut miik@; 13.10.2008, 10:29.

        Comment


          #5
          ISV = Idle Stabilization Valve, IAC = Idle Air Control. ISV on mielestäni huomattavasti yleisemmin käytetty ilmaisu.

          Joitain vanhempia:
          http://20v.org/engprob.htm#isv
          http://www.sjmautotechnik.com/troubl...g/20vidle.html
          Viimeksi muokannut jasso; 13.10.2008, 17:00.

          Comment


          • #6
            Kaikki selvisi...
            Viimeksi muokannut miik@; 16.12.2008, 11:51.

            Comment

            Working...
            X